Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Hv ska vara nära en ny sportchef, uppges presenteras denna veckan eller kommande vecka.

Källa X Konto: Alfheim

Inte den blekaste jävla aning om han är trovärdig eller inte. Mods får ta bort inlägget i såfall om det inte platsar här.

Hult is back

4 gillningar

Vi får väl se, där lär det definitivt komma något från Aftonbladet eller Expressen om det stämmer.

2 gillningar

Om det blir Hult tappar jag hoppet fullständigt.

1 gillning

Måste va Georgsson eftersom han precis lämnade SSK. Anställ han direkt så han kommer in i processen.

1 gillning

Nu, eller till nästa säsong?

edit: såg att det va nästa och att han är skadad.

1 gillning

Enligt höken så ska Lindström fått 200k i månaden av HV. Mycket ? Ja men helt klart värt de.

Lönen sprang iväg pågrund av att flera klubbar var och högg på honom. Bevis på att flera vill ha honom.

Spelare som Linus är något HV saknat. Stabil center som har stor erfarenhet av SHL och du vet vad du får varje match. Ruggigt bra i box och PP.
Även född 98 så inte så gammal. Finns något att bygga på över tid.

11 gillningar

Riktig Chris värvning. Känns som han satsar på det alla vill h till ett lag och spelare som klarar SHL rollen. Gillar rekryteringen starkt.

5 gillningar

Ja precis kan vara värt det, är det nåt som HV fuskat med i flera år nu så är det ju centersidan med oprövade kort på SHL nivå. Här vet man var man får och i bra ålder.

1 gillning

Tänkte det också var väll i söndags som Södertälje gick ut med det offentligt att det inte blir något och nu två dagar senare så har hv fått napp. MEN kan vara en ren slump och inte betyda något.

Lindström är ungefär dubbelt så bra som Tikka och 100k billigare.
Så check från mig :white_check_mark:

19 gillningar

Någon som vet hur långt kontraktet är? förmodligen 2 år men kula att veta.

Vad jag har fått till mig så är ryktet om Borgman till HV istället för Engsund helt taget ur luften.

Inte varit aktuellt överhuvudtaget så noll sanningshalt.

1 gillning

Någon här på forumet skrev igår att man ville göra en trade med day och att Borgman då skulle in här, stämmer säkert inte heller men men.

Det som ändå oroar lite med Lindström är att under en spelares spelarkarriär så är det nästan alltid säsongerna i HV som kostar mest. Tyvärr nästan aldrig att prestationen också är den bästa de säsongerna.

Kan tänka mig att Lindström spelat för mindre än halva lönen i Skellefteå än han kommer att få i HV.

Vi har många exempel där vi har spelare som peakar hos oss lönemässigt men inte spelmässigt.

Engsund
Isaac
OSL
Tikka

Kommer inte på någon omvänt faktiskt.

Undrar hur mycket Linus Fröberg fick i Luleå? Hur mycket har Shore i Linköping?

1 gillning

Tycker du glömmer Tedenby.

Tedenby kan ju inte toppat lönemässigt i HV.

Oavsett vilket blev kontraktet inte bra.

Enligt Hökens uppgifter i Expressen, hösten 2022, låg Fröberg i spannet 150-200 000 kr. F ö samma som Engsund.

Vad fick han i HV?