Enligt AD så har han inget med värvningar att göra så blir svårt innan Abbott presenteras
Madhawk skrev att Abbott redan är ute på marknaden och kikar på eventuella nyförvärv. Att han inte är presenterad än lär inte påverka mer än att nyförvärv inte kommer offentliggöras.
Men blir ju märkligt vem som skall kommentera. AD kan inte ge fler dubbla budskap tycker jag och ingen supporter vill ha det. Han säger i podden att han inte har koll på individuella spelare utan bara i vilken riktning de skall värvas. Det skall också tilläggas att AD inte kan speciellt mycket om hockey (om man jämför med Lindbom, Nubben etc) och att han går ut till och med i JP och kommenterar individuella spelare som exempelvis Tim i morse gör alla supportrar förvirrade.
Sedan hela soppan med att AD säger att de har för avsikt att fortsätta Nubbens kontrakt ut och sen bryter är också oerhört märkligt men det är en annan diskussion i en annan tråd.
Spelar väl inte så stor roll vem som kommenterar tycker jag, det är väl bara fabricerade svar av flera personer ändå, vems namn som sätts efteråt blir väl bara av akademisk betydelse.
Att Abbott inte presenteras tror jag beror på att man vill pressa Rögle på lönekostnad för honom. Rögle vill å andra sidan inte betala lön om han jobbar för HV men just nu sitter de på Svarte Petter.
Fredrik Söderström analyserar Tim hyfsat på djupet i den här intervjun → Fredrik Söderström om Tim Theocharidis: “Borde prövas av något SHL-lag”
En tanke kring just denna tråd (Med risk att kasta Sten i glashus nu då detta inlägg egentligen inte har med ämnet att göra…)
Kan vi inte ha en funktion att moderator måste godkänna inläggen så det bara blir seriösa rykten och inte massa följd-diskussioner som nu är fallet. De får vi ta i annan lämplig tråd. I denna tråd vill man ju inte ha annat än typ ”seriöst rykte: Jag såg LaLeggia i HG idag” eller något som kommer från säker källa på X, Expressen, Aftonbladet osv.
Vi har så jäkla många diskussioner igång att i princip var enda jäkla tråd nu är sammanflätad med samma diskussioner. Låt i alla fall denna tråd vara helig med BARA seriösa rykten
Fast det finns väl en sen heter bara seriösa rykten. Den här heter ju seriösa rykten diskussioner
Fast vad är ett seriöst rykte? Måste en blaska behöva skriva om det för att ryktet skall tas med allvar, eller en tweet av MR madhawk?
Köper att man inte bara ska slänga upp massa namn bara för att dem är lediga.
Men för mig är det ett rykte oavsett om jag har hört det från min mammas nya kille, vars bror har jobbat med att renovera toan inne i HG eller har läst det av MR madhawk på twitter.
Sen får man själv någonstans rannsaka vad som är mest troligt
Men silly är silly
Du har helt rätt! Fel av mig! Såg fel på tråd helt enkelt
Meta diskussion nu men håller med. Seriösa tråden blir ju väldigt tråkig och torftig om vi bara postar rykten som skrivits i blaskorna.
Alla rykten med nån som hellst substans bör ju kunna lyftas där och sen är denna tråden för att diskutera dessa rykten så man får skriva vad man vill sålänge det relaterar till ryktena.
Mina 5 ören iaf.
Ot, men jag håller inte med. För mig finns det en tydlig skillnad på ett seriöst rykte och ett icke seriöst rykte. Dessa hör hemma i spelardrömstråden om du frågar mig.
Vi är inte i ett läge där vi kan “prova” spelare känner jag. Vi har redan för många osäkra kort och behöver satsa på spelare som man vet kan leverera på den här nivån.
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HV71
Ha, nu skriver @hockeystaden på twitter att han hört att SC kommer presenteras under måndagen
Henrik brukar vara trovärdig, åtminstone när det gäller hockeyettan. Vi håller tummarna.
vi får håller tummarna och tårna!!!
Rögle och hv slåss om Joey enligt Svensson
Han borde komma till HV och göra rätt för sig att han stack sådär.
Damn, spännande. Hoppas han går hit, han verkade trivas här förra gången va?