Silly season 18/19: Spelardrömmar

Känns det inte lite oroväckande? Där har vi 4 backar för 3e backpar plus Ytterell som passar i 9e backpar.
Det ser ut som ett Hult-bygge så blir säkert så. Värsta är att det återstår att hitta back 1, 2 och 3 i hierarkin.
Inte ett skit avundsjuk på det.

Tyvärr har du rätt, den där backsidan ser väldigt BRED och trubbig ut, inget som kommer förbättra vårt PP direkt.

Yterell måste väl ändå vara slut och avsluta det kontraktet ?

Ang falk så absolut i fjärde kedjan men där kommer troligen Johan Johnsson lira om det ryktet stämmer ?

Oroväckande, jag vet helt ärligt inte. Känns som att en sån backlinje borde kunna stänga ner en match nått å det grövsta. Men jag förstår vad du menar och det är lite det jag belyser. Sen behöver inte en 1a back vara offensiv, man har nytta av ligans bästa defensiva back med men det syns inte lika mycket men som det är nu så skulle en medelmåttig tvåvägsback i SHL bli vårt förstaval i PP exempelvis. Detta belyser helt klart att nästa säsongs backlinje om den ser ut som ryktet säger saknar väldigt mycket kompetens på vissa områden.

Men vad vet jag, Hult kanske värvar Jordan Subban och Aron Ness som är två offensivt skickliga backar som jag velat ha in så blir allt superduper. Eller så blir även det pannkaka och jag blir forumets mest mobbade :laughing:

Vad jag vet så är inte Styrman o Zanetti avskrivna ännu så där kanske vi har de sista pusselbitarna.

Vi MÅSTE ha in 2 backar som är ordentligt bra i PP, det funkar inte att vara så jävla usla som oss i den spelformen.
Dom 2 som är på ingång är backar jag absolut vill se i HV men kanske inte fylla truppen med def backar. Kaka på kaka.

Vet inte om det kvalar in som spelardröm precis, men jag hade velat se Björn Hellkvist i HV:s bås. Känns som en tränare som kan få ut max ifrån laget han tränar.

HV kan nog få Falk för en billig peng:
http://nsd.se/sport/veteranen-nobbas-full-forstaelse-for-beslutet-nm4791542.aspx

Kan du upplysa oss lite om vad det står i artiklen, det är ju en betalvägg för oss utan prenumeration.

Kristian Näkyvä ryktas lite smått till Örebro. Här borde väl rimligen vi kunna vara med och blanda oss in i diskussionerna?
Utgående kontrakt med Silverköping och kanske sugen på ny omgivning.

Mr Madhawk skriver att Näkyvä är klar för Örebro, som vann kampen om honom mot två andra SHL-lag. Det ena laget var Luleå och det andra inte är namngivet. Skulle kunna vara HV, eller inte.

Åh förlåt, jag såg inte det.
Han talar om sin besvikelse över en dålig säsong och att han inte fått förlängt med Luleå.
“– Det här är en av de sämre säsongerna jag har haft. Och för mig som inte brukar göra särskilt mycket poäng, utan främst är en defensiv center, är plus/minus-statistiken (-9) ingen rolig läsning. Det är som att en poänggörare skulle göra noll poäng en säsong, säger han.”
Dock vill han fortsätta spela i några år till och har nu flyttat tillbaka till Jönköping i avvaktan på att någon ska höra av sig.

Den här pojken har iofs ett år kvar på kontraktet men spelar för närvarande i ett skit lag samt att han spelar med ett rejält hjärta både för hv och för det laget han spelar i. Tycker att det är dags att han kommer hem för spelar man i ett lag som garanterat inte kommer att gå till slutspel nästa år heller så är det dags att han kommer hem. Han skulle även kunna bli den ledare som hv behöver speciellt i boxplay, och nej det är inte Falken som även han är välkommen och styra up boxen som ovannämnt.

Tack för mig hej!

[url]http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2640[/url]

Fy fan vilken bomb det skulle vara. Jag skulle äta upp min keps för att få detta att hända.

Hoppas verkligen HV erbjuder Falk kontrakt. Tror han skulle tacka ja innan han fick veta hur mycket han erbjuds.

Av det jag sett av Falk i Luleå är han fortfarande lika jobbig att möta på isen.

Skulle kunna tänka mig följande kedjor till nästa säsong.

Ullström-Ljungh-Önerud
Thörnberg-Bengtsson-Wännström
Tedenby-Gustafsson-Engvall
Sundh-Falk-Wärn
Brännström/Andersson

Tre jämna kedjor och en ren checkingline som även kan mala ner motståndet i offensiv zon.

