Hade hellre tagit kossila
Förhoppningsvis kan Bedard lägga in ett gott ord för oss till Pittslick… förlåt, Pitlick.
Bedard är ju trots att superstjärnan som lade grunden till sin framgångsrika karriär hos oss
Brorsan Rhett verkar ju besitta en del skills om man kollar highlights men han spelar ju i NCAA ligan och om man skulle jämföra det i kvalitet i sverige vad pratar vi då? Hockeyallsvenskan? Liiga? Hockeyettan?
Har noll koll över denna ligan…
Kan du utveckla?
Hör inte så mycket alls längre och det jag hör kan jag ibland inte delge tyvärr.
Att denne man med det konstiga efternamnet är av intresse för HV kan jag däremot understryka. Abbott är en av ganska många som är intresserade här. Antar han har fler spelare i kikaren som kan tänkas bli tillgängliga framöver så är nog en fråga om vad som kan tänkas bli tillgängligt också.
Finns helt klart skribenter här inne som sitter på info men som av naturliga skäl inte kan delge detta vidare.
Kossila behöver inte samma inkörning tid.
Erfarenhet från shl
Producerat fint i denna liga redan.
Absolut oklart med skador och så men görs de en ordentligt koll på honom och de inte visar något så är de väl inga konstigheter.
Jag säger som Sanny sa, Kossila var bra i Växjö, varför vill inte Evertsson ha tillbaka honom ? antingen skador eller dålig attityd ?
Köper det och hade hållt med om det ingått en dolda fel-försäkring som när man köper häst.
Sagt det förr och säger det igen. Kossila spelar inte i Växjö pga attityd, inget annat.
Alltså det beror helt på. Vissa kan ta klivet direkt till NHL, typ Carl Hagelin, men det är väldigt sällsynt så vidare du inte är draftad tidigt och en stor talang. Jag skulle nog säga hockeyallsvensk nivå generellt, men det är jättesvårt att säga var Rhett står utan att ha sett honom spela.
Jag frågade MrMadhawk på Instagram och han svarade att om det finns något relevant skriver de om det på Expressen. Givetvis hinner andra först men det är iallafall ingen information han har fått.
Visst att Pitlick är oprövad i SHL, men jag är livrädd för Kossila med den skadehistoriken och på två år dessutom.
är ju inte högodsare att Abbot har frågat om Pitlick, de kan vem som helst gissat, frågan är hur seriöst Pitlick ser de
Dock så är de flesta felen inte dolda.
Från Sillyrummet i Expressen:
Pitlick kommer att avvakta en bit in i november innan han beslutar sig, hoppas fortfarande på Nordamerika och Schweiziska klubbar lär blanda sig i budgivning. HV, Rögle och andra SHL-klubbar har fått honom på sitt bord men det finns inget skarpt mellan just HV och honom.
Så då kan vi sluta att hoppas på honom.
Det är heller inte skarpt mellan HV och Anton Bengtsson just nu, han är inte klar som påstås.
Är väll ingen som påstått att Bengtsson är klar till 100%.
Men till typ 90% fattar jag det som enligt vita gula blå podden.
Enligt Madhawk kan han likväl bli kvar i Rögle eller flytta utomlands, så låter inte ens som 90%.
Ville flytta närmare familjen som bor i Jönköping lät dem som, men han har kanske ändrat sig då!!
Sen är väl inte MrMadhawk allvetande heller.
Vettetusan om jag tycker att man ska vänta på Pitlick till November faktiskt.