Silly season 19/20: Spelardrömmar

I den här artikeln angående Johan Larsson och Brynäs så nämns också dialog med några andra SHL klubbar
Tror ni HV är en av dom?
aftonbladet.se/sportbladet/ … ill-brynas
Däremot är siktet inställt på NHL och det lär dröja till Juli innan dom ens tänker på något annat.

Läste tidigare också om Greg Scott
hockeysverige.se/2019/05/08/ … ll-brynas/
Här verkar ju beslut kunna ske tidigare. Många dörrar öppna vad det verkar. Känns inte helt omöjlig att kunna locka till sig om man betalar lite mer. Om han väljer Sverige. Fördelen för Brynäs är väl att man har Rödin i laget som han säkert har goda minnen med.
Tror ni Scott hade varit en bra lösning?
Center och gör mål iallafall

Både Brynäs och HV71 letar första center. Kom igen nu Hult kör förfaaaAn.

Slänger in Jannik Hansen här som en drömvärvning. Om man vill ersätta Tedenby varför inte göra det med någon som är snabbare?
Bra på allting egentligen.

eliteprospects.com/player/2 … nik-hansen

Han har pensionerat sig.

Står ju dock ”Retired” på hans status

Är de Åhman som ersätter Felix rakt av eller ska de in någon mer målvakt ?

Ah my bad.

Emil Pettersson. Ryktas svagt till Linköping.
Hade det varit något tro?
eliteprospects.com/player/2 … pettersson

De ska va 2st riktiga klass spelare som ska in om Hult ska få godkänt.
Vill inte se nå ”förhoppnings värvningar”,

Det är ju drömtråden så detta skulle kunna vara något?

eliteprospects.com/player/18083/jan-kovar

Emil har ju producerat bra mycket bättre än Holmström i AHL. Och även bättre i serien SHL.
Deras slutspels ppg är ganska likt. Bara att Emil gör mer mål och inte en massa andra assist. bara skojar lite.

Om axel är en stjärnvärvning så måste ju Emil anses vara en bättre värvning?

Ja jävlar du. Imponerande siffror. Men antagligen jävligt slö :laughing:

Envisas med bröderna Bourque och hoppas Hult är inne och läser forumet denna gång.
eliteprospects.com/player/6 … is-bourque
eliteprospects.com/player/1 … an-bourque

Hade passat in fint i HV71!

Hult får göra ett Nytt försök på Ville Leskinen som han jaga förra sommaren

Ville Leskinen är en drömspelare, absolut.

Som tyvärr är påbäg till NHL

De 3 sista är otroligt viktiga. Brynäs hugger på Scott och j. Larsson de visar på att Brynäs vill frammåt och vill betala för det. Vad vill hv och Hult? Åter en fiasko säsong och spara pengar på hög elr vill man satsa för komma upp till toppen igen. De kommer kosta men vill Hult det? Leskinen var på g förra året? Vart har ni läst de? De är en drömspelare.

Emil Pettersson? 25 spelskicklig center som fastnat i AHL? Greg Scott ge han högre än Brynäs o sno han? Petersson? Elr blir det nån anonym från Tyskland/Ahl elr billig lösning från allsvenskan?

Scott ska vara klar enligt en som har insider inom Brynäs
Dom verkar leta efter ännu en center också för den delen, till andra kedjan.
Scott-ny-Sallinen-Blomqvist
hockeysnack.com/brynas-if/permalink/1974519

Det är väl inte så konstigt om Brynäs hugger på spelare som spelat där innan? Eller att det är större chans att de går dit än till andra lag. En spelare som Larsson finns ju t.ex knappt på marknaden överhuvudtaget. Kommer han tillbaka till Sverige så är det redan till 99% sannolikhet att det blir Brynäs. Nu funkar ju inte riktigt SHL som ett managerspel där man bara kan ge högre lön så kommer spelaren…

Jo så är de. Poängen var att man måste nig ge höga löner för att ersätta dessa spelare med samma kompetens. De enda som jag ser som kan tänka sig lägre för de är moderklubben är Ulla och andre. Annars kommer det kosta. Sen är jag inte helt säker på Hult har mage för de

Hoppas inte sportchefen har det tänket. Han har spelat där förr. Honom är ingen idé att försöka värva.
Verkar ju inte som Hult har det som tur är. Eftersom han värvade Holmström som aldrig varit utanför Skellefteå innan.

Låt mig omformulera mig. Var det 99 procent säkert att Holmström skulle gå till Skellefteå?
Vad är dina tankar om Martinsson? jag menar Rögle ser intressantare ut än någonsin.
Eller Marcus Davidsson? Han byter rakt av i SHL innan han ens sticker till NHL
Du tror inte att man öppnat plånboken?

Det här är bara exempel i absoluta nutid.

Missförstå mig rätt. Min poäng - som du iofs ofta missar - är att folk här gnäller om “LAGET XX ÄR INTRESSERADE AV YY…TITTA VAD OFFENSIVA DE ÄR!!!” när det i 9 fall av 10 handlar om hemvändare som troligen aldrig ens var på marknaden. Jag säger inte att man inte ska hugga även på spelare som Larsson, självklart ska man det. Men folk här verkar ju typ bli arga för att man inte får in honom i laget och tror att det hjälper BARA MAN ÖPPNAR PLÅNBOKEN!! Sen tar jag för givet att alla sportchefer, inklusive Hult, givetvis kollar med alla spelare av den kalibern som är lediga, men man kan givetvis inte få alla även om man betalar bra.