Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Ja

7/10 defensiv 3/10 offensiv just nu

Har ingenting att göra med var man spelar?

Har för mig att Engsund sågades ganska rejält här inne och att många var glada över att han valde IKO. Var nog efter vår 10-1 seger mestadels.

Var ganska svag under grundserien som så många andra i IKO men helt OK i kvalet.

Tror också det är bra att vi får in ledargestalter i laget och även ett kaptensämne. Dessutom historik som juniorspelare i föreningen. Bra också med fysik i försvaret där vi länge varit ganska klena.

Jag är nöjd med Engsund som ny back in och ersätter väl Seppelä men båda får gärna vara med i truppen när / om Seppelä kommer tillbaka.

Det enda negativa jag kan se är att hans bästa spelmässiga år var i Luleå och är rädd för att de bästa ekonomiska är i HV.

Det får vi rätta till framåt med en ny sportchef.

Är inte lätt att spela bra i sämsta laget som Oskarshamn va.
Tror han kommer mer tillrätta i AB spel. Är grymt nöjd med årets Silly hittills än jag varit på länge.

Engsund vill nog, som hela IKO, glömma föregående säsong. Inte ens Niklas Lidström hade sett bra ut i det laget. Nu slutar vi vara försiktigt negativa och fokuserar på den Engsund vi vet var bra i Lule. :wink:

5 gillningar

Vad hände med “försiktigt negativ”?

3 gillningar

Men man tar ju alla dagar i veckan en bättre defensiv backsida än en offensiv??? De va ju inte direkt offensiven som var problem denna säsongen??

2 gillningar

Precis och det är så Hv tänker nu och det är helt rätt.

1 gillning

Tänk om IKO går upp direkt…

1 gillning

Man kan ju inte vara det efter en sån värvning. :grin:

1 gillning

Från Svensson på twitter:

Äh, klart den är klar.
Jag har samma uppgifter. Men finns ingen anledning att betvivla deras jobb heller.

Hur många år tror ni? 4-5? Hoppas man fick en bra deal lönemässigt om man gick med på många år.

4 år kan jag tänka mig.

Det var ju en dragkamp redan för 1 år sedan om hans signatur.

Enligt Svensson så erbjöd HV 4-årsavtal medan Oskarshamn klämde till med 6 år !

Galet ju om de är 4…?

Tre minst, får vi nog räkna med. Tre på Olle, tre på Oscar. Inte så dumt om man vill ha lite lugn och ro.

4 gillningar

Lugn och ro så länge dom levererar och inte gör en Tikka :joy:

4 gillningar

Enligt Ragnarsson så bjöd Linköping högre. Bör väl betyda längre kontrakt? 4-5 år?

1 gillning

Vill vi har kontinuitet så måste vi ju skriva x antal år. Riktigt bra värvning om det är klart!
Alsing och Engsund är tunga värvningar.
Spännande att se vad centersidan kommer med.
Blir det kvalité där med så kan det blir en bra säsong. Eller ja…… bätttre.

2 gillningar