Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Jag är sjukt skeptisk till Borgström som en första center i SHL, känns VÄLDIGT mellanmjölk enligt mig

1 gillning

Tycker de pratar rätt nyanserat om Borgström i nya HV-podden. Lyssna om ni inte gjort.

De tror han kanske inte kommer bli den ledande poänggöraren, men det kommer spela mindre roll med tanke på vilken omgivning han kommer ha runt sig (Petersson och Brännström). Köper det resonemanget.

Dock. Borgström känns som en sån där klassisk Malmö-värvning. Ni vet, när de värvar nån med “bra cv”, men man har ingen aning om vem det är. Får hög lön och topproll, som man inte på förhand vet är berättigat eller inte. Med andra ord. Klassisk flipp eller flopp-värvning.

1 gillning

En god vän från Helsingfors som följer ungdomshockey slaviskt och även scoutat en del, skickade ett stort grattis när det stod i finska medier om Borgström. Han ska tydligen ha hela paketet. Både storlek, hockey IQ och händer. Han brukar ha rätt väldigt ofta.

Men jag håller med om att det är lite skrämmande att han presterat på ganska låg nivå senaste säsongen i AHL. Men många tröttnar på AHL efter att ha harvat där några säsonger och delvis kört fast, då NHL lagen ofta fyller på med yngre spelare. Därför spekulerar jag i att han bestämt sig för Europa i ett tidigt skede. Borgström kanske inte varit helmotiverad under senaste säsongen. Det avspeglar sig snabbt i prestation och produktion. Lägg därtill en del skador/sjukdom.

Det är alltid en liten chansning att ta en spelare från AHL utan SHL rutin. Men jag tror detta är en väl underbyggd chansning. Faller den väl ut har HV71 en ny Suomela. Men visst hade det kännts bra att gå in med två centrar av Borgström kaliber.

7 gillningar

Skönt att läsa detta, hehe. Confirmation bias osv. Håller tummarna för att han presterar som vi hoppas!

3 gillningar

Vad för podd??

Borgström kommer leverera.

1 gillning

Tack! Finns de fler avsnitt eller detta var första?

Första. Debut. Premiär. Tycker det kändes som en jäkligt lovande start.

3 gillningar

Alltså jäklar vad nyfiken man är på borgy!
En assist gjorde han igår!

5 gillningar

Den här Strålmanhärvan är riktigt rörig alltså.
Rykten på Twitter säger att HV och strålman är överens, Sportbladet sa det med för 1v sen.

Men det verkar som att dom inte pratat ihop sig ännu? Det här känns ärligt som en våt dröm för våran SC att få landa Strålman som är viktigare än att han är bra?

Ja, vi får väl se hur det blir med allt.

Jag tror dom haft mer kontakt än vad han säger i media.
Dom är säkert helt muntligt överens och skriver avtalet när han kommer hem och presenteras i Juli :+1:

2 gillningar

Äh, skit i Strålman. Ta OEL istället…

2 gillningar

OEL hade ju varit riktigt fint!

2 gillningar

OEL?

Oliver ekman larsson :blush:

Tyvärr verkar hans fysik enligt dagens artikel i expressen vara dålig därav de köpte ut han

Pga skada som stört försäsongen förra året. Jag vet inte om det är något som verkligen kommer störa även framåt. Det är ändå lite skillnad på NHL och SHL.

Är OEL ett seriöst rykte eller någolunda realistiskt eller är det bara OT?

1 gillning

Något påhitt bara tror jag. Han är alldeles för bra för att INTE spela i NHL några säsonger till. Men med det sagt hade jag mer än gärna sett honom hos oss, fast chansen känns mindre än minimal :rofl:

Om det inte handlar om något privat då isåfall, det vet man ju aldrig.

Hershey vann inatt, om 2st dagar kan dem vinna calder cup och därmed kanske en presentation kan hinnas med i veckan av Borgström!

Tillägg, såg även att Borgströms lekkamrater har gjort 55 respektive 49p denna säsongen. Antingen så är dem individuellt duktiga, men jag hoppas på att Borgström har ett finger med i de spelet. Hoppas AP och Brännström får samma skjuts!

1 gillning