Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Rögle mögel vill plocka svampen. Så fan heller att dem gör!
Lyft på luren nubben!

Sandberg kanske inte vill spela i HV?

2 gillningar

Har nystat vidare och Shore är inte avskriven.

Det som gjorde mig fundersam igår var som sagt om informationen jag fått släpat, eller legat före i tiden jämfört med det som Madhawk gått ut med om att Borgström ska vara klar. En ganska viktig aspekt att väga in och därför skrev jag som jag gjorde igår. Var alltså inte för att utsätta någon för ett ”antiklimax” eller liknande, utan för att försöka räta ut frågetecken.

Förtydligar att INGET är klart.

Lön ska kanske kunna gå att hitta kompromiss på tror jag (tänker på att man gick bet på Pilut), men gissar att en aspekt som spelar in är tilltänkta och utlovade roller eftersom en hierarki rubbas.

Inget nytt hört om Svampen, men det är ju vida känt att HV och Sandberg har en god och ömsesidig relation, men känslan är tyvärr att han inte spelar hos oss nästa säsong.

15 gillningar

Inte ofta mrmadhawk går ut så hårt o skriver de är klart när de inte är det, inte ofta han brukar ofta ha rätt

1 gillning

Hade gett min högra ljumske för att få ha samma kontakter som dig. Underbart!

Låter som Borgström är som läget var med Strålman ? “klar” muntligt överens tills ett bättre bud kommer upp.

1 gillning

Vet hur dumt detta låter. Men Amanda Borgström följer ju oss. :sweat_smile:

1 gillning

Vem är de då

Jag vill ju gärna få det till att det är en släkting/fru.
Fan va antiklimax om det är en ”random” Borgström som började följa oss i rätt tid :joy:

1 gillning

Klart de är släkt. Men om man verkligen vill kolla är det ju inte så svårt, finns många olika sätt, ett är ju facebook.

Detta är silly season när den är som bäst :smiley:

3 gillningar

Samma Amanda Borgström har gillat en profilbild av Henrik Borgström.
Samt, Jean Borgström (Amandas mamma) har kommenterat på en utav Henrik Borgströms bilder :smile:
Nog med detektivarbete…

2 gillningar

Borgström är klar! Går Johan Svensson ut med det så hårt både i podd och via artikel i expressen så är det 99,9% säkert. Så tror inte vi behöver detektiv arbeta kring just detta men jag uppskattar dock att det görs. Det förgyller världens bästa forum :smiley:

8 gillningar

Måste vara hans syrra.

Kan de bli att vi får vänta till efter VM innan Seppälä blir officiell? Eller möjligtvis efter helgen beroende på om han blir uttagen eller inte till finska VM-truppen?

1 gillning

min gissning är att det inte har med tajming av externa händelser att göra, utan enbart om och när alla detaljer kring kontrakt etc är klart. Kan inte tänka mig att HVs presentation av en ny spelare påverkar något för spelare eller andra parter så mycket att det måste tas hänsyn till. Inte nu när serierna är avklarade.

1 gillning

Har också svårt att se att en presentation skulle påvkera.

1 gillning

Tror att de vill göra intervjuer och annat som kan släppas samtidigt. Nyförvärv är säkerligen största trafikdrivaren, därefter biljettsläpp, spelschema och matchdagar.
De borde passa på att släppa smånyheter innan nyförvärven då folk säkert är inne och kikar.

Gissar på rätt stor skillnad på en video som släpps med nyförvärv vs. efter nyförvärv. Borde vara fler som delar när någon är rykande färsk.

Kusin.

2 gillningar

Så är det garanterat. Större trafik och fler följare på sajterna genererar högre reklamintäkter för klubben, så det är klart man försöker dra ut på det för att utnyttja det “momentum” man har gentemot oss supportrar som loggar in på hemsidan, IG och Twitter dagligen för att se om man släpper någon ny nyhet kring nyförvärv.

Känslan vissa dagar är att jag ensam står för 50% av all trafik… :rofl: