Silly Season 16/17: Spelardrömmar!

Kontraktet för Welch gäller väl SHL så det går väl att bryta nu.
Har för mig att det var så Mackan Nilsson och Wesslau hade det med DIF när dom lämnade när de åkte ur SHL.

Tycker Hv ska göra allt för att få Welch tillbaka inom de ramar de har för att knyta till sig en sådan kaliber till back.
Han är ju hästlängder före både Karalahti o Campoli så budget bör finnas för att knyta honom om han vill till Hv71.

Sen återigen vill jag se Ytterell i Hv då han återigen visade vilken klassback han är. Vi har saknat ett hot från blå och där har vi en av hög klass. Vill inte se en tröttkörd Kola i HV71 utan satsa på denna gubbe istället som har ålder med sig.

Sen hade det varit fint att locka hit Johan Larsson som tidigare spelade i Brynäs numera i Amerika men aldrig riktigt fått/tagit chansen och vars kontrakt löper ut.

Det saknas 2 forwards just nu.

Christensen (eller annan första center, Olausson?)
Och ersättare till Melin (Vilket jag hoppas blir en första kedje spelare av riktigt bra klass, drömmer om Holloway)

På backsidan finns det många platser, vi behöver få in ett helt nytt backpar till första kedja enligt mig som ersättare till Campoli och Karalahthi, Här hoppas jag verkligen inte man tänker Mattias Karlsson som en ersättare för han är sämre än båda.
Däremot spetsa till laget med Mattias Karlsson som ersättare till Eidstedt typ visst det funkar men jag anser att man absolut måste
ha in 2 absoluta spets backar till första kedjan, Almqvist Pilut funkar i andra kedjan men även här måste vi ju bevisligen förbättra oss markant.

Vi kom 9a och åkte ut i kvarten IGEN, vi måste ju lixom BEVISLIGEN spetsa laget mer än i fjol

Det funkar inte riktigt så. Inte ens i en drömtråd. Tedenby, Sandberg och Sundh skrev nya kontrakt så där har du antagligen Melins lönepost bara i löneökning på befintliga spelare. Hade en frisk Melin gått in på 4 femmor? Varför ska han då ersättas? Laine gick sönder i vintras och har ett år kvar, in kom Arlbrandt och skrev även för kommande säsong så där har du Christensens ersättare. Axel Eidstedt tjänar nog 30k/månaden, Mattias Karlsson vill nog ha 230k/mån och ha en topproll i laget. Däremot så håller jag med dig om att vi behöver få in 2st spetsbackar där minst en är rightare.

Melin va ju defenitivt tänkt för top2 kedjorna

Niklas Olausson och Simon Hjalmarsson på fw sidan. Samt att man bryter med Abbott och förlänger med Christensen. Skulle vilja se Ytterell i på backsidan.

Arlbrandt-Olausson-Hjalmarsson
Sandberg-Christensen-Laine
Tedenby-Bengan-Törngren
Önerud-Stenlund-Sundh/Thörnberg

Almquist-Ytterell
Hansson-Pilut
Borgman-Berglund

PW/Söderström

Linus Videll har ingen naturlig klubbtillhörighet i SHL och har kört sina år utomlands nu. Kontraktslös inför nästa säsong. Kan spela både center och ytter.

[size=150]Johan Lindbom
Lillis Lundh Nicklas Rahm[/size]

[size=200]Forwards[/size]

[size=150]PW / Linus Söderström[/size]
PW får fortsatt förtroende och backas upp av en förhållandevis billig och ung målvakt med massor av potential.

[size=150]Arlbrandt - Ullström - Laine[/size]
Spetsigt, fart, tyngd & hemvävt!

[size=150]Tedenby - Ryan - Thörnberg[/size]
Thörnberg får äntligen nån som kan få han att bli den målkung han innerst inne är, Derek Ryan vore en kanonvärvning som bevisat sig i ligan och är i en bra ålder. Teden får bästa möjliga omgivning!

[size=150]Sandberg - Bengtsson - Önerud[/size]
Bytt ut #67 mot Önerud. Går att byta tillbaka om det inte funkar men denna kedjan känns så extremt jobbig att möta samtidigt som den har matchvinnar-potential!

[size=150]Törngren - L.Andersson - Sundh[/size]
Fart, hjärta och massor av potential att vara allt annat än en fjärdekedja!

size=150
[/size]

[size=200]Backar[/size]

[size=150]E.Gustafsson - Pilut
[/size]
[i]Alltid gillat Erik Gustafsson och sitter på utgående kontrakt i Schweiz och är i en perfekt ålder att komma tillbaka till Sverige och stanna i några år. Rörlig tvåvägsback med fint spelsinne och massa offensiva verktyg. Pilut passar med de flesta!

[/i][size=150]Almqvist - Welch
[/size]
Welch tillbaka i HV-tröjan tycker jag vore spännande och lite tyngd, rutin och respekt bredvid Adam kan även få han att nå sin potential.

[size=150]Berglund - Hansson[/size]
Berglund är jag glad att han är kvar då han går att använda lite överallt, Hansson får starta här och jobba sig uppåt. I PP är han given!

[size=150]Borgman - NY/Junior
[/size]
[i]Spännande med Borgman, vet inte vad jag kan förvänta mig på denna nivån men har en bra känsla. Kommer få sina chanser!

