Silly season 19/20: Spelardrömmar

Känns ju inte troligt med Berglund.
Luktar lite Jagr känsla!

När han väl skriver på för ett annat lag är det bara att påstå att diskussioner fördes men föll samman i slutskedet eller dyl.

Två dagar av silly och vi ryktas redan till flera topp-spelare…

Thörnberg Jr klar för Innsbruck!
Vet att någon drömt att han skulle komma tillbaka.

Hört från andra fans att han skrivit om att spelare ska vara klara för deras lag som visade sig vara påhittat.
Är det en hobbysida han har eller jobbar han med det där?

Såg att han bashade det här forumet på facebook, Men folk här inne verkar ju ha bra mycket mer koll på nyförvärv än honom

Edit: är det samma person som snackade om Jagr?

Är väl inte konstigt om HV har fört samtal med Berglund, kan nog tänka mig att varenda sportchef i shl har visat intresse. Därav lite rykten som spås på lite antagligen. Att han är klar eller nära klar som det sägs tror jag dock inte ett dugg på.

Inte för att vara sån men hur fulla är de som tror på fullaste allvar att Berglund kommer spela med hv nästa säsong? Han är ekonomiskt oberoende resten av livet så han behöver inte pengarna. Han har bara spelat i en svensk klubb och det är Västerås som just nu spelar i allsvenskan. Varför skulle han välja HV när han kan spela för Västerås som med ganska stor sannolikhet är klubben i hans hjärta?

Men vad vet jag, folk har ju på fullaste allvar trott att Stepan skulle spela för HV för några säsonger sen…

Exakt, sen att det var han piotr eller vad han heter som startade ryktet gör ju också att det inte behöver ligga något som helst bakom det. Han hittar ju på saker bara för att få klicks…

Som många säger så är ju Berglund ett långskott!
Förstår inte att man slänger ut sig en sån sak om man försöker driva en seriös sajt!
Tappar ju all trovärdighet och kommer aldrig lita på Piotr mera.

Är upp till bevis om man ska lita på honom något mer.

hehe oj va han är hatad här inne.

Tänk på de heter Silly season av en anledning grabbar rykten kommer rykten går hur seriösa/oseriösa de än är.
Inte konstigt mer tjänstefel av hult att inte höra sig för men att han spelar i HV nästa säsong de kan jag inte säga orimligheten i.

Tror NHL/KHL är ute ur bilden
om han spelar hockey igen är de i sverige eller schweiz tror jag.

jag tror inte han är klar och jag tror inte han kommer spela för HV men det vore kul om han gör de för han är en riktigt bra spelare och vore kul för Piotr att täppa igen truten på många som verka hata han.

Ne som sagt Piotr har haft mycket fel och en den rätt men han sätter iallafall lite krydda på Silly Season och kul med lite rykten iallfall även om de inte alltid är korrekta

Jag har inget emot han. Tycker han gör en del bra grejer iallafall för gruppen på Facebook. Dock så känns Berglund rykte i nivå med Jagr/Stepan och då blir det så oseriöst. Även om det är silly season så vill jag gärna att det ska finnas ett uns realism i det.

Titta lite nyktert på det så finns det troligtvis bara ett lag han vill spela för i Sverige och det är Västerås. Jag har dock hemskt jättegärna hur fel som helst i detta och ser gärna att Piotr kan stå där mallig som fan för att han var den första som nämnde det.

som jag sa jag tror inte han har rätt

Berglund ska man nog ta med en skopa salt. Det kanake bar så här ryktet startade:

  • Du Piotr, Berglund skriver för HV snart.
  • Nice, jag gör en artikel om detta och uppger ”flera oberoende källor”.

Nästa vecka presenteras Kristoffer Berglund på en ny tvåårsdeal.

Nej men skämtåsido. Så spelar nog inte P. Berglund i HV nästa säsong. Blir det spel i Sverige blir det nog VIK, möjligen att Stockholm kan locka. Han var ju väldigt hemkär och spelade t ex inte i SHL innan St. Louis. Han var även i VIK under lockouten. Jag har en stor respekt för denna typen av personligheter, som föredrar klubben i sitt hjärta.

Martinsson känns intressant, han var riktigt bra för 1- 2 år sedan. Inte en aning hur han varit i Schweiz dock. Men borde kunna axla Lehtonens roll helt ok. Sedan så skulle jag även vilja se Almqvist som ersättare för Berglund om han sticker. Plus någon chansning som ersättare för Ytterell. Någon Curran typ, transatlant från Norge, Österrike etc. sen in med Broberg för Fehervary. Sedan känns backsidan helt ok.

Magnus: du har tappat din trovärdighet beträffande din analysförmåga.
Du krev i mitten på februari ( kan leta upp inläggen) att enda laget du såg som kunde hota HV i år är Luleå.
Dessa lag hade klart bäst defensiv, defensiv vinner mästerskap skrev du bland annat.
Nu två mån senare har vi jut bevittnat ännu ett fiasko.

Och hade man faktiskt öppnat plånboken och slantat upp för exempelvis Malte Strömwall så hade man förmodligen spelat semifinal med start idag, något du heller inte ansåg nödvändigt då det kunde drabba “gruppdynamiken”.
Detta är väl ändå elitidrott på högsta nivå där konkurrenssituation snarare borde vara nyttig? Ingen social verksamhet?

Nu fick vi se Johan Johnson i andra linan när det skulle avgöras. Kan det bli mer mellanmjölk än så?

Du blandar inte ihop med någon annan? Minns att Magnus skrev att Luleå skulle rasa i tabellen nämligen.
Men ärligt talat. Man sitter och hobby analyserar och alla har vi fel då och då.
För att vara lite positiv så hade ju Magnus helt rätt i det han sa om David G:s talang iaf.
Efter det här slutspelet håller jag med om att det är Lias talang på honom

sedan hade det absolut varit fint att få in Almqvist.
Har alltid tyckt att han är bättre än kritiken han fått

Det här med Berglund är 100% skitsnack för att jaga visningar till sidan. Tro mig. Berglund vore en SUPER spetsvärvning och vi alla här vet att Hult jobbar inte på det sättet.

100% påhittat för att locka besökare till hans sida. Han skrev det runt 1april för att kunna hänvisa till att det var ett skämt såfort det kommer fram att det inte var sant.

Tycker de är fascinerad hur mycket känslor han skapar :laughing:

Pontus Netterberg släpps från Malmö.

Ingen spelardrömm direkt, men känner jag Hult rätt så kommer han värvas “hem”

Det är en lovande spelare men vi behöver verkligen spets på de få lediga forward luckorna

Netterberg tillhör fortfarande Växjö och har kontrakt över nästa säsong. Han var bara utlånad till Malmö.

my bad