Luleå fyller på. Brian O’Neill har skrivit på för två år. Liten, lätt spelare, men troligen rätt bra ändå. Han fyller trots allt 36 år om två veckor. Hur passar han in i Luleås sätt att spela?
Rögle fyller på med ännu en back från Cluben. Känns som att deras backsida är full nu? Banar väg för LaSlägga till HV om han är sugen på SHL spel? Kanske erbjuda ett 3års kontrakt till killen?
Som han bryter efter 0.5 år när Schweiz erbjuder kontrakt och en ask choklad.
Eller en livstidsförbrukning av gök-ur
Tror han kommer va riktigt bra. Jämn produktion i Europa. Ålder tycker jag inte är intressant om man är bra. Kan bilda en toppkedja med Bromé om han nu kommer dit med.
Om nu inte HV var med i racet får man hoppas att 1:a centern redan är klar.
Visst, O’Neill kan bli bra. Men dyr och (kanske) ett riskprojekt för Luleå.
Enligt Hockeynews kostar han ca 300 000 Euro netto per säsong. Det blir ca 3,5 milj SEK. Han måste ändå betala minst 15 % artistskatt så då får man lägga till ca 20% så då blir årslönen 4,2 milj SEK motsvarande 350 000 kr/mån.
Dessutom bröt killen nacken under säsongen och håller på att kämpa sig tillbaka från denna svåra skada, 36 år gammal. Hmmm…
Lite glad ändå att han inte kom till HV.
Rögles backsida klar. Pekar för LaLeggia till HV om det blir SHL?
Hade detta varit för 1 månad sedan hade O´Neill suttit på ett livstidskontrakt + bonus i en lägenhet på Liljeholmen.
Eller två valpar, en Berner Sennen och en St Bernard.
Spelmässigt tror jag ändå han kan bli grym med Omark.
Wagner Påväg till LHC
Alltså hade de haft kvar Högberg så hade de haft ett riktigt bra lag…
Så Brynäs plockar in även Djoos.
Dom blir verkligen ingen räddningsplanka för oss i vinter, kan ge mig fan på att de tar sig till slutspel med den truppen dom sätter ihop.
Måste kännas skönt med en sportchef som faktiskt hämtar in bra spelare istället för en galning som tar exakt vad fan som helst och bakar in i laget.
Har vi en enda räddningsplanka? Nej. HV är i mitt tycke så långt efter samtliga lags trupper nu då är inte de sista spelarna ren jävla klass så är vi så rökta så de finns inte.
Äh, tror inte vi alls är så långt efter övriga lag, men tyvärr är vi färgade av de senaste säsongernas resultat (eller brist på detsamma).
Att plocka in hemvändare av hög kaliber är ingen garanti för framgång det heller, även om Brynäs definitivt har ett namnkunnigt lag på det berömda pappret.
Brynäs för för min del gärna slå sig för bröstet och folk får gärna kalla dem föe “ingen vanlig nykomling”, med facit i hand är de orden inte värda mycket.
Så jövla bra lag har väl dom inte?? Några hemvändare hjälper inte har du väl märkt ?
Beror på vad de är för hemvändare. Skillnad på Tedenby och Lindblom om man säger så. Fler stora skillnader. Dom går för att ha en stark centerlina och ordentlig målis. Allt sånt som HV förbiser helt.
Ska bli intressant.
Vad är starkt i deras center Lina ? Johan Larsson stack inte ut fruktansvärt mycke i HA och var med och spelade ut Brynäs
De gick också enligt många in med SHLs bästa målvaktspar året de åkte ur. Ser inte Källgren som en toppmålvakt i ligan direkt, året han vann med Växjö var de helt överlägsna.
De åkte också ur med Larsson och Ölund (och Björninen) som centrar. Men visst det blir intressant om de får in en toppcenter till. Men att de skulle se så bra ut håller jag inte med om.
Ny
Larsson
Ölund
Vesel.
Av våra centrar är de val bara Fisken som ens skulle kunna va nära att ta en tröja där?
Antar han skulle slåss med Ölund om 3e och Vesel hade inte varit kvar…
Ser ju orimligt många BIF matcher då jag bor i Gävle och en sån som Ölund är vansinnigt underskattad då han är riktigt bra allround. Gör alla arbetsuppgifter bra, även om han saknar lite edge för att göra massa poäng men de behövs ju inte från en 3a. Johan Larsson för mig är klass rakt igenom.
Just nu är jag bara bitter för att vårt lag är så värdelöst så de är väl lätt att hitta stjärnor hos alla andra när man letar såklart.