Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Ja det är nog det bästa iofs.

Träningsmatcherna som säger så mycket… Låt de bestämma vem som står första matchen iallafall

Betydligt mer än att vi ska bestämma det här på forumet 6/5…

4 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Lagbygget 24/25

Här är det seriösa rykten, uppställning och annat i lagbygget

1 gillning

Om du kollar längst upp så var de mer att styrka att joey får en stor roll . Och ryktet är om joey och de är diskussioner.

Vi har ju en försäsong att avgöra det under. Fördelen med jämna målvakter är att man kan gå på form och även hantera arbetsmängden smart genom att låta dem förbereda sig inför specifika matcher.
Alnefelt har gjort det ok i ahl där jag skulle säga att målvakterna generellt är ett litet snäpp upp från shl.

1 gillning

Lite intressant att jämföra Hugos statistik de tre senaste säsongerna med Erik Källgren, som nyligen skrev på för Brynäs och är en relativt “hyped” målvakt. Visst Erik har ett par NHL-matcher mer men procenten är ju ganska snarlik. Säger kanske inte jättemycket men känns inte som att vi ska dömma Hugo alltför hårt på statistiken.

1 gillning

Det är väl lite av samma anledning som jag inte heller är helt såld på Källgren :wink:

Med det sagt. Jag tycker vi ser ut att få ett spännande målvaktspar. Dock otroligt svårt att peka ut vem som kommer vara etta när säsongen är över. Kommer förhoppningsvis blir en tuff kamp mellan Hugo och Dichow.

7 gillningar

Drömscenariot är att de tävlar på lika villkor och att de blir bättre av konkurrensen. 50/50 vem som blir “uttalad” förstamålvakt. Känns lovande.

5 gillningar

Statistik i AHL

Alnefelt 89,5% 2,87 41-27
Källgen 89,1% 3,21 29-24

Denna statistiken talar för Alnefelt som den bättre målvakten i AHL iallafall. Sedan släppte han ju dessvärre in 9 mål på en match i NHL…

1 gillning

Tror gistedt är med på detta. Gistedt är ju känd för utveckla unga målvakter

1 gillning

Exakt vad jag tänkte skriva, jag tror att Alnefelt kan ta fina kliv under Joel.

1 gillning

Skulle säga tvärtom!

Likvärdiga räddningsprocent med skillnaden att Utica comets spelade in 12 poäng färre än syracuse crunch i ett 2poängssytem, samt hade betydligt sämre målskillnad.

I min värld skrämmer inte Hugos siffror jättemycket, men hoppas att han kan växla upp i en långsammare serie som SHL

1 gillning

Tack för info. Vi får väl hoppas att 2st ungtuppar blir succé som får slåss om vem som skall stå. Denna säsongen gick vi in med en riktigt dålig Ortio och en riktigt dålig Brattström. Vi fick förlita hela föreningens existens på en 23-årig dansk som gjorde det med bravur.

Får hoppas att detta blir bra, för jag tror verkligen inte att målvaktssituationen kan bli sämre än den vi bevittna föregående säsong.

3 gillningar

Hugo är iaf spännande. Tror inte det kan bli sämre än sista åren iaf.

6 gillningar

När presenteras Svampen?

Om Dichow fortsätter som han slutade så kommer Alnefelt få kriga. Gissar på att försäsongen avgör vem som inledningsvis får mest förtroende.

1 gillning

Dementerade inte Madhawk det ryktet rätt hårt?

Det enda han sade var att det är en diskussion med Skellefteå men att troligen kommer det bara finnas en ytterforwardsplats. Så Svampen eller Sikura