Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

HV har ju haft en annons ute om KD jobbet så troligen har hon väl sökt jobbet får man anta.

Svårt att se att det kommit in många högintressanta ansökningar.

Tror det är en stor chans att vi kommer att bli nöjda med den som får jobbet.

Företrädarna har ju varit Agne Bengtsson och Johan Lindbom så perfekt läge att komma in.

3 gillningar

Nja… Vid guldfirandet på torget 04 så stod han i någon jävla kioskvagn o krängde nåt, så han har avverkat det också :rofl:

3 gillningar

“Just saying” är man ytterst kompetent så håller man ju inte på med sport eller hockey.
Då kör man ju en karriär i något företag , varför hålla på med något där man garanterat förr eller senare får sparken eller blir idiotförklarad?

“Normala” människor undviker väl ledande positioner i sportklubbar. Det är väl inte så konstigt att det ser ut som det gör i landets idrottsföreningar. :thinking:

2 gillningar

Nu jobbar hon inte med sport utan har varit ordförande. Hennes jobb är som socialchef. Det är kanske just det som gör henne extra intressant tänker jag? Kommer yrkesmässigt från en HELT annan värld, men har samtidigt varit engagerad i sportens värld på ett väldigt bra sätt.

6 gillningar

Engsund på G. Flerårskontrakt. Tackarrrrr!

12 gillningar

Vet inte hur jag ska känna kring den, jag tror han är en bra spelare men svårt att hylla många från Oskarshamn som ju var sämst i SHL och åkte ut.

1 gillning

Vore fantastiskt. En grym lagspelare :+1:

1 gillning

Engsund hade vart gudomligt att få in. Käkar minuter!

Men dra åt helvete, vad händer? Fan vad jag också tycker synd om Oskarshamn. På ett sätt.

Men fan vad glad jag är!

Lagkaptenen från IKO. En tung pjäs med spelsinne och lite näsa för mål. Laget före jaget. Precis det vi saknat föregående säsong.
What’s not to like?
Sen får vi väl se om det är på Fläskläppäläs bekostnad eller ej.

5 gillningar

Engsund är en riktig bra back, inte hans fel OSkarshamn åkte ur. Nu har vi våran back som kan ticka 20-25 min varje match

1 gillning

Ja går AB ut med en sådan artikel så är det nog en done deal :+1::clap:

3 gillningar

Mycket positiv till Engsund om detta stämmer!

  • Har levererat bra i ligan under lång tid,
  • Bra ålder,
  • Kommer sannolikt inte dra utomlands,
  • Bra defensivt,
  • Även hyfsad offensiv
  • Lite elak,
  • Har ledaregenskaper,
  • Koppling till Hv sen tidigare.

Utmärkt om Hv börjar använda pengarna till att faktiskt värva spelare från den översta hyllan i butiken!

8 gillningar

Men om Engsund ska ersätta säppe så ska det in ytterligare en back av kvalite möjligtvis en TILL beroende på hur det blir med strålman!???

Extremt tung värvning. Mycket bra👍🏻

1 gillning

Men alltså backsidan skulle jag säga är 7/10?

Engsund, Alsing och Nyberg har tillsammans 1 085 SHL-matcher (grundserie + slutspel). Snacka om ökning jämfört med årets backsida.

1 gillning

Men är det säkert att det blir Nyberg då?

Lite mysko är det ändå att han inte presenterats än.

Det var ju knappast hans fel dock. Enbart, ska såklart tilläggas.