Salmela till FBK
Han verkar gilla att spela för lag i kris ![]()
Tråkigt att han inte ville skriva på för HV (man kan ju har gått vidare med ett annat alternativ som det ryktas om). Nu får vi hoppas Hult presenterar en annan bra back
Är faktiskt nöjd att Salmela och Hv inte gick ihop.
Salmela spelar enbart för plånboken.
Salmela har skadebekymmer!
Salmela vill egentligen inte spela i SHL men fanns inga andra bevisligen som våga satsa på honom.
Visst i sina bästa stunder så är grym men med skadan känns han osäker!
Hoppas på en riktig stabil back från andra sidan som både spelar fysiskt och har ett bra skott från blå!
Ja, där har vi nog åtminstone en av anledningarna till att HV inte var de som värvade honom. HV känner inte, och med all rätt, att de behöver honom just nu. Åtminstone inte för de pengarna han vill ha. Nu är jag ju medveten om att HV har lite backkris för tillfället men det löser sig snart och de vinner ju fortfarande, så ingen panik. Man hade ju gärna sett Salmela i HV men som någon redan har skrivit så är det skönt att HV inte värvade honom bara för att.
Jag kan nog instämma med en del argument emot Salmela. Billig lär han inte va.
Men att han kommer in i kategorin “skadebenägen” bara för att han missade få ynka matcher förra säsongen, nja…
Då är det osäkerheten ang nackskadan som är problemet isf.
Anssi är en jäkla karaktär som kämpade dubbelt så hårt och var värd varenda krona. Om man t ex jämför med föregående backbesättning så var han en dimensioner bättre än alla. Det är vad jag skulle intala mig att “vi” förlora.
Färjestad, som har en rätt bra backupsättning, trodde jag aldrig var med i racet över hans underskrift. Surt för jag ville verkligen se han i HV71.
Det finns säkert nån bra back där ute för laget, men då är LHC också med i racet och kan bli en jobbig jävel och “sno” någon back framför ögonen likt detta.
Jag tror att HV kommer få svårt att hittar en bättre back än Salmela, men man har haft fel tidigare så.
Det kan klart finnas andra anledningar som aldrig kommer upp varför HV inte la ett högre bud ( om det nu inte var alldeles för dyrt), nått positivt att ta in iaf…
Som jag har förstått det så ville man inte vänta på Salmela utan man har gjort klart med en annan back under tiden.
Helt klart är att HV är de med bäst koll på Salmela av lagen i SHL. Man kunde säkert hängt med FBK om man ville, men gjorde inte det.
Vad det verkar så spelar ju Salmela där han får mest betalt (vilket inte behöver vara dåligt), så om HV ville ha honom hade de fått honom. Att de tog honom beror antagligen på alla faktorer, som skador, lön, kvalitet och hur viktigt det skulle vara.
Enligt rykten (seriösa eller ej) har Jere Karalahti kopplats ihop med HV. Spelat med Jokerit i KHL fram tills nyligen.
Källa: m.iltasanomat.fi/khl/art-1288754191267.html
En snart 40-årig gammal back, dock ganska stabil defensivt. Det kan inte vara mer än ett rykte va? Så dåligt kan det väl inte vara på marknaden??!
Inte mig emot. Vi behöver en stabil defensiv back med mycket rutin och erfarenhet, likt Janne Niinimaa.
Vi har redan tillräckligt med offensiva forwards!
Jere Karalahti är hård. Hårdare än is, hårdare än Ward?! Förr både på och utanför isen. Han höll ju på med droger tidigare, vilket han nu enligt honom själv lagt av med helt och hållet. Han umgicks med ett av de större gängen som är kända för att åka motorcykel. Resten kanske ni kan lista ut.
Men hans personlighet och vilja på isen är det nog inget större fel på. Verkar vara en som hatar att förlorar. Han om nån kan bli en ny Ward. Återstår väl och se. Jag välkomnar honom med öppnar armar. Han har sonat sina brott.
Missnöjd med speltiden i Jokerit verkar vara anledningen till att han vill bort därifrån.
Åldern till trots så håller han fortfarande på riktigt hög nivå, Väldigt fysisk och tuff, meriterad och användbar i både pp och bp, känns ändå som en back Vi kan ha nytta av.
Karalahti tar jag alla dagar i veckan om han inte gått ner sig fullständigt det sista året.
Även Expressen har fått nys om ryktet: expressen.se/sport/hockey/sh … ara-hv-71/
Han kanske vore något ändå… En stor ocj stark back, inger respekt och rensar upp framför målet.
[url]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article19741170.ab[/url]
Även Aftonbladet skriver om det.
jonkopingsposten.se/artikel/ … ell-for-hv
…och Jönköpings Posten.
Personligen ger jag blanka fan i hans tidigare narkotikaproblem, då han säger att han varit ren ett par år. En back av Karalahtis kaliber är precis vad HV behöver för tillfället. Stor, stark, respektingivande. Visst att man inte ska snöa in sig på gamla
Meriter, men han har varit med och spelar VM/OS för Finland de flesta av senaste årens mästerskap… Det säger väl en del?
Hans meriter är odiskutabla men nu har HV för första gången på flera säsonger ett LAG, alla samarbetar mot ett gemensamt mål.
Känns riskabelt med denna typ av personlighet i laget, drogproblem eller ej. Det sista LAGET behöver är någon som sätter sin egen person över lagbygget.
JJag tror Jere kan bli nyttig i årets HV. Men jag tror HV kan få mycket skit att “ta in en förre detta knarkare” i laget. Han spelade VM senast förra säsongen och så dålig kan han ej vara trots sin ålder.
Enligt Kurri är Karalahti inte tillgänglig.
Ok! Källa på de?
Varken i de nationella eller lokala uttalar sig Kurri?
Dock i Ilta-Sanomat uttalar sig Kurri men väldigt väldigt kryptiskt! han säger ju aldrig att han inte är tillgänglig bara att han inte uttalar sig…
Hold your horses…visst en finsk rutinerad och bra back, men är rädd att han är passe’
Finns INGEN anledning att stressa fram en ny back, vi ligger bra till i serien och det finns gott om tid att hitta bättre spelare, iaf enligt mig.