Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Lindström känns även som en spelare som alltid gör mål mot oss när vi möter Skellefteå.

Han lär vara 2a center absolut inte i 3e eller 4e. Men ser han gärna i HV.

Ja men han ska man lasta lite på, då använder man pengarna mer rätt.

Eller tänker man Bengtsson som forward .

En tredje med Bengtsson - Lindström - Brännström

vem hade du gett 290k i månaden :smiley:

Linus Lindström på ingång till nästa säsong? Tankar?

Kanon värvning. Bygga laget kring honom och Anton Bengtsson.

Två kanonvärvningar.

Ser man till att vi behöver uppgradera vår centersida och vill kika på trygga kort i första hand i form av spelare som är inspelade i ligan och i bra ålder så är Linus ett högst gångbart alternativ på marknaden. Gillar också Marcus Westfält i samma kategori.

Linus har växt undan för undan i SAIK och har gjort det riktigt bra framförallt i BP (snittade 1,26 min/match i BP ifjol och bara inne på 3 mål bakåt). Senaste säsongen fick han större utrymme även i PP och levererade poäng även där (6:e bäste poänggörare i lika styrka ifjol). Känns som ett mkt stabilt kort att bygga kring, lite enligt devisen stabila tvåvägscentrar och friare yttrar. Den typen av spelare lär det vara kö efter, och har Chris lyckats binda honom på ett BRA kontrakt är det bra jobbat.

6 gillningar

Är detta Tikkas ersättare tro

Instämmer, grym värvning om det är till rätt peng och rätt roll. Lindström är en perfekt tredjecenter i bra ålder och med ett bra track record från ligan sedan innan.

1 gillning

Läste att han var tänkt för en större roll, utgår ifrån att han inte är sugen på 3e/4e-linan isåfall :thinking:

Verkar som att vi kan landa en riktigt bra centersida nästa säsong, om, OM vi håller oss kvar, fyfan :melting_face:

1 gillning

Jag skulle påstå att kero, Bengtsson och Lindström är 3 tredje centrar? Just nu då utan att ha sett Bengtsson och Lindström spela.

Bengtsson spelar mest vinge nu för tiden i Rögle dock. Kero har väl utgående?

Ja och ja

Nej tack. Jag vill se en bättre center. Om vi ponerar att vi har Bengtsson och Kero nästa säsong vill jag gärna se ett spetsigare namn i förstakedjan och ta upp en junior till fjärde. Och lös Tikka.
Jag har inte jätte koll på den spelaren dock.
Om inte Bengtsson är klar står jag bakom den värvningen.
OFM glömde jag. Det är väl inte helt omöjligt att han blir kvar ett år till?

1 gillning

Lär inte komma till HV för spela 3e.

Hv kommer ta in en ny 1a center, Lindström som 2a, Bengtsson i 3e. Sen får vi nog dras med Tikka i 4e.

2 gillningar

Ja Tikka blir nog svår att bli av med. Ändå en uppgraderad centersida men det saknas fortfarande offensiv spets.

1 gillning

Det har jag svårt att tro skulle bli vår centersida, för svag.

Lindström tror jag är tänkt som tredjecenter, inte högre upp. Stabil och lite Bengtssonlik fast yngre.

Bengtsson nog som extracenter som hoppar in vid skador men i utgångsläget ytter.

Behöver ha två toppcentrar varav OFM skulle kunna vara en om han stannar.

Kero skulle också kunna vara ett alternativ som andracenter om han trivs och har en fortsatt positiv utveckling.

Inte helt säker på att Tikka blir kvar heller.

1 gillning

Låter väldigt rimligt faktiskt nu när Bengtsson spelat ytter denna säsong. Fisken drar till NHL vill jag tro var ju nära förra året och rentav tur att han inte lämnade.