Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Gör det, lägger hellre de pengarna på Borgman än Engsund. Skulle vi dessutom kunna få hem Pilut till nästa år och återförena Pilut-Borgman som backpar så hade det varit riktigt mumma.
Tänk typ denna backsida:
Pilut-Borgman
Laleggia-Alsing
Day-Sjöholm
Hallquisth-Fransson

3 gillningar

Även vunnit guld med Frölunda va? Så är väl inte jättemärkligt.

Nope! Han har inte tagit guld med Frölunda.

Behöver väl inte vara så att Frölunda ligger HÖGST på hans lista iofs.

1 gillning

Det som oroar med en sådan lösning är att Borgman verkar vara ur form, vilket inte är det HV behöver just nu. Engsund på väg åt andra hållet med en stigande formkurva. Det HV behöver just nu helt enkelt.

Men om jag inför säsongen fått välja hade jag valt Borgman före Engsund.

2 gillningar

Frågan är om det stämmer med Borgman? Höken slog ju ner det ganska hårt idag att dom haft ett personligt möte…

Jag är inte orolig för Borgmans kapacitet - men däremot för hans eventuella skada (som väl hållt honom borta om jag minns rätt) , om det t.ex. är en knäskada så kanske man köper en kvarts spelare

Han spelade ju alla matcher utom 1 förra säsongen och har spelat alla matcher i år hittills. Skadad verkar han ju inte vara.

1 gillning

Kanon, då mindes jag helt fel, det sista jag kom ihåg om honom var han riktigt bra ! (om jag nu vågar lita på mitt minne mer :wink: ) Så då är jag nog för ett köp med Nubben-pengarna (inte Persson-pengarna) :slight_smile:

Han va väl skadad en del i Frölunda, men det är väl nästan preskiberat nu

Kanske är lika “skadad” som Kossila.

1 gillning

Det kan ju vara så att han varit skadad i år, men det behöver ju absolut inte vara en skada av Kossila-typ, dvs att han är lite småskadad hela tiden.

Linus Lindström skulle vart sjukt intressant värvning om han inte vart permaskadad denna säsong. Nu risken stor vi får en ny Fröberg sits. High risk high reward

2 gillningar

Linus Lindström känns ju riktigt spännande.
Må vara skadad denna säsong men har ju tidigare visat sig vara en pålitligt spelare.

Fyfan va bra om de skulle bli så. En perfekt spelare för hv! Har tyckt bra om honom länge.

Perfekt vinge i 3de eller 4de center. Skicklig i PP med.

X
X
Bengtsson/Kero
Lindström

Man värvar inte Lindström för sätta han i 4, vi måste vara realistiska han är tänkt som Lilldansk ersättare som 2 center

1 gillning

Det är precis såhär vi ska värva. Bra Abbott

Värvar man Lindström så lär de lockats med en 2a C roll, plus en saftig pengapåse

1 gillning

Känns inte likt chris att sätta någon i hans kaliber i en 2 kedja. Nubben hade kunnat göra det utan att blinka

4 gillningar

Tänker såhär: Förläng med Kero och plocka in Lindström och Bengtsson. Där har vi vår andra, tredje och fjärdecenter nästa säsong. De får sen tävla om vem som ska få mest istid. En bättre grund för ett lagbygge än de senaste årens centerchansningar om ni frågar mig.

14 gillningar