Åh nej…Thörnberg ser fram emot nästa säsong säger han till JP…det är inte bra.
Det är precis som Petrasek och Davidssons sista säsonger när dom skadade laget mer än vad de gjorde nytta.
OTROLIGT bra spelare när dom var fräsha men precis som Thörnberg kommer göra nu så kommer dom pressa sig några extra säsonger när deras kroppar egentligen redan har gjort sitt.
Jag hoppas verkligen man avslutar Thörnbergs karriär nu så att vi kan värva in en ny fräsh spetsforward på hans possition.
Sen ser jag gärna Thörnbergs tröjja i taket och jag menar inte på något sätt att Thörnberg är dålig, han är en jävla legend men nu är tyvärr hans tid över, snälla belasta inte Hv mer nu. Det kommer bli samma sak nästa säsong, Thörnberg skadad 90% av tiden och Hult sitter och hoppas på att han ska komma tillbaka och värvar inget
För HV71 del så är det viktigast just nu att förlänga med Berglund. Men först om Thörnberg.
Att Thörnberg ser framemot nästa säsong förstår jag.
Sen förstår jag om Hv vill ha kvar honom.
Men för vilken roll är han tänkt isåfall? Att komma in då och då och peta ner folk i hierarkin ger ingen boost till övriga spelare.
Han har absolut kvar att ge om han är hel hela säsongen och inte var 10:e match.
Han måste vara 100% fit o absolut inga skavanker.
Att drömma om det är nog lite väl bra då hans kropp har fått mycket stryk genom åren. Ska han nu då bygga upp sin sargade kropp under sommaren för att sen testa till hösten! Tveksam om det kommer hålla!
Men att vi behöver kulturbärare är en sak som är säker.
Förläng med Berglund ser jag som prio 1 just nu som jag ser som blivande kapten nästa säsong!
Han har varit i klubben länge och vet vad som gäller i HV71!
Har gör aldrig en dålig match och visar alltid upp ett lugn både på isen och vid sidan.
Experterna öser gång på gång beröm över honom. Det kommer att kosta men det är det värt om vi vill ha kvar en spelare som aldrig gör något dåligt på isen. Där snackar vi spetskvalité. Inte i det offensiva men det defensiva jobbet!
Är mer och mer orolig över den här biten.DG imponerade stort i slutspelet trotts en mycket tråkig start på säsongen. Får han vara kvar och frisk så ser jag det inte som omöjligt att han är vår “Go to guy” i Aprill 2020.
Ja, det är han. Men till följd av vad som hände under året tror jag inte han är särskilt sugen på NHL igen, med att gå in i väggen och den osäkerhet som fanns med att bland annat bli trejdad. Finns antagligen en större trygghet i att spela i Sverige helt enkelt.
Man måste bara älska Silly season ändå
Gått knappt 2 dygn sen nederlaget mot Fbk.
Redan rykten om Hjalmarsson,Almqvist,Berglund och Martinsson. Martinsson stämmer såklart då Mrmadhawk skrivit om det. Ge mig dessa och André Petersson så stänger vi butiken sen. Då kan till o med jag vara positiv…