Återigen:
HÄR DISUKTERAR VI BARA DE RYKTEN SOM LIGGER I SERIÖSA-TRÅDEN
Återigen:
HÄR DISUKTERAR VI BARA DE RYKTEN SOM LIGGER I SERIÖSA-TRÅDEN
Jag tänker lite samma, jag ser inte att Abbott är rätt person för att skapa lugn och ro i föreningen. Vi behöver inte mer kaos.
Vi hade behövt Evertsson.
På vilket sätt skapade Chris Abbott kaos i Rögle/skulle han skapa kaos i HV71? Chris fick ju inte sparken nödvändigtvis på grund av sitt jobb som sportchef utan på grund av att han har en så pass stark koppling till huvudtränaren/Cam/hans bror. Jag är ganska övertygad om att Rögle hade velat ha kvar Chris om det varit ett alternativ, vilket det inte var.
Är ju ingen tvekan om att Chris är en kapabel sportchef. Det har han visat i Rögle. Det man är lite orolig för är ryktena om en toxisk arbetsmiljö i Rögle. Sen kan ju mycket av de ha varit Can jag vet inte.
De är ju tvillingar så antar att äpplet inte faller så långt från det andra äpplet.
Sen har vi Blomqvist som ju också verkar va något av en hårding. Jag är orolig att det hela går överstyr med kravställan, spelarna tvingas köra idioten mitt i natten osv.
Jag har inte upplevt AB som den typen av kravställare, utan det handlar mer om konsekvent komma till jobbet och prestera varje dag för varandra. Och det tycker jag saknats rejält av i säsongens upplaga. Det enda som räddat matcher har varit individuella prestationer, förutom möjligtvis i kvalet.
Exakt. Tycker han istället är väldigt noga att poängtera att man måste ha “hjärta” också. Att det går inte bara att ställa krav, utan visar man inte hjärta också så får man inte med sig spelarna. Men det går heller inte att bara vara den trevliga killen. Man måste vara båda delar.
Min källa sa: ”ingenting är klar men om du ska satsa pengar så lägg dem på Schweiz” och sen en blinkning. Om Lias alltså.
Jag har ingen källa och inga pengar.
Okej skitsamma. Försökte väga upp de generösa löften som getts på forumet idag med information från en säker källa men never mind Bacon I’m hurt!
feme, jag försökte bara skoja!
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)
We good
Apropå att JP och supportrar gjorde en höna av en fjäder ang. Freedeke-ryktet.
Hon har tydligen stöttat upp Vimmerby sedan januari. Nu uppges hon vara aktuell för ordföranderollen i föreningen. Ang. KD-rollen i HV dementerade hon bestämt. Ang. En roll i Vimmerby är svaret betydligt mer svävande.
Väldigt tråkigt, kul för Vimmerby.
Hoppas vi fortsätter på spåret att hitta en kompetent och rätt person på den platsen hos oss.
Man börjar tro att den där kvinnan ska vara involverad i samtliga Smålandsklubbar kommande säsong… Skulle hon inte till Oskarshamn?
Det enda rimliga är ju att hon tar över Smålands ishockeyförbund…
Admin får flytta om det inte passar här.
Kollegan som umgås en hel del med folk inom Björklöven fick i helgen bekräftat att Löven mycket riktigt lagt ett bud på Foppa och rycker i honom. Parterna är inte överrens angående lönen däremot.
Vet inte marknadsvärdet för Foppa i AS, men tror det är ganska högt. Dock inte så högt som HV betalar honom… Men det är kanske priset de får betala för en SHL-plats säsongen 25/26
Det platsar här, då det redan nämnts i de artiklar som refererats i seriösa-tråden.
Ni får ta de som ni vill men ser mrmadhawk som seriös källa och han nämner i denna låsta artikel att hv har iallafall visar intresse för djurgårdens back Axel Andersson. Men står inte om de fortfarande är aktuellt men iallafall visat intresse