Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Väldigt bra back i SHL-mått. Kanske bara att hans spelstil inte passar i Schweiz. Tänker att det är lättare att prestera som forward där än back då det inte är så uppstyrt defensivt

Klar för HV redan nu eller vad tror vi?

1 gillning

I en artikel på hockeynews ang detta så avslutade de med att skriva:
“Vad Emil Georgsson ska göra härnäst är i dagsläget oklart, men det ser inte ut att bli sportchefsjobbet i HV71 åtminstone.”

Man vet ju aldrig men det ser ut att bli något annat spår.

Nej precis men när det kommer till HV under Abbott ledning så vet man inget säkert innan det är officiellt.

1 gillning

Så är det men det behöver ju inte vara någon från HV som är deras källa till att han inte ser ut att hamna hos oss. HVs tystnad spelar ju ingen roll om de redan fått info från andra sidan av diskussionen.
De slår ju inte fast något visserligen så visst, dörren är väl inte helt stängd kanske.

Har du fått något svar om varför de inte vill ha längre avtal?

– Nej, det kan inte jag svara på. Jag har varit tydlig från start att jag vill vara kvar. Det spekuleras om andra klubbar, eller det är väl bara HV71, men det har aldrig varit nära. Jag har väntat på ett avtal från SSK.

Nu är det väl inte Abbot som för några diskussioner/förhandlingar? Eller?

Ja då blir det nog inget

Fast i hockeyvärlden svänger det fort så det kan ju likaväl vända och han blir klar för Hv

Han verkar ju vara delaktig i processen även om han inte är den som tar besluten såklart.
Blev att jag skrev Abbott för att besvara “HV under Abbotts ledning”. Menar klubben i stort givetvis, ändrar det.

Vill minnas att AB nämnde att Emil var ett av HV71s huvudspår.

Emil själv anger att HV71 aldrig vart aktuellt.

Vi får se vart det landar.

Hoppas han har ångrat sig

1 gillning

Måste han ha gjort om ryktena stämmer. Men det kan svänga fort.

precis efter att han lämnat + att det är GP. Behöver inte betyda mycket.

2 gillningar

Är detta ens ett seriöst rykte? Finns det någon annan än det här anonyma kontot på X som skrivit om det? Verkar höftas en hel del från det kontot.

Gränsfall. Det kontot har vevat rätt någon gång, så fan vet. Jag är lite tveksam.

Jag kollade igenom det. Det var flera gånger, Kovacs till LHC bland annat. Brandon Davidson och Jacob Peterson till Rögle.

2 gillningar

Vad säger forumet om att släppa Engsund och få in Borgman?

2 gillningar

Ja tack.

Känns märkligt varför en stockholmare som spelat juniorhockey i Timrå, vunnit guld med HV och gjort två halva säsonger i Frölunda skulle ha Frölunda som högst på listan var han vill återvända till.