Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Jag har jättesvårt för att tro att vi ska ha Borgström och Shore som topp2 centrar. Låter orimligt och får inte ihop det. Om man ska tänka realistiskt så är det en av dessa herrar som är klara och inte båda. Det kan vara så att den infon jag fått ligger efter i tiden, eller före.

Detta betyder att: 1: Borgström är klar precis som expressen skriver. Jag har aldrig hört något om detta rykte, men däremot har Manninen hörts i all hast.
2: Shore är klar, Borgström-affären sprack , troligen i sent skede.
3: Båda är klara. Låter fullständigt orimligt sett till vilken centersidan vi har. Borde bli för dyrt och för trångt på c.

Återkommer inom kort när jag benar ut detta.

2 gillningar

För er som kan och vet om Borgström. När skulle ha teoretiskt sett kunna presenteras? Spelar han nu osv? Skulle underlätta för mig att veta detta.

@Quila men på en rak fråga tidigare ikväll om det kommer fler forwards eller ej så svarade du ja . Och sen Shore skrev du .

Din källa sa att han är nära HV eller vadå ?

Kan inte mer än vad jag googlat fram. Hershey Bear spelar slutspel i AHL just nu. Borgström har inte varit med de senaste matcherna. Skadad möjligtvis?

1 gillning

Tack :pray:

1 gillning

Jag har själv inte hört ett ljud om Borgström, men så sent som igår hörde jag att Shore fortfarande är aktuell. Detta kan betyda att antingen är jag, eller expressen sena, eller tidiga med sin info. Jag behöver bena ut hur det ligger till innan jag kan svara helt på detta. Min kritiska sida säger mig att det är för bra om vi har både Borgström och Shore klara. Låter helt orimligt. Därav min tveksamhet. Kom ihåg att ingen är klar förrän de presenterats officiellt. Allt som händer under ytan sker snabbt och drastiskt från ena hållet till det andra.

Och vad har du hört om svampen senaste dagarna då ?

Är det så orimligt då?

Nubben har väl sagt att det ska in 7-8 nya (eventuellt exkluderat OSL) och att lönebudgeten är ungefär samma som där man avslutade säsongen.

Jag har ingen stenkoll på lönerna, men tänker mig ungefär såhär:

• Brännström/Miele - går på ett ut
  • OSL/Önerud - OSL var lite “bonus” och Önerud fick väl betalt av försäkringsbolaget, så jag kvittar här.
  • Ny andremålvakt/Gunnarsson - kvittar här också, även om man sparar en del med en junis.
  • Tikka/Matson + Torp - Kanske går på ett ut?
  • Stakkestad /Vessel- Tror inte Stakkestad tjänar mer än Vessel i alla fall
  • Seppälä /Martinsson - Bör väl vara ganska jämnt här
  • Ny back/Bödker

Kvar är Vigneault, Hjalmarsson, Billins och Maalahti som ska betala för Borgström. Enligt Expressens siffror blir lönen i Petersson-nivå då.

Då har jag inte räknat in Bengtsson, Westerlund, Davidsson x 2, Glad och Elvenes i budgeten man avslutade säsongen med, men några av dem kanske fick några kronor av HV fortfarande.

1 gillning

Don’t shoot the messenger.

Quila, en mycket trovärdig skribent, delar med sig av det han hört. Och adderar en smula logik i det hela.

Sen att folk önskedrömmar och fantiserar ihop något utifrån extremt vaga kommentarer från Nubben, när logiken pekar åt annat håll (vilket Quila också påpekar), och sedan gör det till en sanning. Det är en annan sak.

Allt pekar mot att centersidan kommer vara en fet stor chansning. Sen om det blir Shore eller Borgström återstår att se.

4 gillningar

Borgström är ju klar. Har Mrmadhawk gått ut med det är det så gott som klubbat. Hade varit en annan sak om Ros/Abris gått ut med det.

Folk fantiserade väl nu utifrån vad Quila skrev? Vad jag vet har inte Nubben gjort något uttalande nu ikväll som fått folk att hoppas. Quila skrev fö “Shore.”, påpekade inte att det kändes ologiskt. Det gjorde han 3h senare, men då hade folk redan börjat hoppats, vilket är fullt rimligt?

Vilket antiklimax. Dagen börjar med Bergström klar, sen ryktas om Shore utöver det. Slutar med ingen klar

@mrnorrland håller med. Ruskigt oskönt.

Vilken emotionell berg- och dalbana detta är. Håller tummarna för Shore om vi inte kan få båda!

1 gillning

Personligen tycker jag inte det är orimligt. Tikka har gjort 30p som mest i Liiga, känns ju INTE som att han är tänkt att centra en topp 2 kedja ? Speciellt som Nubben går ut med att han är en fysisk spelare, känns som handplockad för en brunkar tredje kedja. Så om inte Tikka ska centra första eller andra, vilka ska det då ? Knappast Nettinen eller lilldansk ?

3 gillningar

Klockren analys @Nutarviguld håller med rakt av !

Alltså basunerar madhawk ut att något är klart så är det klart, Borgström kommer spela i HV. Kanske blev Shore för dyr? Kan tänka mig att han satt på en saftig lön i Schweiz när HV plockade in honom…

2 gillningar

Tror att om HV försöker lösa en billig andrespade (Erliden) tills vidare och kanske köra med Westerlund så kan vi behålla Shore. Men vad vill man helst ha? Shore eller en till back. Vi kan nog inte få båda…

Borgström är klar så inget att diskutera. När senast hade Svensson såhär fel?

Ros o Abris är väl lika pålitliga som MrMadhawk! De avslöjade ju redan i mars att Tommi Tikka var klar t ex.

1 gillning

Nej, det är de inte. Bara för att de också har rätt är de inte lika pålitliga. De har väl haft fel om både Blichfeld och Muzito Bagenda i närtid. Förra året ”avslöjade” de också att Hjalmarsson var klar för oss till allsvenskan. Bara tre saker jag kom på på uppstuds.