Jag tror faktiskt Lindström skulle kunna vara andracenter. Inte givet, men lite av en late bloomer kanske, plus att med den centersidan Skellefteå har så är det svårt att få en större roll…
Verkar svida enormt för SAIK supportrarna om detta blir verklighet.
Linus är ju en riktig lagspelare ut i fingerspetsen.
det är väl denna typen av värvningar vi vill att HV ska göra, hellre lasta pengar på en spelare från ett lag som gått bra i SHL än o lägga det på en finne som aldrig spelat i SHL som gjorde några bra matcher i beijer hockey games
Förmodar förutsatt att HV spelar i SHL.
Lindström är en Skellefteå-produkt så lär vara välskolad center som vill ta nästa steg. Är nog lovad rollen som 1a eller 2a.
Vad har ham haft för roll i saik?
Fjärdecenter.
Lindholm
Lindberg
Johnsson
Lindström
Junior
Helt OK centersida.
Är det rimligt att han går upp i en 1 eller 2 kedja då!!! Han kan börja i en 3 och jobba sig uppåt, allt annat är galenskap.
Ok. Ja den är bra. Men sen är det saik också. Vi kan inte riktigt jämföra oss med dom än. Hos oss skulle han passa utmärkt som en andracenter.
Var kom ryktet angående Lindström från?
Hockeynews tror ja var först med att skriva det
Men vi ska också hålla oss kvar! Förr i tiden kunde man vara riktigt nöjd med en tidig Silly season men numera så vet man ju inte om man ens har någon spelare kvar efter säsongen.
Men något som är säkert är att Abbott bygger för
att göra HV71 till ett riktigt stabilt SHL lag om vi håller oss kvar. Så nästa säsong kan vi nog andas ut om vi är kvar.
Nej. Lindström är för ojämn och dålig. Vi behöver nåt bättre.
![]()
Såg du mitt inlägg i Engsunds tråd ![]()
Ville ju vara först men gammelgubben hann före ![]()
jag hade dessutom postat ett gammal inlägg: ägg (lhc-varianten) i min fejja ![]()
Det måste inte vara honom eller en finne? Är det antingen eller? Ser hellre att dom lägger krutet och lönekuvertet på någon som redan har bevisat sig för den positionen som dom är tilltänkta för.
Inga fler ‘kansken’.
HV med högst lönebudget i hela ligan, varför agera så?
Vi vill ha säkra kort? Inte någon som måste ta ett kliv?
Sno en center från konkurrenterna! Som är beprövad! Till tilltänkt roll.
Är han tänkt för tredje är det ok. Men om Bengtsson är på väg in behövs inte en tredjecenter.
Då sprider vi ut pengarna än en gång.
Många är så otroligt fokuserade på ifall den eller den är tänkt som andra eller tredjecenter. Som jag ser det är förstacenterpositionen tydlig för där ska det vara spets offensivt. I övrigt kan man bygga ett lag med stabila tvåvägscentrar och då är såna som Lindström, Kero och Bengtsson bra namn.
Vi kan alltid drömma större, men får nog vara lite ödmjuka inför vår plats på hockeykartan ett tag till. Namnen som nämns är bra SHL-centrar till skillnad från senaste årens Tikka, Lindbäck, Vigneault, Nättinen, Stakkestad och Cristian Sandberg.
Linus Lindström klar enligt höken!