Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Hade man fått välja en av Chris eller Cam så hade jag tagit Chris alla dagar i veckan. Väldigt sympatisk, kunnig och har även en liten koppling till HV71. Och även om han fick sparken i år så är det ändå i mångt och mycket hans truppbygge som gått rent i hela slutspelet och ska spela SM-final senare i veckan. Är dessutom väldigt bra vad gäller spelarkontakter och förhandla löner. Det är bara att kolla vad Nubben fått ut spelare kontra pengar i HV71 och Abbott i Rögle.

6 gillningar

Hoppas på Chris. Då har man en väg in till AHL där Chris har varit lyckosam.

1 gillning

Lagkapten i HV71 är det finaste uppdraget man kan ha som hockeyspelare :slight_smile:
Så för mig är det mer än en liten koppling…

19 gillningar

Nu blir jag den där personen som är tvärtemot igen. Jag vill absolut inte ha in Chris, tror vi skulle få en främlingslegion a la Nubben.
Nu behöver vi få långsiktighet, då behöver vi en betydligt mindre trigger happy SC som dessutom försöker bygga på sikt, inte jaga AHL-spelare på 10-månaders kontrakt.

3 gillningar

Chris är inte riktigt så dyr som det har spekulerats i heller. Enligt Sanny så var en del av hans stora lönesumma pensionspengar som han valt att ta ut.

Det där är det jag bekymrar mig över också.

MEN.

Den här säsongen hade Rögle färre importer än HV, fler spelade matcher i RBK-dressen än HV hade spelade matcher i HV-dressen. Färre matcher i AHL (typ hälften)…

4 gillningar

Stämmer säkert. Han hade över 2,5 mille i taxerad årsinkomst. Och kan ta gift på att han inte har några 200 000 i månaden som sportchef i Rögle. Troligen hälften av det, om man ser till vad andra sportchefer har.

Å jag har i flera år trott att det var cam som var sportchef och chris tränare , var visst tvärtom tydligen.

Han har gjort rögle till ett topplag så jag säger ja.

4 gillningar

Ok, hade inte koll på det men detta är väl typ Chris fjärde säsong i Rögle. Har för mig att det var mycket importer, brutna kontrakt och korta kontrakt där för några säsonger sedan. Kommer Chris hit tror jag risken är stor att vi har ett par/tre säsonger med stor spelaromsättning och mycket främlingslegionärer innan han hunnit sätta sin prägel.
Jag tror inte vi har råd med det varken ekonomiskt eller sportsligt. Betänk också att det är Nubbens röra som efterträdaren ska försöka städa upp.

Jag kan inte annat än att ställa mig frågande till om du har följt Chris arbete i Rögle överhuvudtaget? Vem tror du det är som plockat in Everberg, Brithen, Bengtsson, Zaar, Rifalk, Sandin, Sjögren samt fått spelare utifrån så som Tambellini, Ferguson och Lesund att skriva långa och bra kontrakt med klubben? Givet att Brithen och Lesund sänkts av skador men att påstå att Chris jagar AHL spelare på tio månaders kontrakt är befängt.

Chris har även lyckats få dit talanger så som Moritz Seider och Lian Bichsel på lån från NHL-klubbar samt tagit in och förvaltat talanger så som Engström, Clang, Kasper, Wallinder, Höglander och Edström. Jag har svårt att se Nubben lösa så att man får låna in en spelare som Seider från en NHL-klubb. Så ja jag har lite svårt att de ditt resonemang gällande att han är trigger happy och letar AHL-spelare på korttidskontakt. Chris har byggt upp Rögle till vad de är idag, från botten till toppen.

20 gillningar

Börjar gilla det jag hör. AB säger mkt rätt. Man gör spelarrekryteringar som iaf känns mer genomtänkta. Man sonderar terrängen med en SC som Chris. Gillar också att man inte ser bröderna som ett paket, utan går för vad man faktiskt behöver och vill ha. Och en dyr SC; Ja, men säg mellan 100-200’ på Chris. Det motsvarar väl typ en spelare i tredjekedjan. Att ha rätt sportchef långsiktigt kommer bidra så mkt mer till klubben HV. Låt det vara dyrt att ha rätt personer på nyckelpositioner isf, det tar vi igen på att slippa släcka ständiga bränder.

5 gillningar

Nu sätter man ju laget tillsammans med tränaren, och i Rögle var ju tränaren brorsan Cam. Att de tillsammans gillade transatlanter är ju inte samma sak som att AP och Chris skulle göra det.

Och de har också spelat två SM-finaler under de åren… även om Chris inte är kvar nu så är det “hans” lag på isen.

Tror inte ens vi kommer i närheten av 200 faktiskt. Mellan 50 och 150 tjänar sportcheferna i ligan.

… i ligan ja. Känslan är väl att det är bättre betalt i nutidens HV, vare sig man är spelare eller ledare. Vi måste helt enkelt betala bättre för rekryteringar andra klubbar hade kunnat värva till en mindre peng, då vi ju är ett bottenlag med 4-5 års kaos bakom oss.

Vi kommer fortfarande inte betala 50 000 mer i månaden än vad den bäst betalda sportchefen har…

Det tror jag inte heller, men det skulle inte förvåna mig ett dugg om sportchefen vi så småningom värvar kommer vara i den absoluta lönetoppen bland SHL:s sportchefer.

1 gillning

Lite sent eller? Förstod det bättre om Chris är tilltänkt nästa år när Nubbens kontrakt går ut. Tycker silly börjat bra men visst kom och värva två toppcentrar Chris.

Utan Chris så hade Rögle aldrig varit där man är idag. Då hade de fortfarande varit där vi är nu. Ett lindansarlag.

Tar Chris alla dagar i veckan.

2 gillningar

Eftersom det är norbergs röra som måste rensas upp så skulle jag se en hög spelaromsättning som något bra i detta fall.

1 gillning

Anton Blomqvist pratar om Antoine Bibeau att han kanske håller i SHL, hade han varit ngt för Hv? Själv hade jag velat gå på ngt större namn.