Kalle klev ju fram i Leksand förra året och blev något av en succespelare när dom andra inte klev fram!
Kalle Östman har ju kontrakt 24/25. Finns det någon substans i detta rykte förutom att han börjat följa HV71?
Då blir det honom istället för Önerud då?
Edit: Plot twist, han är våran nya första center
Östman är la mer vinge som kan lira center vid behov? Sett han förhållandevis lite. Han sitter nog inte på den största lönen, känns dock små konstigt om Leksand skulle släppa sin nästbästa poängspelare…
Men förvisso tidigare har Östman haft roll likt Herman. Vi får la se helt enkelt.
Konstigt om han avföljt Leksand men börjat följa HV om han har kontrakt
Leksand har ju 15 forwards på kontrakt så dom kan nog tänka sig att släppa nån kanske?
Ja det var ju väldigt märkligt. Kanske går AP:s rehab trögt, eller är vi påväg att tappa någon annan? Bra uppmärksammat av Andy88 hur som!
Lill-dansk kanske vill pröva lyckan därborta?
Kalle Östman är en klassisk brunkare och bör ses därefter.
Han gjorde succe en del av föregående säsong när Leksand saknade andra viktiga pjäser.
Jag förutsätter att det i så fall är en ersättare för Herman.
Han spelade bra förra säsongen! Spelar inte så stor roll vem han är ersättare för. Kan göra mål
Han var också gäst i nån hockeypod, Sanny & Svensson?, och gjorde ett väldigt gott intryck på mig.
Om han spelar i Hv blir jag glad.
Lenc ut kanske? Troligtvis ersättare till Herman men skulle inte kännas helt otroligt att han lämnat
Ang Östman ska man veta han fick spela pp mm när Leksand hade många skadade och gjorde det bra, men han är en spelare för 4e kedjan i mina ögon egentligen. Inget jag hoppas Hv drar i alls. Lär ju kosta 150-170 i månaden med.
Tror jag verkligen inte. Ge han rätt roll och han kan säkert spela andra kedje vid behov. Mega uppgradering från både Herman och Önerud…
Nu har han avföljt HV.
Han kanske läste här på vårt forum och insåg sitt misstag att börja följa världens finaste förening i hopp om ett kontrakt…
Ja man börjar ju undra
AP:s rehab får inte gå trögt. Vilken mardröm
Jonas Ragnarsson (twitter-kille med bra rykte om rykten) har pratat med leksing som pratat med Kalle: Kalle har satt sina potatistummar på fel knapp på IG. Således var denna saga över.
Tråkigt men kul. Detta är glädjen med sillyn!
När var det Nubben skulle kontakta Strålman, dvs när kom han till Sverige?
Nubben hymlar vidare. Anton har tydligen familj och barn och husdjur som stökar vid flytt, så han ligger medvetet lågt