Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Det roliga är att flera gånger har jag tänkt på Linus Lindström och tänkt ”Han är en typisk HV-värvning under Hult, som kommer hit för att ta nästa steg” :stuck_out_tongue_winking_eye:. Skämt åsido känner jag mig inte särskilt orolig, tror att han kommer göra det.

1 gillning

Nog för att Tedenby är bäst betald i HV och bland de bäst betalda i hela SHL men jag tror nog att han hade ännu mer när han krigade på i KHL.

Sen beror det på hur vi räknar, kostnad för klubben eller högst summa netto för spelaren. Hur som helst så ligger nog KHL högre.

1 gillning

Vi är i den positionen att vi måste locka med pengar . Eftersom vi inte är med och slåss om något guld eller liknade. Så är de bara.

Kommer ta några år innan vi kan locka med att komma och få chans att ta guld.

Han gjorde väll över 100 matcher i NHL också.

Nej tack. Prove me wrong please. Jag vill ha en etablerad första/andra center. För 200 k för någon som behöver ta kliv?
Vad är han tänkt som? Är han tänkt som center? Då hoppas jag att Bengan inte kommer. Att det sket sig.
Tyvärr.

Vi ligger bängsist i SHL. Vi har trehundra poäng upp till säker mark. Vi kommer säkerligen (än en gång) få spela ett mer än osäkert kval. Vår klubb är ständigt i kaos och vår nuvarande status står i paritet med packad paria. Vi får vara glada om svenska spelare av någorlunda god kvalitet ens väljer att titta på oss som lämplig arbetsgivare.

18 gillningar

Och så lockar vi med, i kombination med pengar, en större roll än vad man får i andra klubbar, rätt likt övriga arbetslivet. Ibland en för stor/opassande roll.

1 gillning

“En chans att utveckla verksamheten och att få återuppleva Titanics förlisning” kan man skriva i jobbannonsen. Varsågod hvs HR avdelning

2 gillningar

!!!
Vad tycker vi?

5 gillningar

Jövligt bra val!

Björn har åstadkommit mycket med Malmös lilla budget . Hittat spelare som ingen annan gjort.

Kommer bli bra!

7 gillningar

Oj förvånad helt klart. Hoppas de gäller för allsvenskan också. Jag är inte trygg vi klarar kvalet trots denna trend vi har nu.

Frågan är… vad har detta kostat? Skiter man väl i. Jag är trygg med Liljander som bevisat att han kan hitta guldkorn för nivån. Med lite bättre budget tror jag han kan åstadkomma jättebra saker. Vill bara till att vi hänger kvar nu.

6 gillningar

Wow!

1 gillning

Vilken skräll!
Bra jobbat HV!

2 gillningar

Liljander känns ju ung och utvecklingsbar också så att säga.

1 gillning

Spännande! Hoppas bara han inte får nubben-hybris när kassakistan blir större.

6 gillningar

Jag anar en viss rivalitet med Malmö de kommande åren…de lär inte bli glada

3 gillningar

Oj, spännande helt klart! Och oväntat… Undrar hur mycket Abbott fått spela in av val av personen som tar över efter honom?

Med det sagt, hoppas uppgifterna stämmer och att Björn ansluter inom kort och kan “läras upp” av Abbott till denne åker över pölen.

1 gillning

Otroligt bra! Björn var mkt högt på min lista ifjol, men kontraktsläget gjorde att det kändes lönlöst.

Lär ju kosta en del, men bättre lägga pengar på att rätt person spenderar pengarna, än att hela tiden behöva köpa ut dåliga kontrakt… Ett framtidsnamn som redan bevisat sig.

Bra jobbat av de som löst det här måste jag säga!

2 gillningar