På allvar!
Krävs det inte mer än Önerud, Ljungh och en gammal Falk för att lösa anfallsspelet?
Kom igen, vi Hv fans är otroligt lätta och köper allt Hv ställer på isen. Visst det kanske ser bra ut på pappret men det gjorde det i år också och det gick ju som det gick!
Men vem ska lösa problemet i PP, vem ska vara vår sniper som hotar så fort han är inne!
Det krävs mer än detta för att jag ska känna mig nöjd. Thörnberg blir äldre och visade i år att hans poängskörd är bäst före datum.
Sen är han givetvis grymt viktig för laget.

Nej jag tror att man måste jobba lite hårdare än detta om vi ska ta oss till slutspel nästa säsong. Då kan vi inte tro som Hult verkar göra att det löser till slut. Ett bra bevis var ju denna säsong där han sitter lugnt i båten och vips så trodde han att det räckte att värva en Styrman till det sjunkande skeppet! Men lagar man inte hålen i båten så räcker inte en Styrman för att driva skutan!

Jag vill se Hult ta en tripp till USA nu när vi är utslagna och AHL pågår för fullt, men det gör han säkert inte.
Chris Bourque är en kille för HV71 och precis vad vi letat efter sen Jukka Voutilainen slutade i HV71.
Håller inte att tro att killar som Bengtsson, Sundh ska gå in o ösa in mål för det kommer de inte göra. Wännström ska vi inte gå och tro att han kommer kunna spela en hel säsong med hans bakgrund med hjärnskakningar. Krävs inte mycket för att en ny kommer.
Däremot grymt viktiga spelare för 3-4 kedjan.

Övriga lag letar spets av kvalité, vi vill ha en 37 åring igen!?? Ska han peta Gustafsson som har en grym framtid framför sig? Bengtsson?
Som sagt sluta med medelmåttor för våra junisar sköter det lika bra om inte bättre. Jag vill se kvalité och kvalité menar jag att man levererar poäng dag efter dag!

Som du ser placerar jag Falk i en fjärdekedja. Han petar Andersson i min värld, och det känns ju rätt naturligt med tanke på vilken blek säsong den senare gjorde.
Sen är jag av tron att löser det sig med målvakts- och försvarsspelet så kommer det andra naturligt. I år fick forwards jobba överallt på plan för att det var fantastiskt virrigt i egen zon. Det tror jag särskilt drabbar killar som Ulla, Thörna och Teden.

Sen tror jag spelare som Gustafsson och Engvall kommer ta ytterligare kliv nästa säsong.

Vi ska inte heller glömma att HV:s styrka 2017 inte handlade om spets, utan snarare om jämnheten där alla kunde gå in och ta istid. Sett till Lindboms spelidé tror jag inte heller på att lirare fungerar särskilt bra. Det handlar snarare om att anpassa sig till kollektivet. Och nu är ju Lindbom den tränare vi har och då ska vi också ha den spelartrupp som passar hans idé.

Med det sagt är jag inte främmande för att ta in spets. Men då ska det vara, för att citera Hult, rätt spelare.

Jag är trött på Figren och Sweatt-värvningar.

Sedan betyder detta ingenting men en vän till han som hälsat på han i Chicago sa i februari 17 till mig att bli inte förvånad om han dyker upp i HV om några år… Jag håller iaf tummarna rätt rejält och bara tanken om han i HV är ju värd hela säsongsbiljetten…

Utmärkt inlägg. Jag håller med till 100%! Vi behöver spelare i klass med Voutilainen, Davidsson, Hrdina, Petrasek osv för att lyfta! Inte fler tredje- eller fjärdekedjespelare! Vi hade 3st tredjekedjor den här säsongen och det gick som det gick. In med spets och toppkvalité, allt annat finns redan.
Jag hoppas att Gustafsson tar ytterligare steg nästa säsong, men historien visar att vi snarare kan förvänta oss en ”sophomore slump” och det ska vara helt ok! Killen är född -00, allt han kan bidra med är bonus. Han ska inte förväntas leda laget, vilket han faktiskt gjorde i play in tillsammans med Ejdsell och Engwall, när de andra ”gamla rävarna som älskar slutspel och kommer att visa var skåpet ska stå” vek ner sig fullständigt!

EDIT: Inser precis att mitt inlägg var helt OT eftersom jag inte nämnde en enda spelare som jag vill ha i HV. Ber om ursäkt för detta.

Om några år kanske, men han sitter på ett kontrakt som ger honom drygt 30 mille per säsong. Varför skulle han bryta det?