Kan ju inte varit så dålig eftersom han har 6 säsonger där. Frågan är om han ger upp sitt avtal med seattle krakens, har ju över nösta säsong också. (Kanske har klausul😉)
Endast HV klausul .
11:a
Adler Mannheim har ju varit ett av de absoluta topplagen de senaste åren så han är säkert bra. Tar definitivt hellre honom än någon oerfaren.
För övrigt är Henrik Gradin i MoDo både sportchef där och scout åt Colorado Avalanche så de jobben går att kombinera.
Han fick ju sparken av Mannheim, inte för att det behöver betyda så mycket men ändå.
Personligen tycker jag det är ett ganska spännande namn. Erfarenhet från topp lag i SHL, har skaffat sig erfarenhet i Tyskland även om marknaden kanske ser annorlunda ut från deras perspektiv och uppenbarligen en duktig scout som vet vad han ska titta efter.
Enligt egen utsago i NHL-bibeln slogs han med Frölunda och Växjö om samma importer iallafall.
Han fick sparken, och har ett gällande avtal med en NHL klubb över nästa säsong.
Ska Abbot lämna Hv för NHL och han lämnar NHL för Hv ?
Alavaara låter spännande. Jag bor i Mannheim och han är mycket poppis här (Mannheim är ett riktigt hockeynäste och kraven på Adler är höga). Tycker han tickar i rätt många boxar.
Jo det stämmer nog, vart avstängt typ en hel säsong.
Sitt lugna i båtarna. Abbot värvar för framtiden. Inga panik värvningar ala Nubben, hult etc. Folk skriker om det nubben stod för. Jag förstår inte?
Är vi inte alla överens att det är slut med dessa fasoner?
Visst, vi är nästan sist. Bygg laget under säsong för att slippa kval alt för att klara av ett kval och samtidigt något för framtiden? Så att vi inte står och stampar på samma ställe igen nästa år?
Kontraktslängden på abbots värvningar ligger på denna säsong enbart, förutom Day. Så hittills är inget byggt för framtiden.
Exakt. Det är det som är min poäng! Bra iakttagelse! Vi knyter inte upp oss, bevisa ditt värde. Prestera och det förlängs! Varför skulle Abbot förstärka med osäkra kort kors å tvärs när han inte har svaren?
Ge han svaren och han förlänger?
Har Hv-fans så extremt dåligt minne att vi inte vet vem Nubben är längre?
Ytterligare en grej som skiljer Abbott från Nubben, han tar mindre risker med “okända” spelare. Dessutom tvingas spelarna prestera för att få vara kvar/marknadsföra sig för andra klubbar.
Är ju en balansgång man får göra, som med aktier. Blanda även kontraktstyper. Vi kan vi vet ju inte alltid om spelare vill stanna hos oss bara för att de presterar och får ett förslag. Just därför kanske de lämnar till nåt bättre när de fått intresse. Svårt.
Nu är det OT igen. Handlar inte diskussionen om ett rykte: länka och fortsätt i lämplig tråd.
Borgman? Släggan? Pilut? Lehtonen? Andrae? GE OSS NÅGOT!
Nu kittlas det till!!!
Aldrig att de är Lehtonen, då smäller jag av