Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Hmm…nu raljerar du allt. I en sansad intervju i dagens JP, säger Nubben att Borgström är helt klar för spel i HV. Möjligen kan han ansluta lite senare eftersom han har det där med militärtjänst att ta hand om.

Angående Strålman säger han att Anton kom till Sverige i torsdags eller fredags. Strålman är intresserad av att spela hockey nästa säsong och Nubben ska kontakta Anton idag eller i morgon. Inget är klart i dagsläget.

Han säger vidare att det var bra både för HV och Joey att släppa LaLeggia. Han ser i dagsläget Andrae som förlorad till Philadelphia och söker därför efter två backar. Man pratar med 3-4 stycken, några offensivt skillade och några lite mer allround. Skulle Andrae ändå hamna i HV är det en bonus.

Som ersättare till HH, har man ( både SC och tränare) suttit ner med Önerud men inget är klart. Det är lite komplicerat enl Nubben. En beslut kommer förhoppningsvis snart.

13 gillningar

Fråga i en annan tråd gällande Andrae och fick svar att han spelar i HV om han inte tar plats i NHL. Så det känns konstigt att så hårt räkna bort han, jag tror inte han kommer ta i plats i Philadelphia nästa säsong. Visst han lär va vara borta på campen o missa de första matcherna men sen lär han komma tillbaka.

1 gillning

Sas det inte inledningsvis att Strålman skulle vara en bonus? Dvs han skulle få plats även om både LaLeggia och Andrae var kvar?

1 gillning

Just de jag har sagt ett tag nu… Samtidigt säger artikeln om LaLeggia lämnande att man ska ersätta både just honom och Westerlund.

Westerlund kan väl Strandell ersätta typ och då lite mer peng till 2 andra backar, ena ersätter LaLeggia och andra blir ytterligare back i nån form.

1 gillning

Strålman tar väl en av de två platserna va? Det är väl inte två backar utöver Strålman? Tolkar jag det rätt?

Här skulle man ju verkligen vilja veta vad som är så bra om han nu öppet säger det i intervjuer.

4 gillningar

Jo så var det. Strålman var en bonus.

Hoppas att det fortfarande är tanken. För i min värld ersätter Strålman varken LaLeggia eller Andrae.

2 gillningar

Verkligen. En till skjutande dåre från blå hade varit mumma. Hoppas att Kaski har kalibrerat siktet nu inför 23-24!

1 gillning

Inte offensivt, men slår man ut helheten av vad en ishockey-back ska utföra, såsom som spelet i egen zon, hockey IQ, första pass och ledarskap så är Strålman en förbannat bra ersättare!

4 gillningar

Det vetifasen, tungt meriterande NHL spelare har fått mig riktigt avtänd (Bödker).

Hoppas givetvis strålman visar vägen!

Då skulle vi ha 10 backar på kontrakt om även Andrae blir kvar. Det tror jag inte är tanken.

Klart Strålman ersätter Andrae. Hur ska vi kunna vilja ge Fransson chansen, vara spänd på Strandell, tycka att Seppälä är ett grymt förvärv, se Sjöholm som en blivande storback, hoppas på att Emil återvänder och samtidigt vilja ha in tre nya backar? Laleggias ersättare hoppas jag blir en med främst offensiva krafter, det tycker jag saknas mest nu.

1 gillning

Njae. Nio va, med Andrae? Eller är jag helt ute och cyklar.

När Hult var sportchef la han sig platt för externa faktorer. Typ. En ledande spelare försvinner oväntat = Nämen då värvar vi in en fjärdekedjespelare, alternativ ingen alls och hoppas någon annan i laget tar kliv.

Hoppas Nubben står fast vid sitt ord och inte trollar bort platser på samma sätt som Hult gjorde. Ergo. Strålman var en bonus innan LaLeggia och Andrae (eventuellt) försvann. Låt honom fortsätta vara det.

Sen det där med Fransson. Är han tillräckligt bra kommer han ta en tröja, så som Sjöholm gjorde. Att ge honom en tröja bara för att kommer varken gynna HV eller Fransson själv. Lite på samma sätt som med Sjöholm.

2 gillningar

Seppälä
Kaski
Maalahti
Sjöholm
Fransson
Strandell
(Andrae)
(Strålman)
(Nyförvärv1)
(Nyförvärv2)

2 gillningar

Tankevurpa av mig. Det är jag som fortsatt räknar in Strålman som en bonus. 9+1 tänker jag. Egentligen 8+1 då Fransson lär bli utlånad.

Vi vill helst spela på sex backar men vi ska helst ha tio stycken av god SHL-standard i truppen.

Nä, får vi in Strålman och en ny toppback så ser det bra ut på backsidan. Sen får vi hoppas Emil kommer hem. Om han platsar i NHL kan vi ju överväga en värvning men jag tycker det är lite tidigt att spekulera i midseason värvningar nu.

5 gillningar

Tråkigt det varit de senaste dagarna, helt dött.
Tror ni vi får se något i veckan? :smile:

Om man får gissa så borde väl Strålman presenteras om han nu är klar? Simon med kanske?

Mer sugen på att det ska läcka ut om Mr.X backen som vi inväntar :sweat_smile:

Det har nog ingen sagt…

Däremot att LaLeggia och (eventuellt) Andrae måste ersättas. Att Strålman ska ses som en bonus på det. Att Fransson nog bör lånas ut och att Strandell gissningsvis inte är redo att axla en roll som toppback i SHL.

Varför ska både LaLeggia och Andrae ersättas med andra utöver Strålman? Dessutom kan ju Andrae bli en bonus längre fram. Att Strandell förmodligen inte går in som toppback i SHL skriver nog de flesta under på, men nog borde han kunna få en roll som 7a? Tror man inte att Strålman axlar en roll bland de 6 i SHL ska man nog inte ta in honom alls.

XX - Seppälä
Kaski - Maalahti
Strålman - Sjöholm
Strandell - Fransson