Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Tycker inte om Lodin-ryktet. Säkert bra värvning sportsligt, men gillar inte killen. Han vill helst spela i Timrå och smädade vår heligaste av låtar (knarkskandalen är ju en bagatell jämfört med att han muppade sig med HV-låten). Kalla mig tönt men han börjar isåfall på ett megastort minus för mig. Helst av allt ser jag att han inte drar på sig vår fina tröja alls

2 gillningar

Shinimin började med ett stort minus i Luleå, där har nog vinden vänt…

Fast får inte alla som självmant flyttar till Luleå ett “pass” av dem?

Varför vill inte ha Timrå ha tillbaka Lodin fast han själv vill dit?

Varför vill då Nubben ha hit Lodin?

Pengar?

Vi kan ju betala mycket mer än Timrå för en spelare i tredjekedjan.

Vi får hoppas att det bara är pengar som gör att Timrå inte vill ha tillbaka Lodin och inte något annat.

Denna ev värvning borde ju den gode Kent ha full koll på i alla fall.

Vad ska vi med Lodin till, bottenkedjorna är väl fyllda redan.
Behöver spelare till toppkedjorna.

Är Lodin ett rykte egentligen? Det enda som finns på det är väl att en sportchef äter lunch med en av sina gamla spelare när han råkar vara i hans hemstad? Utan agent i närheten

Ruotsalainen mycket nära och vi var tidiga på bollen. Jag hävdar det klart om nu inte Schweiz kommer med ett oemotståndligt avtal. Risken finns.

I Brännström klar.

Man jobbar på med Pilut.

Lodin inte klar, men vi är ett av lagen som visat intresse och Lodin ska enligt uppgifter hålla HV mycket högt, 2:a bakom Timrå men Timrå verkar inte ha någon roll för honom.

Lias har ett kontrakt som väntar. Längre kontraktstid, 3 år. Inget påskrivet och Lias är ju lite lurig och vill inte helt ge upp drömmen. Är dock om man ska tro vad som sägs inte intresserad av Schweiz vilket är bra för oss så sett.

Stakkestad har jag faktiskt aldrig hört något om mer än inför HA-säsongen då han var mycket nära, men betyder inte att det finns substans i det som ryktas om honom.

Bödker lämnar.

Man jobbar på en lösning av Martinssons kontrakt, men verkar gå ganska fett minus här så förstått att tankarna om att behålla honom ändå inte helt kan uteslutas. Martinsson trivs bra och vill bevisa sig bättre, men vill samtidigt ha en roll som vi inte riktigt är villiga att ge honom.

Händer mycket inom närmsta två veckorna.

33 gillningar

Går det här i hamn så kommer vi vara ett bättre hockeylag nästa år.

3 gillningar

Det du delar med dig av är fantastiskt fin information och då menar jag inte specifikt detta inlägg utan rent allmänt. Tack!

5 gillningar

Pelle G var egentligen klar för karlskoga enligt expressen. "Men när hans tidigare klubb hörde av sig valde i stället den tidigare backen en återkomst till Jönköpingsklubben. " Sen har man som det diskuterats länge flera spår som de jobbar på

4 gillningar

Känns riktigt spännande det här, tror att vi blir mycket bättre nästa säsong! Otroligt kul om Lias och Pilut kommer!

1 gillning

Hoppas för allt smör i Småland att man lyckas göra sig av med Martinsson. Frågan är bara hur sjutton man ska få någon klubb att vara intresserade för i närheten av den på tok för höga lön han har idag.
“Vill ha en roll som vi inte är beredda att ge”
Jösses man upphör aldrig att förvånas.

3 gillningar

Detta är det sjukaste egentligen, hur kan han inte inse att han inte håller måttet?

3 gillningar

Hur ser det ut med Nick Shore till nästa säsong? Vill man ha kvar honom och vill han vara kvar?

2 gillningar

Tack vare @Quila som forumet blir riktigt spännande! :heart_eyes:
Ser fram emot de kommande veckorna.

2 gillningar

Ja Martinsson har väll kontrakt två säsonger till. Det är mycket pengar i sjön att bara bryta rakt av. Det minst dåliga är kanske ändå att han stannar och vi biter i det sura äpplet.

Uppsidan är ju att han revanscherar sig och börjar spela på 20/21 nivå igen.

Att han vill vara i HV är ju en bra början och han verkar va en trevlig kille överlag. Kan han acceptera en mindre roll så är det kanske inte helt fel.

Behåll Martinsson om han inte vill lämna själv. Finns uppsida. Värt att chansa om det ändå kostar skjortan att bryta.

2 gillningar

Pratade inte nubben om att han försökt få loss nån lite mer fysisk forward från Schweiz men lyckades inte denna säsongen utan hoppades på nästa? Tycker inte Ruotsulainen känns den sortens spelare men kan ju ha fel :blush:

Vi klarade ju oss nu med Martinsson på läktaren. Hellre än junior på den platsen.
Han kan inte få vara kvar.

3 gillningar

Vi kan ju “sponsa” Dalen och låna ut honom om så.
Där kan han ha en ledande roll som han vill ha.

7 gillningar