Nyfiken på hur alla rankar Seppäle högre än Kaski och Maalahti ?
Rankas högre rent defensivt än båda dessa herrar.
Jag har hört från en källa som har väldigt bra insikt i föreningen att Hv71 fick ut något ekonomiskt. Tyvärr sa han inget mer.
Kan Släggan ha köpt ut sig själv?
Det är väl det enda som skulle göra att ingen kommer ur denna sörja som lögnare?
Allt källan ville nämna var att det var en ekonomisk fördel för hv att bryta kontaktet, tyvärr inga detaljer.
Dock har jag blivit nerbjuden till en tillställning och match i höst. Tänkte se om jag kan luska fram något mer då efter några öl.
Vi kan inte ersätta Emil innan vi vet om han kommer tillbaka. Och när vi vet om han kommer tillbaka bör man se vilken lagdel som är i störst behov av uppgradering. Har vi åtta backar är det en som inte får spela. Får vi två långtidsskadade och Emil inte kommer hem så får Nubben trolla. Det har han gjort förr på en helt död marknad.
Nån på Twitter skrev ju något om 15 miljoner…
Skulle nog tippa mer på att han fått köpa ut sig själv. Han hade ju två år kvar på kontraktet så kanske 1 års lön? Men 15 miljoner tror jag inte på att det handlar om
Eller så bara bröt dom det rakt av, frigjorde pengar och tar in en spelare som vill vara här helt enkelt
om de är 15 mille är de bara hatten av te nubben, kanske lägg till ett kommatecken kanske mer relevant
Jag skrev det för ett tag sen och de stämmer att Lagge fick betala miljonbelopp för att lämna HV71.
1-2 miljoner handlar det om.
Jag har nog missat det då. Jag fick höra det för ca en vecka sen
Sen bör man väl slippa lönen för hela innevarande säsongen från 1/5…?
Kan också varit att Laleggia hade en stilltagen sign of som man slipper.
Är det nåt nyförvärv på ingång snart?
Så är det säkert, men som jag har fattat det av de jag pratat med så fick Joey en sign on bonus av Lugano den bonusen använde han för betala till Hv71. Så då kan Lugano säga de ej betalt en krona för Joey men indirekt har de gjort det en då typ.
Som lugano supporter hade jag varit ganska sur om klubben ljög rakt upp i ansiktet sådär, om det stämmer.
Det är ju Joeys pengar så han gör vad han vill med dom. Han som ville lämna och de är nog glada han kommer.
Jo men som du sjäv sa indirekt är det ju isf Lugano som betalat HV för att han ska komma loss, bara via Laleggia.
Hade iaf varit tokig om det var så och det skrevs att de inte betalt nånting extra när de i verkligeten betalt 1,5 millar. Men schwiezarna kanske inte bryr sig om kronor och ören på samma sätt. De har ju gott om dem.
Titta vad en 1 Schweizisk franc är värd mot kronan, inga pengar för den klubben.
Saken är de kommer ju runt. Han får en sign on bonus anväder de pengarna till att ge till HV. Även om han ej fått den bonusen så hade han fått betala.
De är små pengar dock det handlar om, om man jämför med andra saker inom hockeyn.