Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Lär nog snarare handla om övertagande av kontrakt tror jag.

Alltså backar har vi ju gott om, Sjöholm är en liknande spelartyp och jag ser mycket hellre att vi satsar på våra egna. Detta frigör en hel del pengar till den där centern vi jagat länge nu.

2 gillningar

Tycker det är okej att släppa Engsund. Han är inte värd 250k i månaden dessutom på ett 4 års kontrakt. Bättre att satsa på Sjöholm och Fransson.

8 gillningar

Det öppnar ju dessutom upp plats för hemvändare som till exempel Pilut också.

2 gillningar

Korrekt!
Behöver inte alls vara fel detta.
Mera speltid för Sjöholm och Fransson.
Kanske Nyberg tillbaks i truppen.
Möjlighet att plocka in center för pengarna.
Möjlighet att frigöra pengar till nästkommande säsongs budget om vi är kvar i Shl.

5 gillningar

Jag tippar på att det kommer några rejäla smällkarameller nu om Luleå tar över kontraktet. Med dessa pengar värvar vi oss ur kvalet mina vänner.

6 gillningar

Drömmer gärna ikapp med dig :smiley:

1 gillning

Glaset är (bokstavligt talat inom 4 timmar) halvfullt hos mig.

3 gillningar

Jag kanske kan ses som lite gammaldags i mitt synsätt. Men när han bjöd hem föredetta Luleåkamrater på fika samma dag som det var match mot dem, det är ett big jävla NoNo enligt mig… Off-season visst, men inte under brinnande säsong. Det ska brinna i huvudet under en match, inte diskuteras om det ska vara biskvi eller bulle till kaffet nästa gång. Om detta ryktet nu är sant så sätt han på läktaren omgående

4 gillningar

Jag har en känsla av att CA och AB inte var särskilt impade av det heller…

2 gillningar

Om nu ryktet att Engsund är påväg till Luleå är sant så tycker jag att man ska ha i åtanke att man som supporter/utomstående sällan har hela bilden klar och kanske därav bör ta det lite lugnt med att döma.

Med det sagt så känns det ganska uppenbart att ett sådant beslut inte enbart hade grundat sig i vad HV71 vill utan även/främst i Oscars känslor och vilja. Ser man till prestation, och status i gruppen (assisterande kapten), så finns det ingen anledning att göra den här förändringen från HV-håll. Utan troligen så lär ju Oscar ha önskat detta, samtidigt som det finns ett intresse från Luleå. Jag är inte för att släppa spelare hur som men om vi har en spelare, som ska vara en framstående/ledande spelare, som inte vill vara här så ska han inte vara här. Inte nödvändigtvis för spelarens skull utan för HV71. Vi behöver inte spelare som faktiskt inte vill vara här utan bara sitter av ett kontrakt och plockar pengar. Framförallt när det gäller en spelare med ett saftigt kontrakt. Dock så ska HV71 självklart inte släppa Oscar utan att kompenseras ekonomiskt, och känner jag Abbott rätt så är inte han direkt en person som ger bort gåvor gratis direkt/utan att få något bra tillbaka.

13 gillningar

Tycker du resonerar klokt.
Jag tror att det handlar om ett övertagande av kontrakt i så fall.
Tror du Abbot kan deala till sig även pengar emellan?

1 gillning

Köper absolut det du säger. Meeen, tycker du inte det är litta konstigt att man skriver på ett 4årskontrakt (dessutom nobbar Luleå) för att det är här jag vill vara, detta är hemma för mig. Och så går det lika jävla dåligt som för Oskarshamn, och då mår man eventuellt dåligt och vill fly härifrån, nä fy fan…

Jag tycker du besvarar din egen fråga lite. Hans år i Oskarshamn tog nog rejält på han psykiskt och att sen hamna i samma sits även här, inte alla som klarar av det mentalt. Har man då ett annat alternativ (Luleå) som kanske känns både tryggare och bättre så ah, det är inte ologiskt men absolut kan jag tycka det är svagt av Oscar (utan att ha hela bilden/veta alla parametrar).

3 gillningar

Gick det inte rykten om att vissa i spelartruppen inte köpte in på Antons stil och skulle ha suttit och hånlett och grejer? Kan inte det vara en anledning till att AB och CA inte ser en fortsättning för Engsund i den blå dressen?

Jag vet, och du har rätt i det du säger. Men jag blir bara så jävla upprörd :joy: Folk ger upp så jävla lätt hela tiden, och varför skriver man ens kontrakt nuförtiden. Men självklart förstår jag att man vill göra en förändring i sitt liv om man mår dåligt, det hade jag också gjort om jag vantrivts på mitt jobb. Men det är hela grejen med att skriva så långt kontrakt och sen är det pissvärt på några månader

Ja jag tror det finns två alternativ. Antingen så tar Luelå över Oscars kontrakt rakt av eller så kommer man överens om en deal där Oscar själv väljer att bryta sitt nuvarande kontrakt och förhandla fram ett nytt med Luleå. Oavsett vad så lär vi hamna i en situation där HV71 inte kommer betala Oscars lön och där HV71 säkerligen även kommer kompenseras ekonomiskt av Luleå. Det finns även ett scenario där man kör ett byte mellan Oscar och en center, t.ex Eetu Koivistoinen eller Albin Lundin men det känns inte jättetroligt.

3 gillningar

nu skall vi inte leta/hitta på saker för att bygga upp ett narrativ mot Engsund

7 gillningar

Kanske kommer nån från Lule till hv?

I min värld är Engsund vår genomgående bäst back hittills och släpper man ligans bästa/mesta tacklare är de ruttet rakt igenom. Blir vansinnig. Finns ju helt värdelösa spelare i truppen som får lalla på hur fan de vill.

3 gillningar