Silly season 18/19: Spelardrömmar

Håller med, Önerud är prio 1 för mig men kan tycka att Hult borde vara på ligorna utanför sverige betydligt mer. Finska Liiga och AHL är bra ligor oxå med bra spelare (bättre än allsvenskan) JYP som slutade 4:a i Liiga vann ju trots allt CHL mot Växjö.

Finns 2 intressanta spelare i toppen av finska ligan. Kanske inte så troligt men intressant. En har iofs floppat i Luleå men under rätt förutsättningar tror jag på succé

eliteprospects.com/player.php?player=73292

eliteprospects.com/player.php?player=40471

Önerud - suomela - juntilla
Wännerström - ullström - Tedenby
Thörnberg - Ljung - Engvall
Bengtsson - Gustavsson - Sundh
Wärn Figren

E Andersson och Brännström mår bäst av spel i allsvenskan. Hälst bryt med Figren och tror Wärn kan också lämna då han inte verka ha ledningens förtroende

Jag vill se lite satsning nu och det jag tror de krävs om vi skall bli topp 4.

Backsidan är svår nu
X-X
Persson-Berglund
Strömberg - Ytterell
Feheravy
Två toppbackar skall in och här blir de tufft.

Ska man värva spelare för en tredje-fjärdekedja så ser jag hellre att man försöker locka hem Strandberg istället för Falk.
Basse är en HV-kille, som framförallt har åldern med sig gentemot Falken.

Falk, njaee. På nedåtgående, dock en bra tekare. Det är något som kommer saknas om Stenlund försvinner.

Dock är min stora dröm Isac Lundeström i luleå. Han sitter på ett utgående kontrakt. Han kommer bli ännu bättre nästa säsong. En svensk Patrice Bergeron light. Dock är det troligaste att han signar med den klubb han blir draftad till och sedan utlånad till Luleå. Men det vore grymt häftigt att ha Lundeström och Gustafsson i samma center uppsättning. Där snackar vi uppsida.

Falk?

Ifall tråden hade hetat spelarmardrömmar så definitivt.

Backen Marcus Björk i Oskarshamn, vilken kyla och skott den snubben har… lite synd att han ryktas till Örebro.

Förstärkningarna prioritet ett - backsidan.
HV behöver minst två Lance Ward-backar.

youtube.com/watch?v=x92mQWPO3Ws

Den hade ju inte ens varit utvisning i detta slutspel. “En bra tackling med olycklig utgång om man frågar Sanny.”

Tycker vi behøver en elak jævel till back och 2 skarpskjutande backar.

Alla andras PP bygger på skott från blå, då vi inte packar torrt krut ær det værdeløst. Det blir mer som att spela 3 mot 4, dock med pucken i anfallzon.

Hoppas på en spelare som är god för 50 poäng i serien. När hade Hv en sådan spelare senast?
Får man drömma som inte är helt orealistiskt så:

eliteprospects.com/player.php?player=10364

Nichlas Torp har utgående kontrakt med Nürnberg. Fysisk back som inte tvekar att smälla på och har dessutom ett stort HV-hjärta. Känns som en realistisk Hult-värvning.

Om man ej redan förlängt med Persson sen tidigare så hade jag kunnat tänka mig värvning av Torp som ersättare men nu blir de nej tack.

Alvarez skulle vara en helt ok värvning som passar väl in i HV:s sätt att spela. Däremot är ju platsen i laget som många skriver lite oklar. Tar Figrens plats?

En spelardröm med utgående kontrakt som jag gärna hade sett HV kuppa till sig är Eric Martinsson. Rejäl åt båda håll och med mkt utveckling i sig. Lär väl dock vara på väg till större ligor.

