Silly Season 14/15 - Seriösa Rykten

aftonbladet.se/sportbladet/h … 8601567.ab

Varför skulle det vara Granqvist för? En “WOW” för mig innebär något som ingen såg komma, och Granqvist-ryktet har vi vetat om ganska länge nu så den “wow-effekten” har väl passerat nu kan jag tycka.

Jag hoppas och tror det med, men kom ändå på den tanken att det skulle kunna vara han som han menar.

Vi får hålla tummarna att det är nån mer WOW-värvning på g som inte är presenterad än. Vet dock att Jämtin-värvningen pratades som en riktig WOW-värvning och comeback innan han presenterades. Visst är han bra, men då tänkte jag mer att WOW + comeback = Thörnberg eller liknande.

Den som känner till vem det handlar om kan väl åtminstone berätta NÄR det blir officiellt så man slipper sitta och uppdatera sidan varannan sekund…jobbigt att inte veta!!!

Då är det en spelare vi pratar om, och då kan vi avskriva min teori om att det skulle kunna vart Granqvist han menade.

En riktig bomb:)

Har han spelat i SHL i år?

Okej. Innan jag dör av nyfikenhet och bristfälligt tålamod kan någon av er som vet åtminstone avslöja bombens nationalitet? Erfarenheter från NHL/KHL etc? Något måste ni ju kunna bjuda på utan att det avslöja för mycket? :slight_smile:

Namedroppa skiten nu.

Eller ge lite hintar, nationalitet? från vilken liga?

Ge oss en hint eller långsökt spoiler genast

Dekman verkar ha hört om vem spelaren är, hade vart kul om han hade kunnat ge oss några ledtrådar! :wink:

Mitt svar på vem bomben kan vara i spelardrömmar-tråden. vill inte riskera avstängning.

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. :sunglasses:

Även om det inte får komma ut än så kan man väl avslöja en sak, han HAR spelat i HV tidigare.

Enligt Daniel Hultqvist på Twitter så har han fått 2-3 olika tips om att Harju är klar för HV. Hoppas verkligen inte att det är bomben.

För helvete forumdeltagare!!
Detta är en tråd om Seriösa Rykten, och nu går det helt till överstyr.
All denna “namedrop” och att ta några twitterinlägg (utan substans t o m) är inte ämnat för denna tråd, fatta!
Lär er skillnaden och sluta skriv en massa dynga. Det finns en anledning varför man (jag) går in på denna tråd med förhoppning, men ni fan total demolera den med en massa trams.
Om ni nu har svårt att förstå skillnad så rekommendera jag Facebook, där kan ni diskutera helt fritt.

Till Timpan och Dekman: Snälla håll sånt här (twitter) för er själva tills ni får säga nått till de allmänna, det blir tusan kaos när “råttorna får en uns av ost-vittring” på detta forum.

Sorry för OT, men nu räcker det.

6 st inlägg raderade som inte rör trådens ämne alls. Delar inte ut varningar till berörda nu utan ett ord = skärpning istället =)

Säg inte A om du inte kan säga B. Dessutom för 2 veckor sedan påstår samma källa till denna så kallade bomb att Olsson minsann var 100% säkert som huvudtränare. Förra sommaren påstår samma person att Johan legenden Davidssons pension ifrån hockeyn skulle förkunnas på stundande årsmöte och att det var 100% säkert. Skulle kunna ta upp massor av fler exempel men det räcker så. Att skriva Wow! Och sedan bara säga att person hemlig är klar kan aldrig vara ett seriöst rykte. Vi har ju inte namn på person hemlig bara massa spekulationer… Sorry blir bara så less när personer bara ska ha uppmärksamhet ofta helt utan substans. Möjligt att det stämmer denna gång men droppa i så fall ett namn eller säg inget alls… Förlåt för fullständigt O.T men det behövde skrivas kände jag.

Årets bomb!
Ole-Kristian Tollefsen, 2-års kontrakt.
Har länge sett fram emot en fysisk back och stor eloge till ledningen.

Jörgen Jönsson blir ny sportchef, 1-års kontrakt.
Oväntat och tanken är att samtidigt skola in Johan Davidsson (som är ett bättre alternativ enligt mig).

Källa: Är som tidigare 100% och har fullt stöd från mod/admin. Har även tagit del av ett internt HV-mail
som bekräftar det hela.

Stämmer det kan vi ju byta namn till FBK oldboys. Dock vill vi se om det stämmer. Skumt att man får namedroppa hur som helst som admin, medan vi andra inte kan säga mycket utan en ot-varning…