Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

100% OT

1 gillning

Ber om ursäkt. Jag skrev om OEL i drömtråden direkt när han blev utköpt. Borde inte nämnt honom här inne.

2 gillningar

Jag har bara sett sammandrag, men baserat på det så var Borgström riktigt bra nu senast.
Lite förvånad över att se honom på blå i PP.
Ni som sett mer. Gör han det ofta eller var det tillfälligheter?

Återigen han kommer börja däröver! Sedan är han andra runda draftad. Så enligt SHL och NHL avtalet får han inte spela i AHL. Han tvingas alltså spela i SHL eller NHL. Jag är tveksam på om flyers vill aktivera hans första år på hans NHL-kontrakt och spela över 9 matcher.

1 gillning

Gäller väl bara om han har kontrakt? Väljer han att bryta med HV är det väl fritt fram?

1 gillning

Man hoppas ju definitivt inte att Norberg, i slutänden, kommer gå med på ett monsterkontrakt för Strålman. Så värt är det inte med en 37åring. Risken för det känns däremot överhängande.

Men varför skulle Strålman begära ett monsterkontrakt?

HV har inte tillräckligt pengar för att det ens ska märkas på kontot.

1 gillning

Monsterkontrakt med HV-/SHL-mått mätt, menar jag givetvis.

Jag förstår det, men varför skulle han ens bry sig om lönen?

Enligt lite Google-träffar har han dragit in ca 500 miljoner under sin karriär.

Får han en jättelön i SHL tjänar han 5 miljoner till. Får han en låg lön tjänar han 1 miljon till. Kan inte tänka mig att lönen spelar någon som helst roll för honom nu.

Kan inte tänka mig att han kräver en hög lön, gör han det så tycker jag inte vi ska ta in han.
Då kan vi lägga pengarna på nått annat istället :slight_smile:

Ajdå. Utgår snuskigt bra betalt.

https://twitter.com/sportexpressen/status/1671751898343301124?s=46&t=bmc-uPjSTbE_vK0es5_dwQ

En helt okej backsida börjar bli en sämre.

Hur kan detta ske såhär sent? Vilka risker vi tar…

Då gäller det att man fick bra betalt samt att Nubben har en spelare under radarn klar. Att Strålman ska vara den som ska ta hans plats köper jag inte.
Lalaggia som kanske var seriens bästa back tappar man. Det ersätts inte bara sådär.

1 gillning

Det är så fruktansvärt inte ok att släppa LaLeggia nu. Nubben…… om ni så fått 15 miljoner så är det inte ok! Exakt VAR hittar man en ersättare till en back som gjort närmare 40 pinnar?!

Våra 2 mest begåvade backar försvinner alltså i slutet på Juni.

Något är ruttet.

2 gillningar

Blir mer och mer övertygad om att vi går mot en bottenstrid återigen. Finns ingenting som lugnar mig nu.

Är så trött på detta, hur många chanser skall Nubben få?

1 gillning

Inte ens Nubben kan väl vara så korkad att han släpper vår målfarligaste back i slutet av juni utan att ha något annat klart? Vad finns det för potentiella klassbackar lediga?

2 gillningar

Nubben kanske gjort klart med OEL :smiling_face_with_tear:

Säkerligen Nubbens dille på Strålman som ligger som grund för detta. Han har fnulat och fnulat, tänk så att det knakar och vips löste han ekvationen. Om han frigör LaLeggias lön och ger till Strålman, då kanske han kommer?

Läs en smula sarkastiskt

Hur som helst, så otroligt tröttsamt detta är. Marknaden måste väl vara rätt så dammsugen? In med billig back och en klasscenter och hoppas på att Andrae stannar?

Det kan omöjligt vara till förmån för strålman, den ekvationen går inte ihop med något