Inte mycket annat intressant i HV-väg i dagens Sanny & Svensson utöver Laleggia-intresset som @powerplay skrev om. Ser inte ut att bli någon fortsättning för Kaski eller Nardella var väl det enda andra som nämndes vid namn.
Även Bromé nämnts av Sanny men Johan har inte hört nåt om det så verkar inte va nära.
Strålman har inte bestämt sig än.
Om hv vinner måste hv ge högst lön. För så är de
Kan se fördelar för Joey att välja Rögle. Han får spela i en toppklubb. Göra många poäng och få ett nytt kontrakt i Schweiz säsongen efter.
Nu är Joey så bra att man vill ha honom men det är en legoknekt och vill vi bygga laget runt sådana?
Själv hade jag nog sagt hej då till Strålman som inte kan bestämma sig och ha kvar Kaski och värva Laleggia. Dom hade fint kemi i PP och Kaski visar att han håller på hög nivå i landslaget.
Hade jag varit Laleggia och sett över RBKs lineup i PP skulle jag sätta upp ett stort ?. Jag menar både Kapla och Ekståhl Jonsson går för i varsin PP uppställning.
Som jag kommer ihåg Laleggia var han som bäst när han fick utnyttja sin slägga uppe på blå. Vilket han inte får i RBK. Sedan diskuterade dem i podden att han skulle spela i första bredvid Kapla? Det backparet skriker väl inte defensivbalans.
kommer Lalleigia komma eller vand händer kan någon svara undrar verkligen favvo spelare
Finns väl inget nytt på fronten utöver att Rögle och HV är intresserade.
HV borde sbsolut vara med. Kan erbjuda långt kontrakt och saknar den offensiva backen. Rögle har ganska fullt i PP-backar och kan nog inte erbjuda samma
Låter helt sjukt att säga men hade vi haft nubben kvar tror jag det hade varit fördel HV
"Men att HV skulle vara ute efter LaLeggia är inget som klubbens tillförordnade ordförande Andreas Davidsson vill svara på.
– Jag vågar inte svara på det, jag är inte helt insatt i vilka vi pratar med eller inte. Men jag vet att det pågår diskussioner med flera spelare. Mer än så kan jag inte kommentera. Det kommer hända mer saker när vår nya sportchef är på plats, säger han om ryktet om LaLeggia.
Och när kommer den positionen att fyllas?
– Vi kommer att presentera honom senare i veckan."
Blir lite brydd här. Sa inte AD i en artikel för några veckor sedan att han själv ingick i den grupp personer som arbetade med spelarrekryteringar?
Det var väl innan man gjort klart med ny SC kanske
Dvs. Senare i veckan är onsdag under “arbetsveckan” med respekt för er som arbetar klämdagen och helger.
Eftersom man inte var efter en center likt Smejkal kan man ju undra varför. Kan det vara så att en 1c redan är signad?
Vem vet, abbot kanske svänger förbi Montreal och Lias på hans tur i Nordamerika.
Minns inte Hugo, blev som sagt helt såld på mitt älskade HV efter degraderingen.
Hur är han? Stabil?
Men det känns bra med Hugo, nu har HV två unga målvakter som får slåss om platsen för att stå.
Vi var ju många här på forumet som tyckte han pratade för mycket. Uppenbarligen har han lärt sig.
Båda är födda 2001 alltså 23 år. Har något lag kört med två målvakter som är så unga någon gång?
Var står det att man inte är ute efter Smejkal?