Silly Season 14/15 - Seriösa Rykten

Andreas Johansson presenterad o klar som HV71 nya headcoach!
Ta nu upp detta lag till toppen igen!

Länk på det:
http://hv71.se/artikel/50572/

Välkommen till Jönköping!

Stillman verkar ta en time-out från sin roll inom hv: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/s … 8621219.ab

Men vad är det som händer? Väldigt viktig period på marknaden nu att knyta upp spelare. Jag antar att HV71 kanske har en muntlig överenskommelse med några spelare? Eller att klubben redan visste detta och löser det på något vis. Klubbdirektören hade rätt hv71 kommer inte att vara tysta 2-3 veckor

Rätt beslut av Stillman. Han måste ta ett break och tänka över saker och samla kraft.

De lämnar HV71

Elias Fälth
Sportbladet har tidigare avslöjat att Fälth är klar för Frölunda.

Oscar Fantenberg
Landslagsbacken har meddelat att han tackar nej till en förlängning.

Jason Krog
Rutinerade transatlanten får inget nytt kontrakt.

William Karlsson
Centern var utlånad från Anaheim Ducks och återvänder till NHL-klubben.

Johan Lindström
Forwarden får inget nytt kontrakt.

Källa: [url]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article18621219.ab[/url]

Kan avslöja att Växjö jagar Fantenberg stenhårt och att de INTE är intresserade av Krog.

Bestämt sig för en ny klubb betyder ju inte heller att man är helt klar! Men enligt min källa som är väldigt bra, så ser det ut som att han kommer hamna där.

Första nyförvärvet klart: hv71.se/artikel/50649/

Fantenberg klar för Frölunda enligt GP.

gp.se/sport/ishockey/1.23254 … an-rivalen

  • Salmela kommer inte förlänga eftersom att han är klar för KHL sen typ flera månader. Vill inte ha honom heller för den delen. Dyr, hög risk-hockey och ryggproblem. Inte värt det.

  • Melin är klar och har varit ett tag. Presenteras efter AIK´s säsong är över.

  • Blir troligtvis ingen Rajala. Aningen vek och litar fullt ut på sin talang. Tror man siktar in sig på Tedenby som ytter i 1:a linan.

Och som vanligt får ni inga källor.

Det var ju väldigt,väldigt tråkigt! Har du någon uppfattning om hur troligt det är att han inte får förlängt?

Däremot ofantligt kul om Tedenby kommer.

Ingen aning. Han finns säkert med på listan men det finns några namn före honom om man kan säga så. Nu har vi också bara en ytterplats kvar eftersom att Melin är klar. Personligen tycker jag att HV gör rätt. Fantastisk hockeyspelare men vi kan inte ha en lirare i första som åker runt och känner efter.

Då var Elias Fälth officiellt bekräftad av Frölunda. Obegriplig värvning i mina ögon.
m.frolundaindians.com/articles/50711

“-Elias Fälth är en av de bästa backarna i SHL. Han är aggressiv och intensiv i egen zon och vass i det offensiva spelet och i powerplay. Han spelar tufft och med mycket energi trots att han inte drar de största storlekarna.”

Nog för att han (i sina bästa stunder) är ganska bra offensivt, men jag har nog aldrig sett honom spela varken tufft eller aggressivt.

Ja, jag gråter inga floder över att förlora Fälth. Otroligt överskattad enligt mig.
Bara för det kommer han väl leverera 50p i Frölunda nästa säsong. :stuck_out_tongue:

Sandberg klar för 2 år, lite oväntat men kul. Visade på slutet att han kan klara av steget till seniorhockeyn.

Men Strandberg?? Visst måste väl HV vilja förlänga? En egen produkt på gränsen till genombrott som såg väldigt bra ut innan benbrottet. När kommer den förlängningen?

Kul för Filip, nu får han verkligen visa att han också är värd chansen. När det gäller fler ev. förlängningar baserade på Razz inlägg igår så tycker jag det är färdigförlängt nu och att HV ska ut och söka nytt blod för att förstärka den tunna truppen som de har nu.
Strandberg tycker jag inte att de ska förlänga med då det är lite Bengtsson över honom, trampar skridskor men sen så händer det inte mycket mer!

Enligt TimpanHV71 på twitter så ska det tydligen vara en riktig “WOW” person påväg till hv. Om de är spelare, tränare eller något annat har jag inte en aning om.