Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Vi behövde en riktigt offensiv back, får vi Kaski är det ju riktigt najs, vi behöver någon med en bössa från blå och det har ju Kaski ? hur kan folk inte vara nöjda ?

1 gillning

Dementi som i att inget är påskrivet eller dementi som i att han inte är aktuell?

Så som svar på det, ja nån form av potential finns det…

3 gillningar

Hur många högerfattade offensiva backar finns de som är realistiska som inte är stor chansning? Med kaski får vi en beprövad back som funkar i SHL o har ca 0.5 poäng per match och är 28 år och har sina bästa säsonger framför sig? Visst han är dålig defensiv och täcker inte skott som Torp. Sen ska han inte vara 1 back i speltid, han ska spela i mer offensiva situationer och med den uppställning vi börjar forma nu har vi fler backar som kan ta de mer defensiva minuterna. Nu har vi möjlighet att ge han minimalt i BP, kanske 2-3 back i 5-5 och förste back i PP. Vill Kaski stanna ge han ett kontrakt.

19 gillningar

Sandberg är ju verkligen en toppspelare.
Kanske inte till poäng men gör sina stadiga poäng och ett hästjobb över hela banan. För mig är han en toppspelare.
Dessa killar gör så att maskineriet kan börja rulla.
Har hellre 10 Sandberg än 10 OSL.

4 gillningar

Sandberg gör det jäkligt bra i ett Skellefteå som är två matcher ifrån SM-guld, han har tredje mest istid av alla forwards och används både i PP och boxen. En grym förstärkning om han väljer att komma tillbaka till oss!

3 gillningar

HV plockar in defensiva pjäser som Engsund och Strålman så Kaski slipper ta ansvar bakåt och kan fokusera på det han gör bäst.

1 gillning

Simon lämnar

Tråkigt men med tanke på att vi har så mycket brunkare så…hade dock hellre sätt Önerud än Hansson, Lindbäck, Stakkestad

5 gillningar

Då utgår jag från att Hansson, Stakke och Lindbäck också har spelat sin sista match i HV. Allt annat vore en skandal. Om dessa herrar än en gång ska få gå före Önerud.

19 gillningar

Finns det något rykte om att dem gör det?

Stakke är 21 år och jag tror det finns potential där. När det gäller Lindbäck och Hansson tror jag det skulle vara win-win där att släppa dom. Tänker så här: båda skulle vara fina i Allsvenskan istället, de skulle kliva ner en division men samtidigt kliva upp 1-2 steg i hierarkin, beroende på var de hamnar.

3 gillningar

Det tror jag icke… möjligtvis att man släpper Hansson om någon skulle vara intresserad av att ta del av kosten. Om man lämnar känslorna utanför så tycker jag inte att Önerud vart bättre en Lindbäck i år! Skillnaden är att övriga tre du nämner sitter på ingående kontrakt, och skall vi på något sätt ha en budget för att förstärka laget mot tidigare år, så kan vi inte bara riva kontrakt till höger och vänster.

4 gillningar

Hoppas verkligen inte att någon person får ansvarsfrihet defensivt, inte ens Kaski. :sweat_smile:

nej men mycket är ju coaching också, nu när vi har några defensiva gubbar så kanske de inte behöver slänga in kaski i situationer i egen zon lika mycket.

Inga breaking News men hörde idag att Strålman är mycket nära att skriva på. Men absolut inget klart med Kaski. Han är tydligen dyr. Sen ligger vi bra till ang Lias men som flera varit inne på så finns Schweiz med i bilden. Hann tyvärr inte fråga om Sandberg :joy: Fick känslan att man verkligen försöker få hit Lias.

5 gillningar

Trevligt!

Hoppas det blir bra!

Du var väl den som hintade om OSL förra året va?

1 gillning

Ja hoppas verkligen på Lias! Och även Sandberg som det surras om.
Sen hade jag gärna haft kvar Kaski men vi får se vad som händer. Han har tydligen hus på Norrängen så känns ju som han trivs iallafall.

Ja det stämmer :slight_smile:

3 gillningar

Men Öneruds kontrakt gick väl ut, samtidigt som de du nämner har kontrakt? Så det är ju äpplen och päron.

5 gillningar

Förlåt, men den här delen av forumet börjar bli rena viskleken. Kommer nya inlägg varje dag från personer med “insyn” som säger än det ena, än det andra, och ibland motstridiga uppgifter. För att citera DiLeva… vem ska jag tro på, tro på, tro på… :wink:

OBS! Ingen kritik mot dig utan mer än allmän betraktelse.

2 gillningar