Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Det körs just nu paralella trådar om Oscar Engsund. Gå till hans tråd och diskutera honom där, plz

Nu vet ja inte vart du får att ja skulle hitta på något ifrån, har varken påstått det vara så eller inte utan endast ställt en fråga som ja kan anse vara relevant i sammanhanget då det diskuterades för inte allt för längesedan här på forumet och ifall någon hört något gällande det.
och for the record, engsund är en av mina favoriter i Hv och har velat ha hit honom de 3 senaste säsongerna så att ja skulle försöka starta något narrativ mot honom är ju bara direkt felaktigt, men visst fine :+1:

Jag menar att vi inte skall spekulera i sådant. Vi vet inte ens om någon satt och flinade. Vi vet inget om detta och att då länka detta “inget” till Engsund bidrar inte till diskussionerna. Det är att hitta på ett samband, IMHO. Låt oss hålla oss ifrån sådan, det var allt jag menade.

2 gillningar

Nyberg på väg bort enligt Höken,
“Men i sin ambition att banta ner truppen så är det i första hand John Nyberg som ska ha fått ett besked att man inte kommer att satsa på honom och att han har fritt att söka ny klubb”
Står även att bollen ligger hos HV gällande Engsund. Fransson ska tydligen inte lånas ut utan man ser honom som nr 8.

3 gillningar

Enligt Hökens sillysurr på Expressen ligger bollen hos HV, men inget är absolut klart och Oscar kommer spela imorgon. Det är bara ett alternativ om man vill banta truppen. Så verkar varit lite långdragna växlar nu på förmiddagen.

I övrigt har Nyberg fått info om att han inte är önskvärd samt att Viggo Gustafsson kommer återvända till HV men sedan vet man inte vad som händer där med ny utlåning eller J20.

2 gillningar

Ingen rök utan eld tänker jag.
Jag tar fasta på att både Engsund och Nyberg är på G bort. Intressant. Det jobbas i det tysta.

8 gillningar

Om bollen ligger hos HV så tolkar jag det som att Luleå har skickat en förfrågan och HV har inte bestämt sig hur de vill göra än. Mer troligt känns att de kommer behålla Engsund och försöka hitta en lösning på Nyberg.

2 gillningar

Sen beror det på vad Engsund vill också, Vill han verkligen lämna så kommer inte abbot vara den som säger nej till en flytt. Jag tror att Chris kommer vara stenhård här och inte låta Hv ta några ekonomiska smällar…igen.

Kräv att de tar Tikka också på köpet.

3 gillningar

Vi har hittat vår efterträdare till Chris. Zztop. Lägger min röst på dig om du lyckas få till en tikka trejd! :+1::metal::metal:

2 gillningar

Håller på att deala med Nubben. Sugen att få hans toppcenter till Timrå.

3 gillningar

Vet inte om detta platsar som seriöst men samma kille som först skrev om Engsund till Luleå. Intressant kan man ju säga iaf :sweat_smile:

17 gillningar

Alla dagar i veckan ja tack!
Borgman är en väldigt bra spelare👊

6 gillningar

Nyberg OUT
Borgman IN

Ja tack.

1 gillning

Engsund ut?

Jag skulle bli förvånad om han lämnade

Låter jäkligt bra. Ut med Englund, Nyberg och in med Borgman. Skaplig uppgradering.

2 gillningar

Herrejävlar min skapare, Hv pojke också.

1 gillning

Om det nu är substans med Borgman är det enda som gör nått vett i varför man släpper Engsund. Potential är borgman bättre offensivt än engsund och vice versa. Sen visst Englund inte vart bra, men det är inte lätt att spela i ett kasst system. Engsund har inte den bästa skridskoåkning och behöver ett system för få ut sitt rätta. Samma som Printz och Olsson i Frölunda kassa på skridskor men i bra system var de väldigt nyttiga med sin fysik och storlek

En liten varningens finger gällande Borgman - han bröt kontraktet med Frölunda efter varit skadedrabbad under första hösten, gjorde sedan en bra säsong i Fribourg-Gottéron men har i år dippat ordentligt. Hur är statusen där? Vi vet ju dock att han i grunden har en hög nivå.

1 gillning