Tyvärr är Patrik Hall inte längre aktuell.
Matson är i diskussion och Emil Georgsson. Sen ska dessutom en assisterande in också.
Tyvärr är Patrik Hall inte längre aktuell.
Matson är i diskussion och Emil Georgsson. Sen ska dessutom en assisterande in också.
Så Georgsson GM och Matson Sportchef?
Tolkar det som antingen eller + en internt rekryterad assisterande. (Kanske ullström som en del här gissat på?)
Om det nu är sant att vi bryter med Engsund, ska det in en back till eller är vi nöjda med det vi har?
Att truppen är för stor och att vi måste trimma truppen fattar väl alla, men Engsund?
Nyberg borde ju ligga närmare till hands då.
Tvärtom lär det bli, Georgsson är ingen GM utan ska jobba med ett A-lag.
Släpper vi Engsund för under 15 miljoner blir jag vansinnig.
”Vill inte spelaren vara i HV71 vill vi inte hindra från att lämna”.
Kyss mig i arslet…
Vore så jävla korkat så det inte finns ord för det…
Tufft om vi tappar honom iår då han endå bidrar i BP och med grit. Men långsiktigt bra, tror vi kommer sitta och svära åt det kontraktet år 3&4.
Det kanske är lättare att hitta en lösning. Men visst, jag håller med dig.
Släppa Engsund? Ja tack säger jag.
Känns idiotiskt att lasta dom pengarna på en defensiv back på en fyraårskontrakt.
Satsa på Sjöholm och Fransson istället. Pengarna kan vi investera i en bra center.
Ingen dementi direkt.
Snarare tvärtom.
Då undrar man ju vad Abbot har för ess i rockärmen om vi släpper Engsund?
Förstår såklart att vi behöver försöka lösa långa och dyra kontrakt.
Osäker status med Seppäle så vågar vi släppa Engsund?
Släpper vi Engsund till förmån för Pittlick?
Många funderingar just nu.
Ja någon klubb bör ju kunna finna Nyberg av intresse kan man tycka. Betydligt billigare en Engsund dessutom ![]()
Det är ju en mängd spelare som bör lämna innan Engsund. Tackade inte Engsund nej till Luleå innan han skrev på för HV för att han ville bo nära familj? Tycker allt känns otroligt oseriöst…
Enda jag kan se är en toppcenter in, Tikka ut alternativt ny spets fw och Pilut in till nästa säsong.
Vi hoppas det.
Märkligt, Var ju inte den jag trodde (ej klart förens föreningarna säger något) det skulle handla om!
Nånting måste ju ha hänt. Eller att han vantrivs av nån anledning. Märkligt som fan. Hoppas de fick betala dyrt för att lösa ut han.
Kan det vara så att Engsund är rädd att HV ska ramla ur eftersom han redan fått packa kappsäcken en gång efter Oskarshamns resa nedåt - så nu vill han ha extra trygghet och en nallebjörn som liknar den som Luleå-spelarna åker ut ur innan match ?