Hoppas verkligen inte vi står där i september, eller tidigare och tycker att Hanzl hade varit rätt bra värvning i allafall, jag börjar bli lite rädd för det nu.
Jag förstår att lias, pilut mfl vill casha in medans de kan innan de flyttar hem, men om de väntar för länge finns dock risken att det inte finns nåt HV att flytta hem till.
Kommande säsong är oerhört kritisk för oss, ingen räddningsplanka och nästa otänkbart förtroendemässigt sett att återigen förändra ledarsidan under säsong.
Velade vilken tråd denna ska ligga i så om jag lagt fel så flytta gärna.
AB säger igår att han tror Antoine Bibeau skulle fixa SHL nivå.
Nu denna artikel dan efter.
Ingen rök utan eld?
“Enligt vad Expressen erfar så vill HV71 verkligen få in Chris Abbott som sportligt ansvarig. Men det blir samtidigt en diskussion man behöver ta med Abbott för att övertyga honom om vilken väg föreningen ska ta, och även en ekonomiskt stor affär, då man har Kent Norberg på kontrakt, och Chris Abbott har kontrakt med Rögle i ett år till. Således är det även här en nöt man måste knäcka.”
Tar man in Abbott kan vi nog glömma några fler spelarvärvningar med tanke på de miljonerna som hade rullat iväg här
Kan ju vara en ekonomiskt smart lösning. OM Rögle får stå för en stor del av Abbotts lön ett helt år. Beror ju på vad som finns för deal där. Det kan vara så att han har ersättning tills han får nytt jobb, att RBK står för en del av lönen, eller att det inte finns några villkor alls.
För övrigt så stöttar jag detta helt! Abbott har visat i RBK att han kan sitt jobb, plus trivdes bra i Jönköping. Enda frågetecknet är om det riskerar att bli lite tungt med transatlanter med honom vid rodret…
Sen tror jag det är bra för både Chris och Cam om de splittras.
Som sagt, beror ju på hur dealen med RBK ser ut. I best case så får de fortfarande stå för en stor del av lönen - i worst case har han bara lön från RBK tills han får nytt jobb.