SHL 24/25 - Här kommenterar vi de andra lagens trupper!

Så, på allmän begäran.

1 gillning

Då kör vi:

  • Vilket lag tycker ni har gjort de starkaste värvningarna så här långt?
  • Någon som landat en, i ert tycke, håll käften-värvning?

Måste väl vara Brynäs och Silverberg som är håll käften varningen hitils enligt mig.

Annars så tycker jag att det vart både högt och lågt än så länge från de andra lagen. Mest nyfiken är jag på Luleås lagbygge med finnar från Liiga

något säger att de (luleå) kommer göra det bättre än vi vad gäller den biten. Frågan är hur mycket Frögren varit inblandad?

1 gillning

Han har säkert haft ett finger eller två i värvningarna. Sen känns det som att Luleå har en förvånansvärt hög ratio på att värva finnar. Har absolut inget som helst belägg för detta påstående, men det är min uppfattning. Sen tror jag att bulan är oerhört kravställande på sina spelare.

Blir intressant att se om inte annat

2 gillningar

Kikade på Malmös trupp. Ser inte ut att skrämma nån.

Nä det kan man inte påstå. Händemark är väl toppnamnet. Hade missat gislavedskillen Pasic hamnat där. Blev bara ett år i Luleå alltså.
Kunde varit nåt för oss annars.

Är det verkligen en håll käften-värvning dock? Känns som en väldigt väntad värvning tänker jag.

Sen var väl inte Ilomäki någon superstjärna eftersom de släppte honom till oss kanske.

Ikonen i Malmö är ett spännande kort

Brynäs känns överhypade. Bara för att alla dessa spelare kommer från NHL så betyder det ju inte att de är bra

2 gillningar

Oskar Lindblom presenterad av Brynäs, ytterligare en spelare med mycket NHLrutin in för dom.

1 gillning

Mrmadhawks kära Malmö tror jag inte på iaf. Hade det här varit HV hade forumet kokat redan nu.

Backar:

X – Thomson
Kivihalme – Galvas
Jonasson – Ivarsson
Lassen – Berger

Forwards:

Persson – Hanzl – X
Pasic – Händemark – Ikonen
X – Vesterheim – Olofsson
Berg-Paulsen – Forsberg – Sjöberg
Barnekow – Sundberg

1 gillning

Ja alltså vilka trupper är sämre än HVs egentligen…

Brynäs får väl en stark trupp namnmässigt iaf. Känns lite som när folk tippa guld till HV när dom gick upp. Har dock känslan att Brynäs kommer göra det bättre än vad vi gjorde.

Detta har inte ens vi varit med om.

Jag vet inte, Scott, Rödin och Bertilsson har väl ändå passerat bäst-före-datumet nu?

Rödin håller nog ännu. Tänkte mer på Djoos (ska va klar/nära), Silvferberg, Lindblom. Nån på deras forum hävdar att Brian O ’neill är klar.

Aha. Djoos och Lindblom är ju i sin prime så det blir säkert bra. O’Neill är ju till åren kommen men har ju väldigt bra statistik. Det hade väl iofs Miele också(även om han var väldigt bra i slutet av säsongen) så man vet ju aldrig. Silfverberg är jag lite osäker på men han var ju poängsystem sist han spelade i SHL iallafall.