Märkligt att folk vill att vi ska riva kontrakt? Det är väl märkligt att tycka det motsatta med tanke på att 9 av 10 spelarkontrakt är helt uppåt väggarna.
Med breddspelare som Hansson, Lindbäck och Stakke ber man om att bli ett bottenlag som kämpar för sin överlevnad.
Som jag sagt förr. I min värld minst lika viktigt att bli av med dessa. Dessutom betydligt enklare än överbetalda spelare som Teden, Tikka och Foppa. Finns nog ett gäng allsvenska klubbar som är villiga att ta över stora delar av kontraktet gällande Hansson, Lindbäck och Stakke.
Så är det skulle vi lägga upp Tedenby, Tikka, Stakke , Lindbäck och Hansson till andra SHL lag att ta över tror jag inte vi skulle få en enda intresseanmälan där.
Totalt medhåll på detta.
När man dessutom återigen värvar spelare från HA, så finns det inget rimligare än att behöva lasta ut lite av det liknande godset man redan sitter på. Annars kommer man, precis som föregående säsonger, sitta på fler spelare som konkurrerar om i bästa fall tredje, men snarare fjärdefemman, än spelare som platsar i en första- och andra-lina av SHL-kaliber.
Är inte detta tråden för seriösa rykten? Jag får stånd varje gång jag ser en uppdatering här men det är bara massa blajj? Och det blir jag inte upphettad av
Sandberg inte klar för HV enligt Madhawk. Han har inte heller hört att Abbott är klar men tror att det kan bli så, Nubben lär inte bli kvar. Allt från dagens avsnitt av Sanny&Svensson
Tyckte inte de hade någon direkt nämnvärd information. De droppade mest namn de hört och lite “drömspelare”. Inget direkt konkret.
Väldigt löst men har hört ifrån lite folk här i Ängelholm, som har hyfsat bra insyn i föreningen/kontakt med Chris, att det även lutar starkt åt en comeback för Chris Abbott i Jönköping.
Det är nog precis det HV behöver just nu.Vi får hoppas att det blir en hög kravställan och att spelarna köper hela konceptet. Man kan ju anta att det har varit silkesvantar tidigare och väldigt låga krav. Iallafall så såg det ut så i mina ögon men kan ju ha fel.
Inte alls koll på honom.
Snabb titt på statistik så ser det ju ok ut.
Å sekunden efter ser man att Daniel Norbe presterar på samma nivå.
Så statistik säger nada.
Nån som har koll på honom?