Tycker vi behøver en elak jævel till back och 2 skarpskjutande backar.
[/quote]

[/quote]
Om man ej redan förlängt med Persson sen tidigare så hade jag kunnat tänka mig värvning av Torp som ersättare men nu blir de nej tack.
[/quote]
Torp är dock en rejäl säkerhetsrisk, kan gå all in för en tackling medans målet blir helt öppet

Jag både antar och hoppas att Hult har betydligt bättre ambitioner än att “ta hem” Nichlas Torp igen. Tung och hård, javisst, men även rätt långsam och “orörlig”. Ligger också på minusstatistik eller åtminstone på gränsen till det när det gäller plus, minus.
Visst, han är en egenprodukt, men det räcker inte hur långt som helst.
Torp är en betydligt sämre version av Daniel Rahimi.
Andreas Borgman hade ju varit en önskedröm att få tillbaka, men han har knappast gjort bort sig i Toronto, så det lär inte vara aktuellt.
Men nog är det på backsidan som vi behöver mest förstärkning, då vi bland andra tappar våra två bästa backar…

Kommer ihåg när Hv la upp en video på när Thörnberg och Torp övade skott på mål…
Hv tyckte nog det va roligt men personligen hade jag aldrig lagt upp en film på något sådant.

Filmen var att Thörnberg träffade precis varenda skott men Torp var typ 10meter ifrån målet vid varenda skott!
Ok Torp är ingen offensiv back men man borde väl ändå kunna träffa mål lixom

Här tror jag vi har nästa storback.
eliteprospects.com/player.php?player=316794

Sett en hel del matcher med Leksand och jag tycker han är en modernback och mogen i sitt spel samt rightare med bra skott.
Kommer bli riktigt bra denna kille.
Där har Hult ett namn att jobba på. Sen vet jag inte om han har någon klausul som gör att han kan lämna för ett SHL lag.

eliteprospects.com/player.php?player=45686
En center i bra ålder samt duktig på det mesta. Har inte storleken tror jag för att ta plats i NHL.
Lite godis från Tynan #18
m.youtube.com/watch?v=TP5WAEWT7eY

eliteprospects.com/player.php?player=6667
Återigen så nämner jag Bourque som har det som krävs för att dominera SHL samt att han aldrig kommer få chansen i NHL!

Med dessa två killar så skulle vi få igång både offensiven samt vårt totalt värdelösa PP.
Frågan är om ledningen letar efter spelare som kan lösa den knuten med tanke på att hur det sett ut i alla år under Lindboms tid.
Prio 1 är en grym playmaker och det finner man i Tynan samt i en komplett spelare i Bourque skulle sätta skräck i varenda motståndarlag!

Så snälla Hult åk över pölen och kika på dessa herrar. Skulle kanske göra gott för själen också att komma ifrån miljön på kontoret och hämta ny energi till nästa säsong! Vi måste gå den vägen för det fungerar inte att plocka in överblivna transatlanter från övriga lag.

Nu kommer många snacka om EP mm men det ligger mer bakom dessa namn än att kikat på EP!
Följer AHL en del och vet vad dessa killar har i bagaget!

Det går ett rykte om denna kille på Twitter:

eliteprospects.com/player.php?player=67165

Bör tas med en nypa salt, då jag inte vet sanningshalten.

Samma kille nämner också Djurgårdens Peppe Lundh.

eliteprospects.com/player.php?player=3697

Någon som vet mer?

Både Lukas Bengtsson o Peppe Lundh hade ju suttit fint.
Men är oerhört tveksam till att båda skulle välja HV71.

Lukas Bengtsson som spelade för Frölunda senast han var i Sverige lär ju inte bara titta på utan lär göra sitt för att han ska komma tillbaka dit. De är inte blyga att ta in bra spelare och skicka ut en annan. I Frölunda är mentaliteten att hela tiden göra laget bättre till vilket pris som helst, typ!

Peppe Lundh som valde att vända hem till Djurgården effer många års frånvaro. Skulle han helt plötsligt vilja flytta på sig igen när han
väl kommit hem? Tveksamt!

Oavsett så kittlar det med dessa namn då det är moderna spelare med fart och frenesi vilket jag saknade i årets upplaga!