Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Det börja ju inte bra med Hanzl snedsteget så förväntar mig inte inget om det är den nivån man letar efter.

Mycket bra om det stämmer, en defensiv hårdför back med ledaregenskaper, inte helt oäven framåt heller, exakt en sådan backjätte jag anser är ett måste.

Det jag brukar kalla för tredjeback i ett perfekt lagbygge. Den defensive tuffa stjärnan.

Eller bara att han inte vill spela i LHC? Också en ganska rimlig anledning kan jag tycka. Man vill ju skriva på för en klubb som har lite historia

9 gillningar

Låter som en dålig förhandlingstaktik. Finns högre bud på bordet så behöver de erbjuda något, vilket jag tror de gjort.

Må så hända. HV kanske erbjöd något det vet vi inte. Eller så behövdes det inte för att Engsund ville till HV, det vi vi inte heller. Och då kan Cluben erbjuda hur mycket dem vill. Vi kan bara spekulera.

1 gillning

Ärligt talat - visst kanske han tycker HV är trevligare med anknytning och så, men LHC’s fans måste ju vara en anledning att inte vilja spela där om man kan SHL. Sveriges överlägset sämsta hockeyfans, på många olika sätt.

1 gillning

Jag är ingen Engsund-expert men i de matcher jag såg tyckte jag han hade svårt att ligga blad mot blad och att han är lätt att vända bort när han försöker spela aggressivt.
Sedan är det väl så att kompletta backar spelar i NHL så någon svaghet får man räkna med. Dessutom är det sådant som påverkas av hur laget spelar.

Om backsidan är klar kommer två behöva spela på backhand utmed sargen. Nyberg och Engsund tror jag kan tendera att fastna ännu mer i egen zon då.
Alsing och Fransson kan nog hantera det bättre.

1 gillning

Hörni, vi försöker i denna tråden diskutera mer kring det vi vet och mindre kring personliga spekulationer. Detta så att varje inlägg härinne får lite mera tyngd. Tack ska ni ha! :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

14 gillningar

Presentation kl. 15, någon som vet något?

https://twitter.com/i/status/1780204493121945655

100% Nyberg?

Tippar Nyberg på 3 år

1 gillning

100% Nyberg ??

Är du 100% på Nyberg, eller vet du inte alls?

Lär till 99% vara Nyberg

100%, tydligen. John Nyberg klar för HV71 | HV71

1 gillning

Bra tippat.

Då har vi en ny tråd:

1 gillning

Tror kanske detta har stått i Aftonbladets tidigare silly-artiklar men Roos nämnde iaf igen i 60-min-programmet att Lias tackat nej till HV och bestämt sig för Schweiz.

Inte otippat. Vi kommer väl stå vid säsongsstart i september utan en förstecenter igen. Speciellt om Nubben får vara kvar och härja.

1 gillning

Sjukt tråkigt. I ett sådant läge där vi verkligen är beroende av honom. Andra gången nu han nekar oss. Tror vi får göra en hållbar plan i framtiden för oss där Lias inte finns med i den bilden.

Känns som han sa det lite på gissning. Han har nog inget bekräftat där.