Silly Season 14/15 - Seriösa Rykten

Dekman ta detta på rätt sätt… enligt dig var en back (Salmela?)i princip klar!

Sista finalmatchen spelas i mitten av April! Det är ca 180 dagar dit, vad jag tagit reda på så är det 183 dagar som gäller för ett artist kontrakt!

Tycker att man som moderator inte skall dra upp förhoppningarna för oss supportrar!

Detta med tanke på att när någon annan släpper något sådant blir dem kallade troll, varnade och utmobbade här från forumet!

Visst du kan ha bra källor men då får dem leverera också om man ska skriva det i den seriösa tråden!

Men visst en domare på isen kan ju aldrig få en reprimand heller!

Förstår din frustration Donjsone och jag tror att alla här på forumet har hoppats på att Salmela ska skriva på. Speciellt efter att Dekman sa att 3 källor hade sagt att han var väldigt nära på att skriva på.

Men rykten är rykten och ingen annat. Möjligt att man var muntligt överens med Salmela men att något dök upp som ändrade planerna. Inte bara Salmela som kan ha ändrat sig utan HV kan ju också möjligtvis hittat ett bättre alternativ??

Man hamnar i en rätt tuff avvägningssituation när man får höra ett spännande rykte. Det är naturligtvis kul att få dela med sig av något man vet att andra blir glada över att höra, men samtidigt vet man att det finns en risk att folk vill hänga en i närmsta lyktstolpe om ryktet visar sig vara falskt.

Jag gick själv ut rätt hårt med att Almqvist skulle återvända till HV71. Hörde det från mycket “trovärdigt” håll, men blev rätt ifrågassatt när det visade sig att så inte skulle bli fallet. Kommer nog tänka till ytterligare en gång om jag ramlar över något framåt…

Tycker det är kul att höra diverse rykten sen får man väl räkna med att det inte stämmer till 100 alla gånger. Hade oxå hoppas på Salmela och honom har man ju inte hört sen dess Dekman skrev om att han var nära.
Man undrar ju lite såklart

Även Razz hävdar ju att en back ska vara klar… han brukar ju ha rätt, men denna gång börjar man ju tvivla? Skulle en back vara klar. Vad väntar dom på?

Man kanske ska läsa exakt vad jag skriver - klar eller “väldigt nära”. Och jag är lika besviken som alla andra att det inte hände något eller har hänt något på den fronten. Och självklart så tänker jag inte berätta mina källor öppet. Men de har haft rätt i säkert 8 av 10 fall tidigare. Och som flera är inne på - det är fortfarande rykten. Så länge HV inte går ut med det själva så är det just rykten och inget annat. Och jag hör väldigt mycket från enstaka personer som jag inte väljer att lägga upp här, men när man får det från flera olika håll, oberoende av varandra, så väljer jag att lägga ut såna rykten och kommer att fortsätta med det.

Finns en anledning till att det heter Silly Season. Det finns troll där ute som bara startar rykten (inte menat till dig Dekman). Han skrev ju han var klar elr nästan klar (antog att nån av källorna sa han var klar o andra nästan). Så kanske fallet var och sen dök Davos upp (som ej har hänt nånting med). Man kanske har en muntlig överrenskommelse t ex jag skriver inte på för er förren efter den 15 oktober (jag tog bara datumet som exempelr jag VET INGET BARA SPEKULERAR) om jag inte hittar någon annan klubb i KHL/schweiz.

Ta de lugnt nu o sluta hoppa på folk o klanka på dem som verkligen har info snart kommer dessa inte ge med sig av sina källor, detta gäller både mods och vanliga användare. Visst man kan bli besviken när man trot att han var på g för en person sa det och sen bllev det ej så, men så är Silly Season och det får man ta. Vad jag vet so har ej Salmela skrivit på för nån klubb än så änsålänge kan Dekman i detta fall ha rätt. En annan skrev ju att backen skulle bli klar i oktober och oktober är ej slut så vänta och se.

Nu åter till ämnet

Du kommer fortsätta med det! Ok, men om du inte kan nämna källor varför skall vi vara tvungna att PMa mods om våra källor om det är ngt vi hört, När inte du gör det? Kanske dags att starta tråden om lösa rykten då?

Fine nuff said nu släpper jag detta! För det är ingen idé att klaga på en auktoritet för det hjälper ju aldrig! Både i livet och inom idrotten ! :wink:

Ska jag PM-a mig själv om mina källor då, eller vad tycker du? :wink:
Vi begär givetvis inte att nån ska behöva i detalj redovisa källor ÖPPET eftersom det KAN vara känsligt.

[OT]
Varför? För att de modererar sidan.
Bara att bli en själv om man nu är så pass godtrogen att man inte klarar av att ta allt med en nypa salt.
[/OT]

Backen ska vara klar och det är inte Salmela. Däremot vet jag inte när det presenteras. Men kan dra ett PM till dekman som “försäkring” så kan han gå i god för det sen.

Edit: Skrev lite fel.

Vad betyder det att han är klar men att du inte vet när det blir klart? Är han klar så går de väl ut med det så fort som möjligt när artistkontrakten går att använda?

OM det är en spelare med artistkontrakt och OM man i år inte räknar med att åka ut i kvartsfinal så kan ju inte en artistspelare vara på plats förrän i slutet av oktober. Absolut sista finalen spelas 24/4 och är man ett lag som vill vara med och slåss om guld - och tror att man kan det, så tar man nog inte in en artistspelare vars kontrakt går ut mitt under slutspelet…

Så en artistspelare, om man vill vara garanterad att han får spela en ev final, kan vara i Sverige tidigast 25/10.

Felskrivning, menar att det är klart men vet inte när han presenteras. Ska ändra.

Jag läste från någon annan att det var mindre än sex månader kvar till sista finalen och litade på det, därför lät det lite konstigt.

Idag är det exakt 183 dagar tills sjunde och avgörande finaldagen… Så om dem skall presentera ngt som det sägs är klart så är det idag eller imorgon… Eftersom han troligtvis vill ha några extra dagar till att fira Hv:s guld 2015 :stuck_out_tongue:

expressen.se/sport/hockey/el … litserien/

Nej det är väl 192dagar idag? :slight_smile:

Som dekman skrev längre upp: En artistspelare, om man vill vara garanterad att han får spela en ev final, kan vara i Sverige tidigast 25/10.

My bad… på tors nästa vecka då!! om det är 192 :wink:

Salmela klar för FBK
expressen.se/sport/hockey/sh … ads-seger/