Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Likt AB så är Abbott inte någon som kommer in, bugar och snällt infinner sig i ledet. Han ställer krav, vet vad han vill, och lär oavsett roll få arbeta på det sättet han vill/anser är bäst. Känns tryggt.

4 gillningar

Vi jobbar vidare, men idag har jag fått en dementi från en källa nära föreningen… aldrig får man vara glad…

2 gillningar

Dememti behöver ju inte betyda att det inte blir något. Kan ju dementeras tills det är klart.
Avdelning greppar efter halmstrån.

3 gillningar

Känns väl inte omöjligt om Abbott (om dessa rykten nu stämmer) blir vår nya GM.
Men vad gör en GM egentligen? Enligt Peter Ekelund (taget från HV:s hemsida, skrivet 2014) gör den personen följande:

Peter Eklund om GM-rollen:

Tjänsten som GM Sport innebär ett totalansvar för föreningens sportsliga utveckling. Alltifrån A-lag, juniorlag, ungdomslag och damlag. Att säkerställa vår långsiktiga sportsliga utveckling och samtidigt vara ett stöd för övriga ledare inom sporten.

GM Sport i HV71:

• Totalt budgetansvar för sporten (a-lag, junior, ungdom och dam)
  • Driver processen kring ledarrekrytering. Vi har ca: 80 ledare idag.
  • Utvecklar vårt samarbete och åtagande vad gäller hockeygymnasiet och Pro Olympia.
  • Driver och vidareutvecklar ledarprogrammet Coach Academy.
  • Ansvarar för att alla involverade i föreningen får adekvat information om vår sportsliga verksamhet.
  • Utvecklar vårt hockeycentra via cuper och övrig verksamhet tex landslagsturneringar.
  • Kvalitetssäkrar A-laget och övrig verksamhet. Att spelidén (som ägs av HV71) följs från A-lag och nedåt.
  • Optimerar resursutnyttjandet i sportslig organisation.
  • Förhandlar utöver lagbygget med tex materialleverantör, resor m.m.
  • Representerar HV71 i SHL- och SIF-sammanghang och bidrar till utvecklingen av svensk hockey.
  • Kontaktperson mot övriga klubbar i distriktet.

Kanske förändrats något sedan detta skrevs, men min spontana känsla är att Abbott hade passat bra in här. Kravställan uppifrån, me like.

2 gillningar

Samtidigt sa väl AD i podden att det var viktigare med en person med kommersiell bakgrund och inte sportslig? Eller minns jag fel?

Tror det var för klubbdirektörsrollen, men att man ville ha en sportslig och en kommersiell del

3 gillningar

Var inte det för klubbdirektörs-rollen?
En som fokuserade på det affärsmässiga, därav behöver man en GM för HELA föreninges sportsliga styre.

1 gillning

Så var det nog. Orkade inte lyssna med båda öronen, och jag orkade verkligen inte lyssna igen för att hitta rätt citat. Så tack för rättelsen!

1 gillning

KD= Kommersiella
GM= Sportsliga

2 gillningar

Du har fel.

KD = Kristdemokraterna
GM = General Motors

Förlåt. Jag fick ett tum-tics.

11 gillningar

Inte i detta sammanhanget

Livar upp lite en tråkig torsdagskväll.
Rykten från ”hyfsat säkra källor” som några andra här inne brukar säga:)

Förlängningar: Både Strålman och Kaski ska nu ha kritat på.
Sandberg uppges också kritat på.
Gällande Lias ska även han vara överens men som många andra redan nämnt så finns risken med Schweiz. Så egentligen inget nytt om honom.

30 gillningar

Kul om det stämmer!!

Hört något om målvakten?

Ja vi får väl hoppas.
Kaski är viktig för att balansera upp backsidan med rena offensiva kvalitéer.
Tyvärr inget gällande målvaktssidan

2 gillningar

@mrbluebulls1

Du har PM, vill bara kolla av innan vi postar. Inget konstigt.

För jag har dolt inlägget just nu.

2 gillningar

Nu missade jag vad som skrevs, fan så spännande allt är.

1 gillning

Releaseeeeeee @Diabolics

2 gillningar

Vi släpper fram det ryktet. Vissa delar var “kända” rykten sedan innan, samt att vi fått hugg på att ett av de nya har viss substans.

Så scrolla upp för detaljer…

1 gillning

Intressant backsida blir det onekligen :pray:

1 gillning

Ja jävlar vilket smaskigt inlägg du släppte fram. Mumma om detta stämmer.