Det jag ser som positivt är att vi fått in mängder av SHL-rutin. Strålman räknar jag nästan redan in, ställer mig betydligt mer skeptisk till att Kaski blir kvar. Men hade inte hatat om det visar sig att han blir det. Tycker det saknas en pjäs med en offensiv uppsida, och gärna en rightare.
Sen finns det givetvis en del frågetecken när det kommer till Kaski, men man får inte heller glömma att han startade säsongen med en skada och sen fått spela rätt mycket med Kalle.
Stämmer korrekt!
Men erkänner också att det var hundra procent fel. Inte värre än så. Sen dess har jag inte släppt något rykte. Men efter att fått höra detta idag tycker jag att det är roligare att dela med det till er här på forumet då sillyseason är jävligt spännande och kul. Jag vet ju själv hur jävla glad man blir när man ser nya inlägg i seriösa tråden. Sen ger jag inga 100% garantier denna gång:)
Fast det är väl just det han har funderat på, om han vill ge 100% ett år till eller lägga av? Om han nu skrivit på ett kontrakt tror i alla fall jag att han är så professionell att han tänker ge det det 100% nu när han bestämt sig.
Lite så är min känsla. Men. Då har vi fått in tre nya pjäser på det. Gäller att de höjer helheten. Med de andra som är kvar från årets säsong vet man ju tyvärr vad man får.
Jag skulle säga att det är positivt att förlänga med Kaski. Han verkar ändå ha hjärta för klubben och vill faktiskt spela här och kan säkert tänka sig att gå ner i lön också. Tar hellre en spelare som är inspelad i Shl med hjärta för klubben än en legoknekt från Ahl som aldrig spelat Shl innan.
Vi har bättre pjäser i årets backsida i from av engsund och alsing. Får kaski lira med engsund eller alsing så kommer han blomma ut tror jag. För en back som han, som har offensiven som sin spets så behöver han en rejäl och stabil back som kan städa upp efter honom om han gör ett misstag. Det tror jag kommer ge han ett annat lugn och boost
För att vara lite positiv. Om man nu förlänger med Strålman så är det ju åtminstone bra att man även vill ha kvar en offensiv pjäs. Sen om den offensiva pjäsen ska vara just Kaski vet jag inte. Men bättre än bara en Strålman.
Förlänger Strålman kommer han ge allt. En sån spelare skriver inte på ett kontrakt bara för att. Han är den som kommer att kämpa mest, det är jag övertygad om. Förlänger han, ska han även ha ett C på bröstet.
Wow, vilket rykte. Svampen vet man ju vad man får av. Ingen toppspelare men bättre än de flesta forwards vi har iaf och nyttig i massa spelformer.
Lias känns ju aktuell för schweiz men hoppas bli överraskad där.
Sen grymt att få behålla strålman. Hans betydelse ska inte underskattas. Kaski är jag tudelad om men han kompletterar ju helt klart vår i övrig något defensiva backsida.
Väldigt positivt med Svampen och Strålman om det stämmer.
Svampen lirar trots allt SM-final och får mycket förtroende i Skellefteå.
Inte lika positiv till en förlängning av Kaski.
Han har mycket att bevisa i mina ögon.
Skottet har han, men hans arbete i defensiv zon lämnar mycket övrigt att önska.
Vet jag att röstade på Nardella just för hans poängskörd och puckbehandling i PP. Men hade hela tiden ändå Kaski som den jag ville ha kvar. Just för att han är rightare, bra skott (diskussion kring det har vi haft) och att nu om det stämmer han vill stanna. Det väger in för mig.
Strålman, hm bra med rutin, om han stannar så kanske även han kan höja sig med AB.
Svampen och Lias, trevliga namn men vågar inte ropa hej förens HV71 bekräftar detta.
Kvar står vi i frågan med målvak. Har är det väldigt tyst i jämförelse med och namn. En svår post att fylla.