Gustafsson garanterat, troligtvis också Lindbom, ja. Lite de vibbarna man får när man läser Expressens artikel.
Anton ny huvudtränare enligt Sportbladets sillysurr
Nog för att allt är bättre än Lindbom (som absolut inte kan vara kvar som HC) men jag hade ju hoppats att AB skulle bli lite varm i kläderna innan han blir HC i SHL/Hv.
Är han redo?
Hade känts bättre med dokumenterad rutin. Hoppas han får en bättre start på nästa säsong än hans föregångare och slipper bli lika bränd.
Finns möjligheten att Stillman kommer till HV som sportchef och inte som assisterande tränare? Eller är det helt otänkbart
Jag tror att Nubben tänkte att med det här laget jag har satt ihop måste jag ha en doldis som kan avgöra game seven i play out (Det är fredag och vi är fortfarande fans till ett SHL-lag, trevlig helg alla!)
Jasså det säger du… min poäng var inte 1=1 utan snarare vad man såg i Stakke utöver grit. Vilken underliggande statistik ledde till värvningen.
AB på plats i HG
Är Lindbom sparkad från HV? :o
SM Guld!
Smaskigt skvaller
Visar även att HV71 är aktiva trots att vi nu är mitt i tacomyset.
Så HV71 ligger inte på latsidan
Då kan väl inte nyheten från HVs sida vara alltför långt bort? Kanske en liten helguppdatering månne?
Sillysurr: Dragkamp om Luleås superlöfte Love Härenstam någon som kan kika vad det står om Lindbom?
Även om vi är oseriösa som fan just nu så vore det för oseriöst (även för oss) att först presentera Blomman som assisterande tränare för att sen två veckor senare presentera honom som huvudtränare. Allt måste sätta sig på plats först, även om den smidigaste lösningen just nu vore att skicka Lindbom från arenan och aldrig erbjuda honom en ny tjänst…
Att det inte är säkert att han kommer leda laget och att styrelsen vill ha in Blomqvist som hc direkt
Tror Lindbom får en annan tjänst inom klubben, tror inte han får gå helt och hållet. Skulle förvåna mig. Låter spännande med Blomqvist/Stillman. Kan nog bli bra.
Jag har ju tidigare varit inne på att Stillman skulle komma tillbaka till HV så fort AB blev HC och är inte det minsta överraskad över dagens besked. Bara väntat på att det skulle offentliggöras.
AB kan ju ställa krav på ett helt annat sätt nu när HV vill ha honom som HC och är desperata. Stillman var ju inte alls med i AD och Lindboms plan från början utan är ett AB krav där AD fått ge sig.
Frågan är om HV är beredda på AB och allt som kommer att följa. Det gick ju inte alls med AJ för några år sedan så blir mycket intressant nu.
Då fanns ju en del legendarer som inte gillade situationen och sen var allting igång. Jag är inte alls säker på att det kommer att fungera och om föreningen är förberedd.
Nu har ju Stillman accepterat och då utgår jag ifrån att det kommer att bli ytterligare positiva förändringar för oss fans som nog inte var påtänkta överhuvudtaget för några veckor sen.
Jag tror att AD haft ett något längre samtal än normalt med Stillman och även AB senaste dagarna…
Kan nog bli intressant med en hel del överraskningar även gällande spelartruppen. Min känsla är att vi fått en kraftig förändring gällande Lindboms inflytande över A laget, minskat, till AB och Stille som nu kommer ha störst påverkan.
Med Stillman och AB in så har jag svårt att se hur Davidsson ska vara kvar, hoppas också det kommer fram hur han fick jobbet och dessutom ett tvåårskontrakt. JP…
Där kom Blomqvist. Huvudtränare.
Hejdå Lindbom?
Och Stille på köpet.
Att Davidsson kommenterar detta kan ju inte annat än betyda att Nubben är körd, finito, over?