Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Tänkte desamma med! HV-bossen agerar! :joy:

Men uppgifter till silly-surr säger att det inte alls är säkert att Lindbom leder laget.

I stället ska huvudspåret vara att AIK-tränaren Anton Blomqvist får huvudansvaret. Blomqvist värvades till HV71 i första hand som assisterande tränare om klubben var kvar i SHL, men nu vill styrelsen direkt ha in Blomqvist som huvudtränare.

Blomqvist ska ha fått frågan att leda laget.

För Johan Lindbom kan det bli en roll i den sportsliga ledningen, något tillförordnade ordföranden Andreas Davidsson antydde i en intervju med Sportbladet efter den sista matchen.

Låt oss inte ropa hej ännu. Jag tror på de först när jag ser det. Men förstår din poäng

1 gillning

Vill de ha Lindbom som sportchef istället för Nubben kanske? Skulle inte kännas jättebra?
Hoppas Anton blir bra som huvudtränare.

Jag är försiktigt optimistisk.
Stille kan väl ta fram den gamla hästskiten igen om det fuskas med inställningen.
Mest positivt är ändå att det här ändå tyder på en viss tanke från ledningen redan innan den där slutsignalen för några få arbetsdagar sedan.
Hoppas de snart presenterar något mer imponerande på de två första spetsvärvningarna!
Supercenter och backgeneral!

1 gillning

Lindbom till agent:

- Har du nån som kan stå still i mittzon och skarva ner puckar i hörnen?

15 gillningar

Blir Lindbom sportchef så ger jag upp. Är väl bara kiosken han inte jobbat i isåfall! Är det nästa uppdrag efter det isåfall! Slanga körv till oss fans.

Nej! Det får inte hända! Han ska inte ha att göra med HV71 mer. Vi ska skriva nytt kapitel! Då ingår inte han.

4 gillningar

Jag blir lite fundersam vem som ska assistera förrutom Stillman. Anton och Stillman säger att de är tydliga, kör med raka rör, kompletterar varandra och tänker hockey 99% likadant. Hur kommer Johan Davidsson passa in där? Sådär är min känsla. Känns som det kan bli obekvämt och att JD kommer bli överkörd av de andra 2

Inte passa in alls enligt mig. Måste bort.

1 gillning

Att lyssna är en ganska grundläggande förmåga som jag hoppas att alla våra tränare klarar. Förhoppningsvis har de också tydliga ansvarsområden.

Helt OT här men det där är sjukt intressant. Gick ju en trend i det där då. Samt allt det här med personlighetstyper som man kunde avgöra med standardiserade test. Var väl där de gröna och röda gubbarna kom från kan jag tänka mig.

Vet du namn på den ledarskaps coach just hv hade blivit infekterade av? Inte för att hänga ut men för att läsa mer.

Bengt Wiström, hemsidan och infon är kosher nu.
Om jag kommer ihåg rätt så sysslade han med lite nlp-verktyg (neurolingvistisk programmering, pseudovetenskap som innehåller både bra och skadliga saker samt en hel del magiskt tänkande). Men det var så länge sedan att jag inte kan svära på det.
Det var en otrolig våg av dumheter under 2010-talet som var extremt svårt att kämpa mot för seriösa aktörer. Många företag valde enkla pengar (skulle tro att 90% av marknaden sysslade med dumheter) så Bengt var inte sämre än den industri han är del av, med det som bakgrund var det inte heller så konstigt att HV köpte in den typen av tjänst.

Folk tror fortfarande att “personlighet” har betydelse trots att det finns väldigt lite belägg när det gäller ledarskap och arbetsprestation. Personlighet är ju egentligen en tolkning av våra beteenden och dessa ändras utifrån situation.
Om någon sitter med armarna i kors på ett möte är den sur eller negativ då? Den kanske bara fryser? Höj temperaturen i mötesrummet och plötsligt uppfattas personen annorlunda.
Personlighetstester bygger ofta på arbetssituation och precis som temperaturen i mötesrummet kan den ändras.

5 gillningar

@Quila nu när du svalt gårdagens nyheter. Har du något att bidra med i denna tråden kanske? Jag har städdag här hemma och behöver ursäkter att ta många korta pauser…

4 gillningar

Skriva på HV71 forum är alltid en legitim ursäkt för lite egentid det är sen gammalt :wink:

4 gillningar

Tack, jag hänvisar till dig.

1 gillning

Haha, jag har nog lugnat ner mig lite. Vad heter fasen när den värsta chocken lagt sig?

Nej, för att återgå till ämnet.

Jag är försiktigt negativ för att sno @PapaEmeritus eminenta ord.

Hoppas man för en gångs skull tagit ett bra beslut. Det är det enda vi har råd med.

2 gillningar

Konsensus bland oss supportrar verkar iaf vara positivt till kommande tränargruppen, i fjol var det väl en handfull, max, som var positiva vid samma tidpunkt i sillyn.

Hur ser du på situationen med Davidsson i båset @Quila ?
Jag är minst sagt oförstående till varför han får vara kvar.

1 gillning

Ingen som har nått litet rykte om nån spelare , känns helt dött

Bekräftat att nick shore lämnar nu iaf