Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Man känner igen en hel del namn på den listan…

2 gillningar

Bara HAs bästa back

Offensivt duktig, men förstått att det finns mer att önska i defensiven. Visserligen kan han spela med en defensiv back i HV, men räcker hans offensiv till i SHL?

1 gillning

Offensivt väldigt duktig spelare med många intressanta egenskaper. Gör sina mål på många olika sätt. Rörlig, finurlig, bra handleder och trygg med puck. Fått mkt beröm från tex Fredrik Söderström under säsongen. Defensivt började han svagt i Kalmar men har spelat upp sig. En HA-version av Laleggia? Lär vara ett intressant löneläge för den typen av egenskaper, men å andra sidan oprövad på nivån.

4 gillningar

Jag delar @Blue_Vision s rapport han delgav ovan.
Jag sätter dock frågetecken för att defensiven är tillräcklig för Shl nivå.
Offensivt ser det intressant ut.
En allsvensk version av LaLeggia tycker jag är en bra beskrivning.
Är vi i en position där vi har råd att chansa på 1 av back positionerna?

2 gillningar

Såg han en hel del förra säsongen.

Som en forward framåt men kass defensivt.

Jag skulle bli riktigt besviken om man gick på honom som offensiv back och ersättare för Kaski/Nardella. Helt oprövad i SHL dessutom, vill vi inte få in SHL rutin istället för dessa oprövade spelare?

Känns osäkert. Visst vi behöver hans offensiva spel men defensivt/overall är han ingen höjdare. Han känns som en 5-6:e back i SHL och där har vi redan Sjöholm, Fransson och Nyberg. Enda positiva är väl om han är väldigt billig och då ger oss utrymme att lasta mer på en toppback.

Nej……

Känner att jag litar på Abbot och AB denna gång. Känns som att det finns en tanke

3 gillningar

Saknar redan Nubben :wink:

Skämtar…

Men tveksamt om vi är i det läget att vi ska chansa på nån importspelare med offensiva stats från Allsvenskan.

Vi har diskuterat om Kaski är tillräckligt bra.

Samtidigt så kanske det är detta som är fingertoppkänsla från vår nya sportchef. Det vill säga hitta något ingen annan sett.

För gällande etablerade spelare som Kaski, Stål Lyrenäs och Lucas Elvenes så erbjuds dessa till samtliga sportchefer i SHL. Där följande variabeler är avgörande:

1. Lön
  2. Roll
  3. Lag
  4. Stad

Skillnaden är Norbe gör dessa poäng i ett topplag och Theochardis gör det i en nykomling med betydligt sämre lag. Han har ju burit Kalmar den gångna säsongen.

Intressant spelare och jag är nyfiken men känns ju såklart lite mer osäker.

2 gillningar

Kvalar detta in som seriöst rykte då? :thinking:

Intressant! Men som många säger ett osäkert kort. Jag vill nog ändå lägga ett plus för att han visat sig hålla på stor is. Det ärinte lika mycket ”gris i säcken” som att ta någon direkt från AHL.
Det vore intressant att veta vad seriösa scouter säger.
Kan bli bra, men jag har full respekt för de som säger at ”kan bli” inte är bra nog…

Jag hade inte blivit besviken sett till de offensiva spelet han har. Sen är det ju skillnad på HA och SHL såklart….

Tycker inte Hv är i rätt läge med chansa på poängstark back från HA. Tror mig älskar när de chansas lite men då får man vara bättre än bottenlag.

Vi får se om han ens dyker ner.

1 gillning

Bottenlag eller ej bryr jag mig inte om, om det är rätt spelare. Växjö värvade Joel Persson från Hockeyettan… Men, nja, de har råd att chansa på ett annat sätt än vad vi har, så är det ju. Tyvärr.

Hans far följer även lag i Schweiz och annat skräp så fan vet om de hör hemma i ”seriösa” imo.

Citat AD – Jag ska vara ärlig och säga att han inte är aktuell just nu men att jag vet att det är en spelare som vi har haft koll på tidigare, säger han till JP.

2 gillningar

Kanske dax att presenterna Abbott så han får sköta värvningarna än AD! Eller vill AD vara den som sätter laget och sen presentera Chris!

1 gillning