[/i]

Detta är en drömuppställning som knappast skulle hamna 9:a i tabellen!
- Bryt med Obyrne

[size=150]Åsikter?[/size]

Helt klart intressant men Ryan lär gå te Örebro ifall han återvänder. Frågan är hur många anfallare man kommer värva 2 elr 1. Troligtvis bara en och du har glömt brithen. Om man inte hittar nån passande center så kör brithen som center o satsa på ytterforward istället. Ullström är ett långskott men försök videll elr Ridderwall som båda har utgående kontrakt.
Arlbrandt-brithen-Thörnberg
Tedenby-abbot-videll/ridderwall
Önerud-Sandberg-laine
Sundh-Bengtsson-thörngren.
Om brithen blir kvar tror jag han är en helt ny spelare kommande säsong

Backsidan så är jag tveksam till Welch tror han har gjort sina bästa dagar tyvärr. Erik vore dröm.
Almqvist-Gragnani
Hansson-Karlsson
Berglund-pilut
Obyrne-Borgman

Brithen är en tredje kedja spelare i mina ögon

Fullt frisk och skadefri?

Brithen är bra mycket bättre än vad han visade denna säsong

Håller med, Brithén är åtminstone spelare för andrakedjan när han är i normal form. Många verkar glömma, men säsongen 14/15 gjorde han 30 poäng, alltså delad tvåa i interna på samma poäng som Riddarn o bara slagen av EC. Säsongen innan dess gjorde han 29 poäng, endast slagen av WK och Rajala. Och då är Brithén inte bad bra framåt, han är även bra i det defensiva arbetet.

Arla NY Thörnberg
Tedenby Brithén Sandberg
Önerud Abbott Laine
Törngren Bengan Sundh
Lias Kevin E Andersson

kommentar: En förstakedja med en fulländad toppcenter kommer bli den vassaste i hela SHL. En andrakedja där Brithén ger defensiv balans till två yrväder som får leka av sig framåt. En tredje med två av seriens starkaste kontringsspelare på varsin kant. Farligt snabba dessutom och riktigt jobbiga att möta. En fjärde med lite av varje och dessutom en femte som är med o konkurrerar om platserna på allvar! Denna fw-sida ser grymt lovande ut tycker iaf jag.

Alltså: Lägg krutet på en grym förstecenter, typ Ullström.

NY Almquist
NY Pilut
Hansson Berglund
Borgman O’Byrne
Cederholm Moverare

kommentar:Här behövs två klassbackar varav en riktigt bra framåt o i PP typ Gragnani, samt en stark allroundback typ Welch. Dessa 2 kan klara av att matchas hårt om det så behövs. Pilut kommer ta ytterligare steg o Adam lär göra en bättre säsong. Berglund allround o stabil, Hansson hittar formen igen o sedan har vi en mycket lovande Borgman och en revanschsugen “Björn”.

Alltså:Kontraktera 2 grymma backar, gärna Gragnani o Welch eller liknande!

Kan någon ge mig en bra förklaring till varför David Ullström skulle vara en “drömvärvning”?
Visst, hemvävt och allt de dära. Men om HV ska värva en förstecenter, så vill jag iaf. se en som kan tokdominera!
Tror inte vi behöver en till som “faller in i mängden”, vi behöver en spelare av rang som sticker ut lite…en potentiell poänglige-vinnare kanske?

Jo längesen vi hade någon högt upp i poängligan. Härna det

Tror mycket väl Ullström kan vara det. Han har utvecklats enormt mycket sen vi såg han sist.
Men det som fortfarande skrämmer mig är backarna återigen. Vi måste lära oss att bygga ett lag bakifrån men tvåvägsbackar.

Jag vill se Noah Welch i Hv igen med honom i laget får vi en stabil back som sällan gör bort sig. Ingen Kola tack för han är precis som smeknamnet, seg!

Går säkert att locka över Ytterell också trots att han har kontrakt med Leksand men ännu är dom inte i SHL så klausulen bör ju fortfarande gälla då jag antar att de har den klausulen.

Ullström har med största sannolikhet ännu inte “peakat”. Ändå gjorde han 28poäng på 37 matcher i världens näst bästa liga. Han har definitivt stor potential att ligga i den absoluta toppen i SHL:s poängliga om han nu mot förmodan skulle välja att komma tillbaka till HV redan nu. Helt klart en fantastisk värvning om den blir av!

Kan bara hålla med! Ulla har varit min drömvärvning i flera år nu. En liten Davidsson kopia som kan dra loket, samtidigt lyfter han sina kedjekamrater.
Ge Ulla vad han vill ha :slight_smile:

Tror på max en forwardsvärvning till av klass, sedan en breddspelare typ E.Andersson. Om inga kontrakt bryts förstås.

Laine, Thörnberg, Önerud, Abbott, Arlbrandt, Brithén, NY, Tedenby.

Välj 6 av dessa till de 2 första kedjorna, inte helt lätt.

Just därför tror och hoppas jag inte att J&J värvar några fler forwards. Allt krut måste läggas på försvarare

Kan hålla med att det behövs 1-2 riktiga stjärnbackar men skulle Brithen och Abbott leda våra två första kedjor? Ska vi slåss om guldet nästa år så måste vi få in en toppcenter som motsvarar en hel Christensen.