Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Alltså om detta stämmer. Vill jag ha en bra forward till och en målvakt såklart. Då känner jag mig lugn…

Svampen :heart:

2 gillningar

Då är det en målvakt till bara, gött

Kanske en till 2 center om borgström går ytter.

Jag har hört liknande och tycker att det låter bra.

Speciellt på backsidan.

Engsund -Seppelä
Alsing-Nardella
Nyberg-Maalahti

Nu blir nog många besvikna över att vi inte “satsar” på Fransson och Sjöholm nu när vi har fem rutinerade och etablerade backar före i kön.

Helt rätt enligt mig och en backsida jag är jättenöjd med. Bättre än denna säsongs i alla fall.

Sandberg är en spelare med mångsidiga kvaliteer och passar nog bra in även om han inte är en klassisk spets.

Vi tittar ibland för mycket på namn och inte en helhet när det byggs lag.

Kolla vilka som spelar PP i AIK, är inte bara de kändaste namnen, Sandberg gjuten. Vi saknar tyvärr en bra PP coach och det är synd.

Kolla vem som spelar i Rögles förstakedja trots att Rögle är helt ordinarie i en SM final. Smeds…

Tror vår svaghet är vår osäkra coachsida men hoppas de lyckas få ut nära max av truppen men är tveksam.

Maalahti hoppas jag inte spelar i HV nästa säsong

2 gillningar

Inte Nardella och Seppelä heller.

De till vänster ersätter de till höger.

4 gillningar

Fick också PTSD tills jag insåg att det var ersättarna till de tre nämnda backarna. :sweat_smile:

7 gillningar

Haha, ja, trodde samma :joy:

Det låter ju bra om ryktena stämmer. Riktigt bra backsida isåfall.

Ja av erfarenhet så i alla fall JD76. Att få ut max, det är ju en definitionsfråga enligt mig. Vad är egentligen max? Skulle man ha som målsättning att komma ex 10:a ja då har man fått ut max där och då.

Skulle också vilja väga in det som jag varit inne på tidigare. Sätter man rätt förutsättningar för den sportliga biten plus att tränarstaben ihop med spelarna bygger en VI känsla så ökar möjligheten önskvärda prestationer och målsättning.

Hmm… är det en riktigt bra backsida?

Blir det Strålman och Kaski på de 2 sista platserna blir iaf jag vansinnigt missnöjd. En Strålman som inte är 100 om han vill spela men som ändå hoppar på och en Kaski som… är Kaski (med allt vad det innebär gällande 0 tacklingar, 1529 skott utanför osv).

Nej. Jag vill ha en LaLeggia-typ in i laget för att känna minsta lilla lugn.

2 gillningar

För HV är det en riktigt bra backsida.

Jaha, okej.

Skulle säga att det är en ganska stabil backbesätning med lite tyngd åt det defensiva hållet.

Vilket är det jag tycker vi vart felbalanserade iår

Hoppas dessutom att Sjöholm och Hugo kan ta ytterligare ett kliv i sin utveckling med en stabilare backkollegor

1 gillning

Jag tycker backsidan ser riktigt bra ut om ryktet stämmer… Får Kaski vara skadefri och lira med en stabil engsund istället för en Maalahti som inte gjorde nån glad förra säsongen så är det 30 pinnar på han. Samt Strålman som kanske inte behöver vara farsa hela säsongen.

Så här hade jag ställt upp backarna

Kaski Engsund
Alsing Strålman
Nyberg Fransson
Sjöholm

3 gillningar

Engsund - defensiv
Sjöholm - defensiv
Seppälä - defensiv
Kaski - offensiv
Hugo - offensiv/tvåväg
Strandell - offensiv/tvåväg
Alsing - offensiv/tvåväg
Nyberg - tvåväg
Strålman - tvåväg

Med risk för att vi börjar gå OT nu så får mod flytta det till rätt

Var inte Almquist 100% klar enligt dig för något år sedan?

Kan inte annat än hålla med.

Riktigt bra backsida?:thinking:
Att man ens vill förlänga med Kaski. Konstigt. I mitt tycke en ganska medioker offensiv back, dessutom katastrof i egen zon emellanåt.

Nä enligt mig är det ingen större skillnad på årets backsida jämfört med förra året om vi förlänger med både strålle o kaski.

Får en att känna sig aningen tveksam till hans påstående idag.

1 gillning

Att Landén bytt från #16 till #3 kan ju tolkas som att Sandberg ringt och bokat plats på Alcamo.
Kul med spekulationer :laughing:

6 gillningar