Silly Season 16/17: Spelardrömmar!

Håller med om Ville Leino, vad jag har sett av Växjö i slutspelet är han bra.
Olimb funkar aldrig i ett slutspel.
Olimb är alldeles för omständig med pucken.
Visdt, han gör sina poäng, i grundserien.

Nackdelen med Leino skulle väl vara åldern kanske?

Andres Ambühl, Davos

Nichlas Hardt, Linköping

Två forwards som spelar med fart och frenesi. Ambühl har jag egentligen bara sett i CHL men båda spelarna besitter kvaliteter jag gillar. Hardt ryktas dock vara klar för Malmö medans Ambühl har option att bryta sitt kontrakt. Han börjar bli lite till åren så det är kanske sista chansen om han vill prova på en annan liga.

Två personliga favoriter som jag ser som realistiska för HV71. Om Ted lämnar skulle jag gärna se en av dessa två i HV-tröjan.

Arlbrandts gamle radarpartners kontrakt går ut! Vilket är en stor del i att jag vill ha han i HV. Sedan skadar det inte att han har Smålands anknytning. En bra center emellan dem som rensar bakom dessa två typ en Sjögren typ skulle smaka mumma!

[url]http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5009[/url]

Har sett matcherna mellan Modo-Leksand och ikväll gjorde spelaren mig mer och mer säker på att jag mer än gärna ser honom i Hv71.

Alexander Ytterell som visar färdigheter som vi saknat de senaste åren.
Rightback med ett mycket bra skott samt bra spelsinne. Är såna spelare som jag antar att många SHL klubbar jagar, lite likt Hultström i DIF.
Verkar bara bli bättre och bättre och har sina bästa år framför sig samt han är från Småland.
eliteprospects.com/player.php?player=19658

4 timmars bilresa tycker jag nog ändå är ganska stor skillnad. Lägg till att FBK har 4 landsmän i truppen, och i övrigt ungefär samma förutsättningar som HV.

Christensen känns som om han har högre högstanivå, medans man vet mer vad man får med Sjögren. Tror också att Sjögren skulle kunna bidra med en del av det som saknades i HV i år (som inte borde ha saknats med tanke på vilka spelare vi hade, dvs kampen in på mål, tyngden osv). Ähh jag vet i fan, dröm var kanske att ta i, men jag skulle absolut se optimistiskt på det om han kom in, men som jag skrev i någon annan tråd, manövreringsutrymmet på forwardssidan känns minimalt om man inte är på väg att börja bryta ett par kontrakt.

Chad Billins är nu ute på marknaden. Summa summarum så gjorde han en starkare säsong en Campoli och känns väldigt solid, pucktrygg och bra på rören.

Skulle dock gissa att det finns intresse från både KHL och NLA för hans tjänster.

Hans syster är tillsammans med Tedenby, för att fortsätta temat HV-familjen!

Pantern och Netterberg går skilda vägar. Kanske är så att Lundh tar med sig en Pontus i resväskan?

eliteprospects.com/player.php?player=15665
Andy Miele

Offensivt skicklig center som det pratas om han varje år. Sprutar in poäng i AHL men får inte riktigt chansen i finrummet. 27/28 år och bör kunna vara sugen på ett Europa-äventyr.

Vill minnas att vi hade honom på kroken för 2-3 säsonger sedan men att han valde att fortsätta sin dröm mot NHL via Ahl?! Hur som helst en väldigt intressant spelare som bör vara väldigt attraktiv på marknaden i Europa. Minns att han var med som 13fw i Usas VM-lag för typ 5år sedan. Redan då minns jag att kommentatorn spekulerade i att han kommer att få svårt att slå sig in i NHL pga sin storlek. Han var väldigt snabb på rören om jag minns rätt. Ja tack.

Hade vart spännande att se vad Marko Antilla (Inget nytt kontrakt av Örebro) kunde göra i HV71.
Alltid gillat hans storlek och energi… Kommer han för en billigare peng så tycker jag att vi ska knyta upp honom.

Många drömmer om nya forwards, men vilka ska de ersätta?
Vi har fullt lag redan på forwardssidan

Om Modo åker ur så kan man ju hoppas på återkomst för Welch!

HV saknar ju en förstecenter. Kanske lagets viktigaste position. Förvånad över att inte Ilari Filpula nämnts. Han är 35 bast vilket avskräcker en aning, men han tokdominerar i Modo just nu. Visserligen mot Leksand, dvs allsvenskt motstånd, men han har ett fantastiskt spelsinne. En annan center som jag gillar är Matt Anderson. Bra karaktär och ruggigt giftig avslutare, men samtidigt hoppas jag Christensen kan tillfriskna och komma tillbaka till gammal storform. Han är mitt förstaval, förutsatt att han blir frisk!

Saknar även ersättare till Campoli och Karalahti, och även innan de försvann så var backsidan tunn tycker jag.
Men det ser inte ut som att Modo åker ur dock.

Fullkomligt övertygad om att HV kommer att värva in spets på forwardssidan oavsett om alla i dagsläget blir kvar.

HVs problem i lagbygget har väl varit att man stoppat pengarna i fel hål så att säga. Vi behöver riktig spets på viktiga positioner. Superviktigt i mina ögon att ha en riktig offensiv spetsback, inte fyra backar för andra backpar, och definitivt inte en +200k back utanför laget (läs O’byrne). Och personligen tycker jag MK vore precis en sådan där dålig värvning. En mellanmjölksback med dyr prislapp som inte är den där spetsbacken…

Sedan är ju förstecenterrollem oerhört viktig som tidigare nämnts och där hoppas jag man är beredd att spendera. Låt tredje backpar och tredje- fjärde anfallsformation vara lite budget istället. Lägg stålarna på första och andra anfallsformation och backpar 1 och 2…

Tar tillbaka det där om Modo inte verkar åka ur… =)

Ja en förstacenter och ett par riktigt bra backar vore nice, håller med om att MK inte är en drömvärvning.

Undrar om det finns en chans att få hit Noah Welch till nästa säsong? Vad jag vet har han ett år kvar på kontraktet men han kanske har en klausul om Modo skulle åka ur. Plus att Modo nog får svårt att behålla honom ekonomiskt nu när man missar närmare 30 miljoner kronor som SHL-klubbarna får bara rena i tv- och reklamavtal jämfört med de 1,7 miljoner kronor de allsvenska lagen får. HV var intresserade av honom inför den här säsongen.