Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Jag tror faktiskt inte att HV är huvudalternativet för Lias i SHL.

Jaså? Tror du Frölunda ligger före oss där?

Är typ 100% Hv ligger först.

3 gillningar

Kan vi sluta med Kill gissningar i denna tråden?

2 gillningar

Kontrakten med AIK-spelarna uppsagda - HockeyNews

Velade vilken tråd denna ska ligga i så om jag lagt fel så flytta gärna.
AB säger igår att han tror Antoine Bibeau skulle fixa SHL nivå.
Nu denna artikel dan efter.
Ingen rök utan eld?

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Silly season: Seriösa rykten 24/25

“Enligt vad Expressen erfar så vill HV71 verkligen få in Chris Abbott som sportligt ansvarig. Men det blir samtidigt en diskussion man behöver ta med Abbott för att övertyga honom om vilken väg föreningen ska ta, och även en ekonomiskt stor affär, då man har Kent Norberg på kontrakt, och Chris Abbott har kontrakt med Rögle i ett år till. Således är det även här en nöt man måste knäcka.”

Tar man in Abbott kan vi nog glömma några fler spelarvärvningar med tanke på de miljonerna som hade rullat iväg här :sweat_smile:

3 gillningar

Ja tack!

1 gillning

Chris som sportchef och Cam kan vi ha som reservcoach på bänken. De kommer väl som ett paket?

Ja tack!
Känns som en ungefär 1000% bättre sportchef en Nubben.
Sen förstår jag att detta kommer kosta en jäkla massa pengar om det ska gå i hamn.

4 gillningar

Inte om Biel-ryktet stämmer, då hamnar Cam bland ost, klockor och choklad.

2 gillningar

Men vadå om Abbot har kontrakt med Rögle så behöver han ingen lön av HV??

Vi byter Chris mot Nubben och skickar med en robotgräsklippare till Ängelholm som mellanskillnad. Done and done!

21 gillningar

Skrev om Chris för någon vecka sedan här. Drömnamnet

Kan ju vara en ekonomiskt smart lösning. OM Rögle får stå för en stor del av Abbotts lön ett helt år. Beror ju på vad som finns för deal där. Det kan vara så att han har ersättning tills han får nytt jobb, att RBK står för en del av lönen, eller att det inte finns några villkor alls.

För övrigt så stöttar jag detta helt! Abbott har visat i RBK att han kan sitt jobb, plus trivdes bra i Jönköping. Enda frågetecknet är om det riskerar att bli lite tungt med transatlanter med honom vid rodret…

Sen tror jag det är bra för både Chris och Cam om de splittras.

4 gillningar

Som sagt, beror ju på hur dealen med RBK ser ut. I best case så får de fortfarande stå för en stor del av lönen - i worst case har han bara lön från RBK tills han får nytt jobb.

Hade man fått välja en av Chris eller Cam så hade jag tagit Chris alla dagar i veckan. Väldigt sympatisk, kunnig och har även en liten koppling till HV71. Och även om han fick sparken i år så är det ändå i mångt och mycket hans truppbygge som gått rent i hela slutspelet och ska spela SM-final senare i veckan. Är dessutom väldigt bra vad gäller spelarkontakter och förhandla löner. Det är bara att kolla vad Nubben fått ut spelare kontra pengar i HV71 och Abbott i Rögle.

6 gillningar

Hoppas på Chris. Då har man en väg in till AHL där Chris har varit lyckosam.

1 gillning

Lagkapten i HV71 är det finaste uppdraget man kan ha som hockeyspelare :slight_smile:
Så för mig är det mer än en liten koppling…

19 gillningar

Nu blir jag den där personen som är tvärtemot igen. Jag vill absolut inte ha in Chris, tror vi skulle få en främlingslegion a la Nubben.
Nu behöver vi få långsiktighet, då behöver vi en betydligt mindre trigger happy SC som dessutom försöker bygga på sikt, inte jaga AHL-spelare på 10-månaders kontrakt.

3 gillningar